Piaţa prăbuşită a maşinilor de fiţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările autoturismelor de lux în România au scăzut drastic în 2009,  unele mărci înregistrând cifre comerciale cu 75% mai mici faţă de anul precedent. Branduri ca Aston Martin, Lamborghini sau Rolls Royce, care altădată prosperau pe piaţa auto românească, au vândut în 2009 o singură maşină, iar în cazul fericit două.

Statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului de Interne demonstrează că anul trecut toată piaţa auto românească a avut de suferit, toţi producătorii înregistrând scăderi ale vânzărilor de peste 50% .

Citiţi şi:

Sibiu: Rablele sunt la mare căutare în 2010
VW Polo a primit „Oscarul" european al automobilului

Arădenii turează maşini second-hand

Cele mai afectate mărci au fost cele scumpe. Mărci care, cu doar un an în urmă faţă de perioada studiată - în 2008 - se bucurau de cifre-record pentru o piaţă săracă a Europei de Est.

Lamborghini, o singură maşină vândută

Exemple sunt destule. De pildă, Bentley a vândut în România, pe parcursul anului 2008, 26 de autoturisme. Iar un an mai târziu, în plină criză financiară, doar 12, scăderea fiind de 54%. În 2009, doar două persoane şi-au cumpărat un Aston Martin, faţă de opt în 2008, aici cifrele fiind cu 75% mai mici.

Rolls Royce n-a vândut nimic în perioada luată în calcul de studiul DRPCIV, deşi cu un an în urmă izbutea să plaseze pe piaţă 22 de autoturisme.

Producătorul Maserati a contabilizat şi el încasări cu 74,5% mai mici în 2009 (11 autoturisme vândute) faţă de 2008 (43 de autoturisme).  Iar Lamborghini, marcă produsă de Volkswagen, a fost cea mai năpăstuită anul trecut, cu o singură maşină vândută, faţă de şapte bucăţi în 2008.

Mercedes şi BMW, la jumătate

Nici mărcile intermediare nu s-au mai bucurat de succesul de altădată. Mercedes Benz a înregistrat o scădere a vânzărilor de 60%: românii au cumpărat 3.804 de astfel de maşini în 2008 şi doar 1.507 în 2009. 

La fel de rău au stat BMW (3.297 autoturisme vândute în 2008, 1.278 în 2009), Jaguar (scădere de 78%), Land Rover (- 69%), Lexus (-59%) sau Porsche (-58% ).

Maybach, Buick, GMC sau Bowler au vândut anul trecut pe piaţa auto din România câte o singură maşină.

Scăderi mari şi la mărcile accesibile

Cele mai vândute mărci de autoturisme au fost, în 2009, Dacia, Volkswagen, Skoda şi Renault. Însă şi ele au înregistrat scăderi ale vânzărilor de peste 50%. 

De exemplu, Dacia a comercializat 36.069 de maşini, cu 53% mai puţin faţă de anul 2008. De asemenea, Volkswagen, cu 9.530 de bucăţi, este pe minus cu 57%, Skoda cu 62% şi Renault cu 58%.

Potrivit statisticii întocmite de DRPCIV, în 2009 au fost înmatriculate, în total, 116.020 de autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu 59% faţă de 2008.

Cu aceste 116.020 de maşini noi, parcul auto a crescut cu 4,96%. În 2009, în România, erau înregistrate 5.324.248 de vehicule, cele mai multe (80%) fiind autoturisme.

Şase milioane de şoferi

În ultima zi a anului 2009, în evidenţele Direcţiei Permise şi Înmatriculări apăreau înregistraţi 6.063.096 de şoferi, din care peste 4,2 milioane bărbaţi. Raportat la numărul populaţiei, DRPCIV constată că 27,79% sunt conducători auto.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite