România, prezentată cu burtă şi cu lanţuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania britanică Virgin Media a găsit o modalitate inedită de a reprezenta România.Turnul Eiffel în cazul Franţei, un cartier vestit în cazul Olandei, Colosseumul în cazul Italiei şi un

Compania britanică Virgin Media a găsit o modalitate inedită de a reprezenta România.Turnul Eiffel în cazul Franţei, un cartier vestit în cazul Olandei, Colosseumul în cazul Italiei şi un grup de bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri imense în cazul României sunt imaginile folosite în spoturi de prezentare a echipelor care participă la Euro 2008, difuzate pe site-ul Virgin Media.

"Lipsiţi de noroc"

Bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri groase de aur, aflaţi pe o plajă, apar într-o fotografie de fundal într-un spot al companiei britanice Virgin Media, de prezentare a echipelor care participă la Campionatul European de fotbal. Spotul, difuzat pe Youtube, începe cu o descriere a echipei României, considerată ca lipsită de noroc după ce a nimerit în "grupa morţii", alături de Italia, Franţa şi Olanda.

Fotografia folosită ca fundal pentru prezentarea echipei României circulă pe internet de mai mulţi ani, cu titulatura "romanian gypsies".

Spotul face o trecere în revistă a succeselor României, fiind menţionat că la Campionatul European din 2000 echipa "tricolorilor" a eliminat în grupe reprezentativa Angliei, după un penalty marcat în minutul 89 al meciului.

"Au de muncă"

Cristian Chivu şi Adrian Mutu sunt menţionaţi printre jucătorii de valoare ai echipei naţionale, fiind precizat şi faptul că România s-a calificat la Euro 2008 din poziţia de lider al grupei cu un total de 29 de puncte. "Verdictul", dat de prezentatorul Virgin Media, Stuart Robson, în cazul echipei naţionale este că va avea de muncă pentru a trece de grupe.

Prezentarea echipei este făcută având ca fundal tricolorul dar la sfârşit imaginea este înlocuită de o fotografie în care sunt prezentaţi mai mulţi bărbaţi cu lanţuri groase de aur şi burţi mari, plimbându-se pe plajă. Spotul se încheie cu o serie de comentarii ironice, legate, printre altele, de faptul că echipamentul naţionalei României este galben, botezat "banana skin".

UPDATE: Virgin Media a prezentat azi scuze ambasadei României la Londra şi a dat asigurări că orice mesaj ofensator al spotului a fost neintenţionat. Compania a dat asigurări părţii române că "a acţionat imediat pentru retragerea filmuleţului de pe Youtube" şi a promis că va reface secvenţa care a provocat nemulţumire şi o va republica.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite