„Suporterii fără frontiere” cheltuiesc anul 35 miliarde de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu nici două zile înaintea finalei Ligii Campionilor la fotbal, dintre Bayern Munchen şi Chelsea Londra, MasterCard, unul dintre sponsorii competiţiei, a prezentat rezultatele unui studiu făcut împreună cu European Business School din Germania. Cu banii cheltuiţi de fani, anual, în UCL, s-ar putea ridica o sută de stadioane de genul Fußball Arenas München sau s-ar putea cumpăra 372 de jucători de valoarea lui Christiano Ronaldo

Potrivit acestuia, în ultimul timp, în fotbalul european, şi nu numai, a apărut o nouă categorie de fani. Şi anume "suporterii fără frontiere". "Aceştia cheltuiesc, în Europa, per total, suma de 35 de miliarde de euro, în fiecare sezon, susţinându-şi cluburile sportive preferate din străinătate şi dovedind că a fi martorii istoriei este de nepreţuit. Indiferent că este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joacă în altă ţară, a canalelor TV premium sau despre achiziţionarea de diverse produse, suporterii fără frontiere realizează un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanţa construcţia a o sută de stadioane de genul Fußball Arenas München, s-ar putea cumpăra 372 de jucători de valoarea lui Christiano Ronaldo sau chiar 562 de jucători precum Fernando Torres".

Autorii clasifică un sfert dintre iubitorii europeni împătimiţi ai fotbalului (41 de milioane) drept „suporteri fără frontiere”. FC Barcelona este cea mai populară echipă străină (29%), urmată de Real Madrid CF (10%) şi FC Manchester United (8%). „Studiul analizează schimbările în comportamentul suporterilor, dar şi modul în care modificarea preferinţelor acestora pentru o anumită echipă de fotbal are impact asupra cheltuielilor”, spune Hany Fam, President Strategic Partnerships and Market Development, în cadrul MasterCard Europe. „Este interesant să vedem cum fanii dezvoltă noi strategii – de exemplu, devin susţinători ai unor echipe de fotbal din străinătate, pentru a fi şi mai aproape de meciuri şi a se bucura de mai multe momente de nepreţuit din fotbal.”

Autorul studiului, profesorul Sascha Schmidt, Directorul Institutului de Sport, Afaceri şi Societate, la Universitatea EBS din Germania, a făcut referire la trei mari tendinţe care au dus la proliferarea suporterilor fără frontiere. „În primul rând, mobilitatea crescută, prin mijloace de transport internaţionale mai ieftine – acest lucru a făcut ca distanţa să nu mai constituie o problemă, atunci când vine vorba despre meciurile jucate de cluburile străine. În al doilea rând, canalele new media au permis suporterilor acces uşor la informaţiile clubului şi socializarea cu alţi suporteri din străinătate – astfel, suporterii fără frontiere sunt mult mai implicaţi în tot ceea ce ţine de activităţile clubului respectiv. În cele din urmă, statutul de vedetă, pe care atât jucătorul, cât şi antrenorul de fotbal l-au dobândit la nivel global, a făcut ca diferenţele de limbă şi cultură să nu mai existe şi a adus mai aproape suporteri din diferite ţări”, a explicat acesta.

Iată şi alte amănunte interesante pe care le prezintă respectivul studiu:

Suporterii fără frontiere cheltuiesc în fiecare sezon 35 de miliarde de euro. Iată pe ce se duc banii acestora:

- O cincime din totalul cheltuit sau 7,5 miliarde de euro pentru abonamentele la canalele TV premium.

- Achiziţia de produse (cu logo-ul echipei de fotbal preferate) reprezintă 13% din banii cheltuiţi de suporteri.

- Participarea propriu-zisă la meci reprezintă 10% din cheltuielile suporterilor, plus 2,5 miliarde de euro – sume alocate pentru mâncare, băuturi sau alte produse cumpărate de pe stadion.

- 6% dintre sume sunt cheltuite în pub-uri sau baruri care permit clienţilor să vadă meciul, iar 5% dintre sume pentru abonamentul la canalul TV al unui club sportiv. 

- Unul din patru suporteri participă la meciurile echipelor străine, jucate pe teren propriu. Cazarea şi transportul aferente participării la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costă 8,75 miliarde de euro, în fiecare an – un sfert din totalul cheltuielilor.

- Impactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv: o treime dintre suporterii fără frontiere şi-au rezervat o vacanţă doar cu intenţia de a vedea meciul sau de a vizita stadionul. O cincime dintre fani îmbină utilul cu plăcutul – merg la meci şi vizitează şi oraşul sau integrează meciul într-o vacanţă obişnuită.

- În total, oraşele care găzduiesc suporterii fără frontiere la meciurile UEFA Champions League beneficiază de aproximativ 4,5 miliarde de euro pe sezon.

Raportul clasifică fanii fără frontiere în trei categorii:

- Categoria Highlight Fans (suporterii ataşaţi de filozofia de joc şi valorile unui club) reprezintă aproape două treimi (60%) din totalul suporterilor fără frontiere. Aceştia preferă un club de fotbal pentru felul în care joacă (85%) sau pentru succesul înregistrat (79%).

- Din categoria Regional Affinity Fans (suporterii ataşaţi de regiunea de unde provine clubul) fac parte 12% din totalul suporterilor. Foarte mulţi dintre aceştia preferă o echipă de fotbal datorită legăturii pe care o au cu oraşul clubului, iar 55% dintre suporteri vizitează cu regularitate regiunea în care se află clubul.

- Categoria Star Followers (suporterii ataşaţi de jucătorii sau antrenorii vedetă) reprezintă 11% dintre suporterii fără frontiere. Aceştia sunt loiali anumitor jucători şi antrenori şi sunt pregătiţi să îşi schimbe preferinţele în funcţie de echipa la care pleacă jucătorul/antrenorul preferat.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite