VIDEO Dacia Duster cucereşte Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
SUV-ul Dacia a fost surprins pe bulevardul Eroilor  din Piteşti dar şi pe autostrada Bucureşti-Piteşti
SUV-ul Dacia a fost surprins pe bulevardul Eroilor din Piteşti dar şi pe autostrada Bucureşti-Piteşti

Românii sunt pe liste de aşteptare, dealerii nemţi au deja preţurile oficiale, iar francezii au condus SUV-ul românesc. În Germania, preţul de pornire al noului model este de 12.400 de euro, în timp ce una dintre cele mai scumpe variante ajunge să coste 14.400 de euro.

Chiar dacă mai sunt câteva zile până când Dacia Duster va fi lansată oficial la Salonul Auto de la Geneva, dealerii din Germania au primit deja broşura oficială a modelului. Pentru prima oară, o maşină Dacia beneficiază de cutie de viteze cu şase rapoarte şi de motoare care corespund normelor de poluare Euro 5. Asta înseamnă că posesorii nu vor mai plăti taxa de primă înmatriculare.

VIDEO Frumuseţile de la Geneva

VIDEO Dacia, pe podium

Pe www.dacia.ro poţi să te înscrii la drive-test cu Duster

Motoare Euro 5

În Germania, cel mai ieftin model este cu motorul pe benzină de 1,6 litri şi 105 cai-putere, cu tracţiune pe puntea faţă. Cea mai scumpă variantă este tot cu tracţiune pe faţă, dar beneficiază de propulsorul diesel 1,5 dCi ce dezvoltă 86 de cai-putere.

Într-o broşură apărută pe internet nu sunt specificate preţurile pentru variantele mai scumpe, cea de top fiind varianta cu motorul diesel de 1,5 litri care dezvoltă 110 cai-putere. În premieră la Dacia, modelul Duster poate fi echipat şi cu o cutie de viteze cu şase rapoarte. Aceasta poate fi montată şi pe propulsoarele diesel, dar şi pe cele pe benzină, pentru ambele variante de tracţiune.

Pe piaţa din Germania, Dacia Duster se comercializează în patru variante de echipare: Duster, Ambiance, Laureate şi Edition FC St. Pauli. Cea din urmă are şi cele mai bogate dotări, printre care merită amintite tapiţeria de piele.

Din datele prezentate în broşură reiese că nicio versiune de Duster nu beneficiază de aportul celebrului sistem ESP (programul electronic de stabilitate). În schimb, ABS cu distribuţia electronică a forţei de frânare sau AFU (asistenţa la frânarea de urgenţă) sunt incluse în pachetul de bază. Pentru început, din luna aprilie, Dacia Duster se va comercializa numai în varianta cu tracţiune pe puntea faţă.

Momentan vor fi disponibile doar motorizările pe benzină de 1,6 litri şi 105 CP şi dieselul de 1,5 litri şi 85 CP. Începând cu luna iunie, vor putea fi comandate şi propulsoarele pe benzină de 1,6 litri şi 105 CP, Euro 5, cu tracţiune 4x4 şi 1,5 dCi de 110 CP, în varianta 4x2 şi 4x4. Întreaga paletă de motorizări şi cutii de viteze va fi disponibilă, în Germania, din luna noiembrie.

România sau Germania?

În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbaguri frontale şi de centuri de siguranţă, cu prindere în trei puncte, cu limitator de efort pentru locurile din faţă. În funcţie de versiune sunt disponibile două airbaguri laterale, pentru cap şi torace, dar numai pentru locurile din faţă. Acestea asigură o protecţie suplimentară pentru ocupanţi în cazul unui şoc lateral.

Sistemele de pretensionare pirotehnică pentru locurile din faţă asigură o menţinere optimă a toracelui şi, în caz de şoc frontal, limitează deplasarea corpului către înainte. Reprezentanţii Dacia declarau, la începutul anului, că România va fi prima piaţă în care va fi comercializat Duster. Totuşi, Germania pare să fie prima piaţă unde se va comercializa SUV-ul de la Mioveni.

Începând din iunie 2010, Duster va fi lansat, sub marca Renault, în Ucraina, în Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban), în Egipt şi în unele ţări din Africa şi Golful Persic.

Performantă pe teren accidentat

În ceea ce priveşte garda la sol, aceasta are valoarea de 200 mm, minimă pentru un offroader care se respectă şi valabilă, în general, pentru SUV-urile de categorie mare.

Majoritatea celor mici şi medii, însă, sunt sub această valoare, afişând, în general, cel mult 180 mm. Practic, numai Mitsubishi Outlander este mai bun ca Dacia Duster ca gardă la sol, însă vorbim de o maşină de aproape două ori mai scumpă. La nivelul lui Dacia Duster se mai plasează doar Nissan Qashqai, iar Hyundai Tucson şi KIA Sportage sunt doar la 5 mm diferenţă.

Duster se distanţează clar datorită valorii unghiului de atac, de 30 de grade. Cele mai apropiate modele, din acest punct de vedere, sunt doar Kia Sportage (28,8 grade) şi Hyundai Tucson (28,2 grade), restul concurenţilor direcţi având valori mai apropiate sau chiar sub 20 de grade.

Practic, Duster are un unghi de atac la nivelul unor SUV-uri mult mai scumpe, cum ar fi VW Touareg sau Toyota Land Cruiser 150, ori maşini offroad adevărate, ca Jeep Wrangler sau Mercedes G-Class (36 de grade).

Se vinde şi prin „Rabla"

În România, pentru Duster există deja liste de aşteptare. Chiar dacă nu se ştie nici data oficială a lansării şi nici măcar preţurile. Chiar dacă nimeni de la Dacia nu a dat nicio declaraţie în acest sens, dealerii spun că, mai mult ca sigur, Duster se va putea cumpăra şi prin intermediul programului „Rabla". Cei care sunt nerăbdători să achiziţioneze SUV-ul Duster se pot înscrie pe o listă de aşteptare la dealerii Dacia, plătind un avans de 5.000 de lei.

Numărul persoanelor care au arătat interes faţă de Duster se ridică, în prezent, la peste 10.000. „Numărul de potenţiali clienţi care s-au înscris pe site-ul Dacia pentru a primi mai multe informaţii este ridicat. Cifra exactă o vom comunica la Geneva, dar cred că sunt peste 10.000", a declarat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Renault.

Variante de echipare în Germania
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite