„Frunza“ Elenei Udrea, aproape 100.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Partea de creaţie a brandului României, care include o frunză stilizată ce se regăseşte şi în siglele unor firme, a costat 94.600 de euro. Alte peste 800.000 de euro au fost cheltuite de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru interviuri directe şi telefonice, focus grupuri şi workshop-uri.

În urma agitaţiei create de brandul turistic, lansat joi la Shanghai, ce conţine ca element principal o frunză stilizată similară cu alte simboluri comercializate pe internet, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului vine cu clarificări. Din totalul celor 900.000 de euro alocate proiectului de lansare a brandului, pentru partea de creaţie propriu-zisă s-au cheltuit 94.600 de euro, spun reprezentanţii ministerului, potrivit Mediafax.

Mai citeşte şi:

VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania

Diferenţa de 805.400 de euro a fost utilizată pentru cercetările de piaţă. Mai exact, brandul realizat de asocierea THR/TNS a fost conceput pe baza unei cercetări de piaţă desfăşurare în România, dar şi în cele opt pieţe principale pentru turismul românesc - Germania, Austria, Marea Britanie, Franţa, Italia, Ungaria, SUA şi Rusia. Studiul a cuprins 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, două focus grupuri, cinci workshop-uri cu echipa de proiect şi trei branding council-uri.

Coordonatorii proiectului, convocaţi

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a solicitat vineri asocierii THR/TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet. În plus, a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS susţine însă că brandul şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale. Totuşi, autorii brandului au menţionat că sunt la dispoziţia Guvernului pentru luarea oricărei decizii pentru a rezolva actuala neînţelegere. În urma răspunsului primit, Ministerul a convocat Consiliul pentru coordonarea proiectului pentru mâine.

Logo din bani europeni

Crearea şi promovarea brandului au fost finanţate din banii UE solicitaţi de Ministerul Dezvoltării în cadrul Programul Operaţional Regional - Axa 5. Mai exact, operaţiunea A - „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional", pentru care valoarea unui proiect este cuprinsă între cinci milioane de lei şi 100 de milioane de lei. Pentru această operaţiune, Uniunea Europeană alocă 75 de milioane de euro pentru perioada 2007-2013.

Coadă la pavilion pentru mititei

Chiar dacă nu are nimic impresionant la interior, pavilionul României de la Expo Shanghai reuşeşte să atragă vizitatori cu restaurantul cu specific naţional şi cu spectacolele care se desfăşoară permanent. La pavilionul ţării noastre este coadă în fiecare zi pentru că vizitatorii sunt atraşi de mititei şi de sarmale.

De la începutul expoziţiei, la 1 mai, pavilionul României a fost vizitat de peste două milioane de persoane. Organizatorii se aşteaptă ca până la final, respectiv 31 octombrie, numărul vizitatorilor să ajungă la şapte milioane.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite