Germania are aproape 2.000 de kilometri de autostrăzi în faţa României

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce în România un kilometru de autostradă se construieşte aproape în câteva luni, la două decenii de la unificarea Germaniei s-au investit în această ţară zeci de miliarde de euro în infrastructura rutieră. Rezultatul: aproape 2.000 de kilometri de autostrăzi, numai în cadrul proiectului VDE.

Proiectul de transport "Unificarea Germaniei" sau VDE, aşa cum este cunoscut, a cunoscut "un progres uriaş", după cum a recunoscut Ministrul Federal al Transporturilor şi Construcţiilor, Peter Ramsauer, după cum informează ediţia online a Deutsche Welle.

Mai citiţi şi:

Berceanu: Autostrada Sibiu - Piteşti va fi concesionată pentru construire

Sursa citată scrie despre faptul că proiectul de reabilitare a infrastructurii est-germane a fost unul în care s-au investit 39,4 miliarde de euro, având ca obiectiv construirea a 17 drumuri rutiere, navale şi feroviare în Germania.

Conform Deutsche Welle, în ceea ce priveşte infrastructura feroviară, au fost încheiate şase lucrări, din cele nouă, planificate în 1991, ultimele trei fiind încă în lucru. Până în anul 2017 se va încheia construcţia totală a peste 1.300 de kilometri de căi ferate, care leagă estul de vestul Germaniei.



"Pe toate traseele de căi ferate, avem o capacitate sporită", a declarat Ramsauer, "dar se câstigă pe aceste noi rute şi foarte mult timp de călătorie, faţă de cum era în 1990. Un exemplu ar fi legăturile cu Berlinul. Dacă în 1990, erau necesare peste 4 ore pentru a călători de la Hamburg la Berlin, astăzi, aceeaşi călătorie nu durează mai mult de 90 de minute."

Construcţia celor şapte autostrăzi planificate în urmă cu două decenii, lucrări care au fost încheiate în proporţie de 92%, a scurtat cu o treime până la 50% timpul de călătorie cu maşina. Un alt exemplu ar fi traseul rutier Berlin-Heiligenstadt (Turingia), o distanţă de 329 kilometri, care astăzi poate fi parcursă în numai trei ore, spre deosebire de minim şase ore, cât erau necesare înainte de construcţia autostrăzii.

România nu are decât două autostrăzi şi nici acelea întregi

Dacă în Germania au fost construite 17 drumuri naţionale noi, şosele şi căi ferate, în mai puţin de două decenii, în ţara noastră lucrările aproape că stagnează în ceea ce priveşte autostrada A1, care ar trebui să facă legătura între Nădlac - Arad - Timişoara - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti.

Conform statisticilor, aceasta va fi gata în 2014. Segmentul Piteşti - Bucureşti este terminat. Centura oraşului Sibiu se află în construcţie, iar cea a oraşului Piteşti este finalizată. Finanţarea pentru centurile Arad - Timişoara şi Deva - Orăştie este asigurată.

Nici Autostrada oarelui nu este finalizată, aceasta fiind deschisă circulaţiei rutiere doar 70% din capacitate. Termenul limită pentru când A2 va fi dată în folosinţă este 2011. În 2004 au început lucrările la A3, autostradă care leagă oraşele Borş - Oradea - Zalău - Cluj-Napoca - Târgu Mureş - Sighişoara - Braşov - Ploieşti - Bucureşti. Termenul limită: 2014, însă lucrările par a fi în întârziere.

image



În proiect mai sunt A4 (Târgu Mureş - Ditrău - Poiana Largului - Târgu Neamţ - Săbăoani - Târgu Frumos - Iaşi) şi A5 (Albiţa - Focşani - Ploieşti), însă toate aceste drumuri rutiere au temen de finalizare fie în 2013, fie în 2016.

În România, în 2010, media zilnică anuală a autovehiculelor care circulă pe drumurile naţionale este de aproximativ 4.850. Prognozele arată că până în anul 2025 numărul autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile României ar putea creşte până la 8.974

Nici în ceea ce priveşte infrastructura căilor ferate nu stăm foarte bine. Dacă Germania a reuşit să aibă o reţea aproape perfectă, în România sunt întârzieri chiar de nouă ore în ceea ce priveşte mersul trenurilor de călători. Pentru multă lume, călătoria cu trenul pe segmentul Câmpina - Sinaia - Predeal - Braşov a ajuns un calvar, iar garniturile nu ajung niciodată la timp.

image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite