Gyenes: ”A fost cel mai greu Dakar”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mani Gyenes, câștigătorul clasei Maraton la Dakar 2011 și ocupant al locului 18 în ierarhia general, a spus la finalul rally-raidului din America de Sud ca a fost cea mai grea ediție la care a participat. Gyenes, Marcel Butuza și ceilalți membri ai echipei Vectra Racing vor sosi în țară miercuri după amiază după aproape o lună petrecută în Argentina și Chile.

Pe lângă performanțele de la clasa maraton și poziționarea, în premieră pentru un pilot român, printre primii 20 de competitori în clasamentul general, Mani Gyeneș a mai bifat alte două rezultate notabile la Dakar 2011. A ocupat locul 4 în ierarhia Amatorilor, categorie care se adreseză concurenților ce nu sunt piloți oficiali ai nici unui constructor și locul al treilea printre participanții care au folosit motoare mai mari de 450 de cmc (acestea din urmă vor deveni obligatorii pentru toți concurenții începând cu anul viitor).

"Comparativ cu 2007, când am participat la primul Dakar, acesta mi s-a părut mai dificil. Atunci nu aveam experiența de acum, iar raliul a măsurat în total cu 1000 de km mai puțin decât cel din 2011. În plus, în America de Sud condițiile sunt diferite. Aici raliul este mult mai obositor pentru că avem etape de legătură foarte lungi. Am mers aproape în fiecare zi sute de km până la startul pe proba specială", a declarat Mani Gyenes la final.

Și Marcel Butuza, patronul echipei Vectra Racing, se poate lăuda cu cele mai bune performanțe obținute în cei 30 de ani de motociclism. El a terminat pe locul 59 la general și pe locul 6 la clasa Maraton, iar aceste rezultat nu îl fac decât să-și dorească să ducă mai departe echipa, considerată printre cele mai bune private din rally-raidul mondial. De altfel, pentru Vectra Racing, echipă care asigură și asistență tehnică pentru alți participanți la Dakar, este al doilea succes din istorie la clasa Maraton, după ce în 2009, olandezul Frans Verhoeven s-a impus, sub brandul echipei brașovene, la această categorie.

"Toți concurenții privesc Dakar 2011 ca fiind cea mai grea ediție de la mutarea raliului din Africa în Argentina și Chile. Pentru mine a fost cel mai dificil raliu în care am concurat. Am avut o probă specială unde foarte mulți dintre noi ne-am depășit limitele. La revenirea din Chile în Argentina, după ce am fost în Anzi la -3˚C am concurat în proba specială la peste 40˚C, iar eu am ajuns într-un canion cu câțiva concurenți de la quad. În acel canion era foarte cald, piatra și nisipul erau extrem de încinse și m-am chinuit foarte mult timp să scot motocicleta", a spus și Marcel Butuza.

Planuri de viitor

Succesul celor doi români din șa s-a datorat în mare măsură și echipei de asistență tehnică alcătuită din Liviu Butuza și Romeo Duicu. Cei doi s-au ocupat zilnic de motocicletele lui Mani și a lui Marcel, după ce aceștia ajungea istoviți în bivouac, la finalul etapelor. Cum fesh-fesh-ul (acel nisip foarte fin) a fost principala caracteristică pentru multe dintre etape, asistența tehnica a avut mult de lucru la curățarea motoarelor, uneori intervențiile prelungindu-se târziu în noapte, pentru a a doua zi totul să fie perfect.

"Amândoi am avut noroc cu cei doi colegi din echipa de asistenț. Și Liviu și Romeo și-au făcut extraordinar de bine treaba. Datorită lor am reușit să ajungem la finiș și ținem să le mulțumim pentru tot efortul depus în cele peste două săptămâni cât a durat Dakar 2011", a spus Butuza.

Nici nu s-a terminat bine Dakar 2011 și românii de la Vectra Racing sunt deja cu gândul la sezonul 2011. "Vom încerca să concurăm la cât mai multe etape din Campionatul Mondial de Rally-Raid" a declarat Marcel Butuza.

Ținta acestui sezon este însă una clară. O pregătire cât mai temeinică pentru Dakar 2012.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite