Pensionarii braşoveni, fără gratuitate pe RAT, pentru că adorm în autobuze şi fac piaţa vecinilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul de Administratie al R.A. Transport (RAT) Brasov , adică plenul Consiliului Local, intrunit in data de 1 aprilie 2010 a propus ca, temporar, pana la redresarea situaţiei economice a regiei, incepand cu data de 1 iunie 2010 sa se suspende gratuitatea acordata tuturor pensionarilor şi a persoanelor  în vârstă ce nu au pensie, „in caz contrar fiind nevoiti sa solicitam in cel mai scurt timp forului deliberativ local majora

În realitate, managementul defectuos al regiei, care a cumparat autobuze de o calitate indoielnică cu un credit BERD, de 15 milioane de euro,  vrea sa acopere o alta gaura neagra a municipiului Braşov. Mai mult, în expunerea de motive semnată de directorul general al RAT, Augustin Pulpea, explicaţiile pentru care se iau asemenea măsuri sunt de-a dreptul halucinante: pensionarii sunt adevăraţi „terorişti“, care atentează la bugetul regiei.

„O mare parte din  pensionari se plimba dus-intors curse in sir, fie pentru a-si lua apa de la izvoarele din partea de sus a orasului , fie pentru a sta la caldura pe perioada rece sau a-si face piata atat lor cat si vecinilor, ceilalti calatori, platitori de bilet sau abonament, neavand loc in mijloacele de transport . Sunt cazuri cand adorm in mijloacele de transport iar in momentul cand sunt atentionati de catre conducatorii auto sau controlori reactioneaza violent verbal , sustinand ca au gratuitate pe mijloacele de transport“, se arată în documentul respectiv.

Marele câştig al anulării gratuităţii pentru transportul pe RAT este de 300.000 de lei lunar, potrivit declaratiilor sefilor regiei de transport. La Ploiesti, criza nu este aceeaşi. Acolo, pensionarilor nu li s-au anulat aceste facilităţi. Alt oraş, altă management, altă distracţie. Ce nu se spune este că, nici cu această „economie“, RAT-ul nu scapă din vârtejul pierderilor, care poate duce la faliment. Mai mult, nu s-a şoptit niciun cuvânt despre contractele de publicitate pe mijloacele de transport ale RAT, cu tarife de tot râsul, încheiate discreţionar doar cu anumite firme agreate de conducerea Primăriei.

Elogiul catastrofei

„In 2009 , cu toate problemele create de criza financiara, s-a reusit mentinerea acestei importante masuri de protectie sociala cu eforturi deosebite atat din partea executivului Primariei Municipiului Brasov - prin majorarea subventiilor acordate pentru asigurarea functionalitatii serviciului public de transport cat si din partea regiei desi veniturile proprii din executarea prestatiei au scazut drastic pe tot parcursul anului 2009, generand pierderi per total activitate. Astfel, in anul 2008 regia a inregistrat o pierdere bruta de 6.511 mii lei, neavand insa datorii restante ; in anul 2009 pierderea bruta se cifreaza la peste 2.100 mii lei , dar cu inregistrarea de datorii restante in suma de peste 1.900 mii lei la furnizorii pentru exploatare , pentru cei de investitii si la bugetul consolidat al statului, la care se adauga si achitarea cu o intarziere de peste o saptamana a datoriei catre BERD, scadenta in 11.01.2010 si achitata in 18.01.2010 (anul 2008 o contributie importanta la inregistrarea de pierderi a avut-o cresterea exploziva a cursului leu-euro - si ce măsuri s-au luat pentru a atenua aceast situaţie? - n.a.). In toata aceasta perioada cheltuielile cu reparatiile mijloacelor de transport au fost diminuate la maximum, generand disfunctionalitati in asigurarea parcului necesar pentru indeplinirea planului zilnic de circulatie, in special in ultima parte a anului 2009 si in primul trimestru al anului 2010, prin imobilizarea din lipsa de piese de schimb a unui numar mare de autovehicule (18 % din parcul activ total, la aceasta data ,necesarul de piese de achizitionat reprezentand cca 450 mii lei)“.

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite