Dacia Duster, cel mai accesibil SUV din lume, potrivit World Records Academy

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jerome Olivier
Jerome Olivier

Noul director general Dacia vorbeşte despre modelul ce va rescrie istoriaSUV-urilor. Jerome Olivier trebuie să facă cu Duster a doua revoluţie auto. Prima a fost Logan, misiune de care s-a achitat cu succes Francois Fourmont, fostul director general Dacia.

UPDATE 16.27 Dacia Duster a fost desemnat cel mai accesibil SUV din lume, potrivit site-ului World Records Academy.  Acest titlu i-a revenit modelului datorită preţului de pornire de 16.200 de dolari pentru varianta 4X2 şi celui de 18.390 dolari pentru cea 4X4.

Reporter: Nu a fost greu de integrat tehnologia 4x4 de la Qashqai cu platforma de la Logan? Toată lumea se aştepta ca platforma tehnică să provină de la Nissan.

Jerome Olivier: Nu, nu a fost. Platforma Logan a fost revăzută şi ranforsată pentru o aplicaţie SUV şi 4x4. Bineînţeles am beneficiat şi de experienţa Nissan în ceea ce priveşte puntea spate motoare, dar şi legăturile implicite ale punţii cu caroseria. Sunt subansamble care echipeză gama Nissan, iar aici mă refer la Qashqai şi Murano. Tot împreună cu Nissan am studiat şi noua cutie de viteze cu şase trepte ce echipează versiunea 4x4, cu o primă treaptă cu raport de transmitere mic, ce oferă o mare capacitate de tracţiune.

Care va fi ponderea vânzărilor Duster în gama Dacia şi care sunt previziunile pentru 2010?

În prezent, gama Dacia acoperă toate segmentele importante de piaţă. Duster va fi produs la Mioveni, linia de fabricaţie fiind foarte flexibilă, pentru a putea produce chiar în ritmul cererii de pe piaţă. În prezent, capacitatea de producţie este de 1.350 de maşini pe zi, ceea ce înseamnă echivalentul a 350.000 pe an, capacitate maximă. Realist, există capacitate de a produce şi de a vinde în jur de 300.000 de vehicule pe an, poate chiar puţin mai mult. Din această valoare, se poate fabrica Duster până la o treime, dar ponderea va fi dată de cerere. Probabil că vânzările lui Duster vor fi în jur de 30% din total.

Clientul român preferă în multe cazuri un SUV cu tracţiune 4x2 cu o echipare mai bună. Credeţi că în cazul lui Duster cumpărătorul va prefera un 4x2 mai bune dotat sau un 4x4 cu echipare mai slabă?

Având în vedere starea drumurilor din România cred că există potenţial pentru versiunile 4x4, iar previziunile noastre estimează un mix aproape egal între variantele cu tracţiunea doar pe puntea din faţă şi cele cu patru roţi motrice

Care sunt diferenţele mai puţin vizibile între versiunile 4x2 şi 4x4, una dintre ele fiind spre exemplu plasarea roţii de rezervă sub caroserie în cazul primei şi în portbagaj în cazul celei integrale?

Ar fi cutia de viteze, evident trenul de rulare spate cu diferenţial şi sistemul 4x4, respectiv protecţiile sub motor care sunt din plastic la 4x2 şi din metal la 4x4 (la fel şi în partea posterioară).

Dacia Duster 4x4
1,5 dCi 110 CP Ambiance

0-100 km/h (s) 13
Viteza max. (km/h) 171
L/l/h (mm) 4.310/1.820/1.630
Gardă la sol (mm) 210
Consolă faţă (mm) 820
Consolă spate (mm) 800
Portbagaj (litri) 475-1.636
Masă proprie (kg) 1.294
Combustibil diesel Euro5
Cilindree (cmc) 1.461
Putere (CP/rpm) 110/4.000
Cuplu (Nm/rpm) 240/2.000
Consum u/e/m nc/nc/5,6
Emisii CO2 (g/km) 145
Cutie de viteze man 6 trepte

Echipare standard

Aer condiţionat manual - 750 euro n ABS+ AFU n airbag frontal pentru şofer n airbag frontal pentru pasager n airbaguri laterale pentru locurile din faţă n geamuri faţă cu acţionare electrică n sistem audio cu Radio CD 4x15W n jante de oţel de 16 inci n mânere deschidere uşi de culoare neagră n bare de protecţie faţă şi spate de culoare neagră n bare de pavilion longitudinale de culoare neagră n banchetă rabatabilă n spaţiu de depozitare în uşă faţă

Taxa de poluare 0 euro
Revizie 15.000 km (lei) nc
Revizie 30.000 km (lei) nc
Revizie 45.000 km (lei) nc

PREŢ CI12.353 €
PREŢ TTI 14.700 €

+

Preţ foarte mic pentru un SUV.
Gardă la sol marepentru un SUV.
Unghiuri de trecere foarte bune pentru off-road
Console scurte,aspect avantajos pe drumuri proaste.
Masă proprie redusă pentru versiunile 4x4.
Spaţiu interior mare.

-

Finisare interioară
spartană, în special pe versiunea de echipare Duster.
Aerulcondiţionat indisponibil pe versiunea Duster.
ESP indisponibilca opţional pe versiunea Ambiance.
Bare de protecţie şi mânere vopsite în culoarea caroseriei indisponibile ca opţional.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite