Mai putine motoare si mai putine cheltuieli pentru masinile din Formula 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bolizii F1 vor folosi un singur motor atat pentru calificari, cat si pentru cursa, ceea ce va modifica stilul de pilotaj

Noul regulament care se va aplica cu incepere din sezonul 2004 va aduce modificari importante in construirea masinii lor, dar si in stilul de pilotat din Formula 1. Din acest an, motoarele vor trebui sa reziste pe parcursul a 800 de kilometri, ceea ce inseamna ca un singur motor va fi folosit atat pentru calificari, cat si pentru cursa. Astfel, motoarele masinilor vor suferi modificari substantiale, in sensul ca fiabilitatea va fi mai importanta decat puterea. "Din cauza ca va trebui sa folosim un singur motor pentru toata perioada weekend-ului, motoarele vor suferi importante modificari tehnice. Ele vor fi mult mai robuste, ceea ce inseamna un alt concept de construire. Astfel va trebui sa marim dimensiunile componentelor motorului. Iar daca se intampla acest lucru, atunci puterea motorului va scadea", a spus directorul diviziei motorsport a concernului BMW, Mario Theissen. O alta masura care va revolutiona Formula 1 este si eliminarea cutiei de viteze automate. Din acest motiv, multe echipe vor introduce in partea din spate a volanului niste clapete care vor ajuta la schimbarea vitezelor. "Primele doua tururi parcurse fara cutie de viteze automata au fost foarte ciudate. Dar dupa aceea m-am obisnuit. Aceste modificari vor duce si la schimbarea stilului de pilotaj", este de parere Montoya. De asemenea, tot din 2004 se va interzice si plecarea de pe grila de start asistata de catre calculator. Cei de la Renault devenisera cu adevarat niste experti in a folosi aceasta metoda, ceea ce le conferea inca din start un avantaj asupra celorlati competitori. "Asta e. Acum nu mai putem da vina pe cei de la boxe daca masina nu va pleca de pe grila de start. Depinde numai de noi sa miscam masina, iar toata responsabilitatea va cadea pe umerii nostri", a precizat si Jarno Truli. Modificarile introduse din acest an competitional fac parte din strategia FIA de a scadea costurile pe care le implica construirea si intretinerea unei echipe de Formula 1. "Mi se pare corect sa se incerce reducerea costurilor, chiar daca cheltuielile pentru cercetare sau pentru construirea motoarelor nu vor scadea. Oricum, daca la finalul sezonului vom trage linie vom vedea ca numarul mai mic de motoare folosite pentru o cursa va duce la reducerea cheltuielilor", a precizat Theissen.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite