Ambasadorul Gitenstein: Bechtel e fericită de înţelegere, iar Guvernul român e mulţumit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a declarat, joi, că există o înţelegere ca Bechtel să construiască o parte din autostrada Transilvania, iar compania este fericită de înţelegere, Guvernul american este fericit şi Guvernul român este mulţumit.

"Există o înţelegere: Bechtel va construi o parte din autostradă, aceasta este înţelegerea. Bechtel este fericită de înţelegere, deci Guvernul american este fericit. Guvernul român este mulţumit de înţelegere. Desigur, nu am nimic altceva de adăugată", a spus Mark Gitenstein, citat de Mediafax.

Ambasadorul SUA nu a dorit să comenteze declaraţiile preşedintelui Traian Băsescu referitoare la contractul cu Bechtel şi nici solicitarea PSD de sesizare a procurorului SUA.

Traian Băsescu a explicat în SUA de ce a fost reziliat contractul cu firma americană Bechtel: pentru că ambii parteneri au vrut să fure.

"Construiam cea mai scumpă autostradă din lume, într-un contract în care ambii parteneri au vrut să fure. Un contract care s-a atribuit fără licitaţie. Statul român nu putea să accepte la nesfârşit fie ea şi o firmă mare, să plătească cu 19, 20, 30 de milioane de euro/km de autostradă", i-a spus Traian Băsescu, la Washington, unei românce care s-a interesat de ce ţara noastră nu a mai acceptat Bechtel ca partener la construirea autostrăzilor.

Social-democraţii susţin că ambasadorul american la Bucureşti, Mark Gitenstein, ar trebui să sesizeze procurorul general al SUA în legătură cu declaraţiile lui Traian Băsescu potrivit cărora Bechtel a vrut să "fure" statul român. Vezi aici detalii!

La începutul lunii august, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Bechtel va termina construcţia celor două tronsoane de autostradă începute, în cazul celorlalte şase constructorii urmând să fie aleşi în urma licitaţiilor.

Rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel costă însă România aproximativ 650 de milioane de euro. Constructorul american a acceptat să finalizeze cei 64 de kilometri începuţi pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, dar a impus condiţii extrem de dure: partea română, reprezentată de Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR), trebuie să plătească până la finele acestui an peste 100 de milioane de euro, reprezentând datoria pentru lucrările deja efectuate.

Lucrările la autostrada care trebuia să aibă în total 415 kilometri şi termen de finalizare în 2011 au fost estimate la începerea lor, în 2004, la 2,2 miliarde de euro. România va plăti însă 1,8 miliarde de euro pentru doar 116 kilometri, adică de trei ori mai mult decât ar fi normal.  Vezi aici detalii!

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite