Clujul şi Timişul se bat pentru numele îngheţatei „Polar“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Distribuitorilor şi Producătorilor de Îngheţată Napoca se luptă cu o firmă din Timiş pentru brandul celebrei îngheţate.

Asociaţia Distribuitorilor şi Producătorilor de Îngheţată Napoca (ADPIN) va relansa în primăvara anului viitor îngheţata „Polar", una dintre cele mai cunoscute îngheţate dinainte de 1989. Reprezentanţii ADPIN, formată din 10 firme din toată ţara, susţin că pe lângă varianta clasică a îngheţatei, consumatorii vor avea şi alte sortimente la dispoziţie.

Preşedintele ADPIN, Ioan Lupuţ, spune că toate firmele din asociaţie se vor implica în producţie. Pentru ingrediente, s-au purtat negocieri cu o firmă din Sibiu. „Noi vrem să creăm un produs 100% natural, din ingrediente naturale care ar putea să ridice nivelul scăzut al consumului de îngheţată şi care să fie o noutate pentru piaţă". Noua îngheţată va fi produsă în câteva judeţe din ţară, însă asociaţia vrea să extindă acest proiect la nivel naţional. „Avem firme din Cluj, Sălaj, Prahova, Argeş, Dolj, Bucureşti şi Constanţa şi vom încerca să înmulţim numărul de membri. Există firme mici care ne-au contactat şi care ar dori să facă parte din asociaţie", a explicat Ioan Lupuţ.

„Cercul Polar" contra „Polar To Go"

La începutul acestei veri, o firmă din judeţul Timiş, Antarctica, a scos pe piaţă mai multe sortimente de îngheţată „Polar". „Ştiam despre existenţa acestui produs şi chiar am depus contestaţii la Oficiul de Stat pentru Investiţii şi Mărci (OSIM). Momentan ne aflăm la judecarea contestaţiei şi aşteptăm un răspuns. În cazul în care lucrurile nu se vor rezolva până anul viitor, vom da firma respectivă în judecată", a spus Ioan Lupuţ. Acesta susţoine că ADPIN a fost prima care a înregistrat denumirea „Polar", de fapt „Cercul Polar", la OSIM încă din luna ianuarie a acestuia an. Pe de altă parte, reprezentanţii firmei Antarctica susţin că au înregistrat marca „Polar" la OSIM în iulie. Patronul firmei Antarctica, Gheorghe Ţig, susţine că nici nu ştia de contestaţiile depuse şi că nu a primit nicio sesizare de la OSIM. „Nu cunosc asociaţia din Cluj şi nici ce proiecte a demarat. Produsul nostru e un produs normal, nu e ceva spectaculos. Îngheţata se numeşte «Polar To Go» şi nu am primit niciun telefon care să confirme că ceva ar fi în neregulă cu acest produs".

Astfel, deşi aparent denumirile sunt diferite, „Cercul Polar", respectiv „Polar To Go", atât Asociaţia Napoca, cât şi firma Antarctica, vor să beneficieze de motorietatea mărcii „Polar".   

Părerea specialistului

Bogdan Brânzaş, fondatorul agenţiei de consultanţă de brand şi design Brânzaş Design, spune că existenţa unei similarităţi în alegerea numelui unui brand poate crea conflicte. „În mod normal cei de la OSIM nu ar trebui să accepte înregistrarea unor produse cu nume asemănătoare. De aceea ei au oferit pe site prevederi vizavi de nume care explică clar ce e similitudinea", a spus Brânzaş.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite