Adversar slab, promovare zero: un eşec de casă al Federaţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Naţionala României a avut doar 2.800 de spectatori la meciul amical cu selecţionata Georgiei, deşi banii strânşi urmau să fie donaţi familiilor victimelor de la Petrila. Sociologul Marius Pieleanu crede că oamenii nu au venit la stadion pentru că adversarul a fost slab, iar românii nu au cultura ajutorării aproapelui.

Meciul amical România – Georgia (2-1) s-a dovedit a fi un eşec organizatoric. Mai puţin de o treime din bilete au fost vândute, în ciuda implicaţiilor caritabile ale partidei. Cauzele depistate de specialişti sunt multiple şi includ adversarul slab, lipsa de promovare şi indiferenţa oamenilor faţă de semeni.

„Dacă FRF are o vină, aceea este că nu a reuşit să organizeze un meci cu o echipă cu nume. Oricum, publicul bucureştean nu este avid de meciurile echipei naţionale sau de gesturi caritabile. În general, noi, românii, nu mai avem, din păcate, cultura ajutorării aproapelui. Sunt rare manifestările de acest gen care reuşesc”, a declarat sociologul Marius Pieleanu.

În ceea ce priveşte marketingul, FRF a lăsat de dorit: „Având în vederea că rezultatele echipei nu sunt strălucite, iar interesul pentru naţională în Bucureşti e mic, FRF trebuia să promoveze meciul pe toate canalele media. În Franţa, de exemplu, aşa se procedează, deşi, în general, interesul e mult mai mare”, a declarat Mircea Olaru, specialist în marketing.

Federaţia a plătit restul biletelor

Ionuţ Lupescu, directorul general al Federaţiei Române de Fotbal, a anunţat că instituţia pe care o reprezintă va plăti cele peste 7.000 de bilete nevândute la meciul cu Georgia.

„Federaţia va pune toţi banii ca şi când s-ar fi vândut toate biletele. Oamenii nu au venit la stadion pentru echipa naţională nici măcar din spirit de solidaritate pentru victimele de la Petrila. În provincie vine mai multă lume decât în Bucureşti”, a afirmat Lupescu.

Naţionala, bătută de o telenovelă

Dacă spectatorii nu s-au omorât cu firea să vină la stadion, nici telespectatorii nu au ţinut să urmărească jocul tricolorilor pe micul ecran. Astfel, partida cu Georgia a înregistrat doar 7 puncte pe publicul comercial încadrat între 18-49 de ani.

Prin comparaţie, o telenovelă difuzată la aceeaşi oră pe un post comercial a avut o audienţă de 7,2. Precedentul record negativ al naţionalei pe publicul comercial la un meci oficial datează din toamna lui 2007. România, deja calificată la Euro 2008, a jucat în Bulgaria de la ora 18.00, meciul înregistrând un scor de 9 puncte.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite