„Vă autofinanţaţi sau vă desfiinţez!“
0
Lui Gigi Becali i s-a pus din nou pata pe departamentul de marketing, care a fost salvat în vară de la închidere de către fostul manager general, Victor Piţurcă. Alertaţi de intenţiile patronului, angajaţii s-au pus pe treabă şi au scos mai multe produse care sunt comercializate în magazine.
Anul 2010 s-a încheiat destul de prost pentru Steaua, în condiţiile în care echipa e clasată pe locul 7 în Liga I şi a ratat calificarea în primăvara europeană a Ligii Europa.
Totuşi, roş-albaştrii încearcă să-şi reapropie suporterii prin orice metodă. Pe lângă împărţitul de cadouri sau organizarea unor alte evenimente de sezon, departamentul de marketing face eforturi disperate pentru a fi deschizător de drumuri în ceea ce priveşte promovarea imaginii clubului.
De la calorifere personalizate la bere, cola, şampanie sau bomboane de ciocolată, steliştii şi-au inscripţionat brandul în ultimul timp pe o gamă largă de produse, pe care le-au scos la vânzare atât în cadrul propriilor magazine, cât şi în marile centre comeriale. Privită deocamdată cu destul scepticism de către fani, iniţiativa are şi un substrat.
Efortul deosebit pe care l-au depus oamenii din cadrul departamentului condus de Bobby Durbac este strâns legat şi de criza financiară pe care o resimte din plin Gigi Becali. Patronul din Ghencea caută să facă economii în toate secţiile clubului.
De aceea, i-a pus în gardă şi pe angajaţii departamentului de marketing, cărora le-a transmis că singura modalitate de a evita desfiinţarea secţiei este să se autofinanţeze începând de la 1 ianuarie 2011, toate investiţiile şi salariile angajaţilor urmând a fi achitate din încasările proprii.
Încearcă să elimine pirateria
Acum şase luni, latifundiarul i-a solicitat lui Valeriu Argăseală să desfiinţeze fără somaţie sectorul de marketing, pe motiv că acolo s-ar cheltui prea mulţi bani. Totuşi, intervenţia lui Victor Piţurcă l-a determinat să renunţe la idee.
Gigi Becali spera să scape şi de plata unor impozite de 40.000 de euro pe lună către MApN. „Dacă închidem muzeul şi magazinul oficial, putem închiria stadionul pentru patru ore, o dată la două săptămâni, când jucăm acasă. Partidele de fotbal înseamnă evenimente cultural-sportive, pentru care nu se plătesc impozite", erau argumentele lui Becali.
Steliştii au calculat, recent, că la fiecare milion de euro pe care-l obţin din vânzarea de articole promoţionale mai pierd încă atât din cauza pirateriei. În fiecare bazar sau piaţă unde sunt comercializate tricouri şi fulare cu emblema Stelei, există şi multe produse contrafăcute. Din acest motiv, oficialii de la departamentul de marketing al roş-albaştrilor s-au arătat extrem de preocupaţi de o conlucrare cu reprezentanţii Poliţiei, care să-i ajute să mai recupereze din prejudicii.
"Ne dorim să ajungem un club european şi prin marketing. E esenţial să tratăm fotbalul ca o afacere."
Bobby Durbac
director de marketing Steaua
Stoichiţă l-a luat pe Kape
Fostul tehnician al roş-albaştrilor, Mihai Stoichiţă, a anunţat că, în mare măsură, Pantelis Kapetanos (foto)va juca la AEL Limassol începând din ianuarie 2011.
„Am vorbit şi cu Becali şi Argăseală pentru Kapetanos. În cazul său, mai rămâne de stabilit doar salariul, dar trebuie să mai vorbesc şi cu preşedintele meu", a declarat „Lippi", care vrea să se califice într-o cupă europeană cu echipa cipriotă.
„AEL e o formaţie precum Rapid, foarte iubită în Cipru. Obiectivul meu e o clasare între primele trei locuri sau câştigarea Cupei. Nu ştiu dacă mai iau şi alţi jucători români, dar aş fi interesat şi de Mărgăritescu, Bilaşco şi Onofraş", a explicat Stoichiţă la Sport.ro.
Salariu mărit pentru Bicfalvi
Evoluţiile bune din acest sezon i-au adus lui Eric Bicfalvi o mărire consistentă de salariu, chiar înainte de Sărbători. Mijlocaşul de 22 de ani va câştiga dublu de acum încolo, adică 8.000 de euro pe lună, însă a fost nevoit să accepte şi ca Gigi Becali să introducă în contractul său o clauză potrivit căreia Steaua poate rezilia oricând unilateral înţelegerea.
