Renault va produce un motor nou în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania franceză va construi în România noua generaţie de motoare cu un consum mic denumită H4 pentru a le înlocui pe cele mai vechi, folosite în special pentru Logan. Mutarea construcţiei de motoare din Franţa în România ar însemna, potrivit presei franceze, concedierea a 200-400 de angajaţi din Hexagon.

„Motoarele H4 şi H5 înlocuiesc motorizările actuale din gama K4 şi K7, care echipează în principal maşinile din familia Logan. Acestea sunt motoare fabricate în prezent în România, Turcia şi Spania", a declarat un purtător de cuvânt al Renault, citat de Reuters.

Pe de altă parte, publicaţia franceză „Liberation" scrie că „Renault aruncă gaz pe foc", alegând să relocheze construcţia de motoare H4 din Franţa în România. În prezent, aceste motoare sunt fabricate la Dourvin, în nordul Franţei, la circa 186 de kilometri de Paris. „Producerea motorului în România va însemna concedierea a 200-400 de salariaţi din totalul de 3.450 ai uzinei franceze Douvrin", scrie publicaţia „Liberation" într-un articol intitulat „Delocalizare: Renault aruncă gaz peste foc". Oficialii companiei franceze neagă însă că vor avea loc concedieri. Referindu-se la promisiunile făcute la început de an, când compania auto franceză promitea angajaţilor săi că nu vor avea loc nici concedieri, nici plecări voluntare sau restructurări, purtătorul de cuvânt al Renault a declarat că aceste promisiuni sunt valabile şi pentru uzina de la Dourvin.

Citiţi şi:

Băsescu după întâlnirea cu reprezentanţii Ford: Aştept să văd prototipul în luna mai

Renault, deţinută în proporţie de 15% de statul francez, este presată de autorităţi să nu mute producţia unor modele sau motoare în afara Hexagonului. După vestea că viitoarea generaţie Clio va fi produsă în Turcia, preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, a avut o întâlnire tête-à-tête cu şeful Renault căruia i-a cerut explicaţii.

Motorul de un litru, fabricat la Mioveni

Numită generic familia H4, această generaţie de motoare are sisteme de propulsie noi, care sunt de dimensiuni reduse şi au un consum mic. Potrivit Reuters şi „Liberation", producţia ar urma să înceapă în 2012 sau 2013, la uzina Dacia din Piteşti. În iulie 2010, vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat pentru Mediafax că uzina de la Mioveni va începe producţia de motoare Euro 5, destinate modelelor mărcilor Dacia, Renault, Nissan şi Renault Samsung, prin introducerea în fabricaţie a unei noi familii de propulsoare şi adaptarea uneia care se încadrează în norma de poluare Euro 4. Noua familie de motoare Euro 5 cuprinde propulsoarele H4 şi H5.

Şi Mercedes tatonează România

Reprezentanţii concernului Daimler şi-au manifestat interesul pentru extinderea prezenţei în România. Daimler are deja o uzină la Cugir, în judeţul Alba, care produce ansamble pentru cutii de viteză. Constructorul german de automobile i-a prezentat ministrului Economiei din România, Ion Ariton, un model electric pe care îl produce. Ariton a fost prezent la Consiliul Economic Româno-German.  Lucrările Consiliului Economic Româno-German au avut loc doar cu câteva zile înainte de deschiderea Târgului Economic Industrial de la Hanovra, cea mai mare manifestare din lume în acest domeniu, unde prezenţa românească a fost mai mare decât în anii trecuţi.  Constantin Gîrbea

Dacia, cel mai mare exportator în UE

Dacia este cel mai mare exportator în ţările Uniunii Europene, potrivit datelor comunicate de Ministerul Economiei. Producătorul de la Mioveni a vândut în străinătate 348.723 de vehicule în 2010, cu 12% mai mult decât în anul precedent, volumul livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 şi 2010. În topul destinaţiilor de export se înscriu Franţa, Germania, Italia şi Spania. Marca românească şi-a consolidat poziţia în Europa Occidentală, unde, în 2010, au fost înmatriculate 228.865 de vehicule Dacia.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite