Liga lui Mitică, falimentară pentru televiziuni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conform unui studiu realizat de revista „Forbes România“, drepturile TV ale campionatului intern s-au dovedit a fi o afacere extrem de proastă pentru cei care le-au achiziţionat în primăvara anului 2008. Consorţiul Intact-RCS & RDS a plătit 85 de milioane de euro pentru trei sezoane. Antena 1 a obţinut 4,35 de milioane de euro din vânzările de publicitate, GSP TV 1,92 de milioane, în timp ce Digi Sport s-a ales cu doar 115.0

Cele trei televiziuni care au difuzat, în ultimii trei ani, meciuri din campionatul intern, Antena 1, GSP TV şi Digi Sport, au atras venituri de publicitate de numai 6,38 milioane de euro, o sumă ridicolă faţă de cele 85 de milioane de euro cu care au fost cumpărate drepturile.

„Forbes România" a realizat această estimare pe baza baza punctelor de audienţă obţinute de reclamele difuzate în cadrul meciurilor transmise live, a partidelor redifuzate şi a programelor (talk-show, ştiri) care au avut drept subiecte Liga I. Principala cauză? Prăbuşirea pieţei de publicitate, în condiţiile actualei crize economice.

„Este clar că nu a fost o afacere profitabilă", a declarat, pentru „Forbes România", Marian Petcu, Communication Director la agenţia Starcom Media. Din această cauză, cumpărătorii nu prea s-au înghesuit la recenta licitaţie organizată de Mitică Dragomir, în urma căreia s-au achiziţionat doar patru din cele nouă pachete de meciuri puse în vânzare, pentru următoarele trei sezoane. RCS & RDS a cumpărat „opţiunea 1", cel mai scump pachet, cu 4,4 milioane de euro pe sezon, ceea ce înseamnă că fiecare meci costă 130.000 de euro. Este greu că, în aceleaşi condiţii de criză, o asemenea investiţie va putea fi recuperată.

„Totuşi, Digi Sport, care a cumpărat primul pachet, şi Dolce Sport, care a achiziţonat «opţiunea 2», au gândit, probabil, să-şi completeze portofoliul, fiind televiziuni specializate pe sport. Antena 1 a făcut probabil o investiţie de imagine cu «opţiunea 8»", a mai explicat acelaşi Petcu. De asemenea, TVR s-a tocmit mult să cumpere un pachet de la LPF ("opţiunea 9"), televiziunea publică având şi ea serioase probleme cu banii.

Dumitru Dragomir este însă decis să negocieze şi în continuare de pe poziţii de forţă. „Negociem până la 15 iunie vânzarea celorlalte cinci «opţiuni». Dacă nu, noi vrem să ne facem platforma noastră cu unul sau două posturi, să transmitem noi meciurile", a explicat preşedintele LPF, care visează să obţină încă 100 de milioane de euro, cu TVA inclus.  

"Nu a fost o afacere profitabilă. Chiar şi dacă piaţa de publicitate ar fi continuat să crească, suma nu ar fi putut fi acoperită integral."
Marian Petcu
director de comunicare la agenţia Starcom Media

"Vrem să obţinem 100 de milioane de euro pe pachetele rămase. Dacă nu luăm banii ăştia, atunci o să-şi facă Liga televiziune.'
Dumitru Dragomir
preşedinte LPF

Sezonul 2008-2009

Drepturile TV      28,3 milioane de euro
Venituri Antena 1      1,3 milioane de euro
Venituri GSP TV      0,92 milioane de euro

Sezonul 2009-2010

Drepturile TV      28,3 milioane de euro
Venituri Antena 1     2,2 milioane de euro
Venituri GSP TV      0,55 milioane de euro
Venituri Digi Sport      0,055 milioane de euro

Sezonul 2010-2011

Drepturile TV      28,3 milioane de euro
Venituri Antena 1      0,85 milioane de euro
Venituri GSP TV      0,45 milioane de euro
Venituri Digi Sport      0,06 milioane de euro

Doar patru pachete vândute pentru perioada 2011-2014

Pachetul 1: Digi Sport    13,2 milioane de euro
Pachetul 2: Dolce Sport    12,9 milioane de euro
Pachetul 8: Antena 1    10,5 milioane de euro
Pachetul 9: TVR    9 milioane de euro

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite