Raliu: Împăratul Loeb, a şaptea coroană mondială

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sebastian Loeb (dreapta) şi copilotul Daniel Elena sărbătoresc al şaptelea titlu mondial
Sebastian Loeb (dreapta) şi copilotul Daniel Elena sărbătoresc al şaptelea titlu mondial

Francezul Sebastian Loeb, de la Citroën, a câştigat duminică Raliul Franţei şi a devenit, pentru a şaptea oară consecutiv, campion mondial de raliuri. Loeb a fost încoronat chiar în oraşul său natal, Hagenau.

"Cu siguranţă este ceva cu totul special să câştig cel de-al şaptelea titlu mondial chiar aici în Hagenau. Nu mă aşteptam să vină atâta lume la raliu şi această victorie este cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat în acest an" a spus pilotul francez.

image

Rege pe asfalt, Loeb a dominat prima jumătate a raliului şi s-a distanţat la 40 de secunde în frunte. Apoi a mers la siguranţă, încercând pe cât posibil să evite un incident nedorit. Dani Sordo a completat un weekend excelent pentru Citroën, obţinând locul doi pentru echipa de uzină a producătorului francez.

Sebastien Ogier (Citroën Junior), singurul care îl mai putea detrona, matematic, pe Loeb, a abandonat sâmbătă în urma unor probleme la suspensie. Pe locurile trei şi patru s-au clasat în ordine Petter Solberg (Solberg Citroën) şi Jari-Matti Latvala (Ford).

Vezi GALERIE FOTO cu Sebastian Loeb în Raliul Franţei

Fostul campion mondial de Formula 1, Kimi Raikkonen, nu a avut un weekend prea fericit, fiind nevoit să abandoneze sâmbătă după două accidente care i-au avariat iremediabil maşina.

Hegemonia Loeb

Sebastian Loeb domină Campionatul Mondial de Raliuri de şapte ani încoace şi singurul său adversar este doar el însuşi, în lupta pentru recorduri. Francezul de 36 de ani a devenit în 2008 primul pilot care cucerea cinci titluri mondiale consecutive, record deţinut până atunci de legendarul finlandez Tommi Makinen, cu patru succese consecutive (1996-1999).

Loeb deţine, alături de coechipierul său Daniel Elena, recordul la numărul de raliuri câştigate în carieră, cu 60 (incluzându-l pe cel din acest weekend, din Franţa), toate victoriile fiind obţinute alături de Citroën. De asemenea francezul are cele mai multe curse câştigate într-un singur sezon, cu 11, deşinând şi a doua performanţă din istorie, cu 10 victorii. Din 2003, primul său sezon full-time în WRC, Loeb a obţinut cel puţin trei victorii de-a lungul unui campionat.

Unul dintre cele mai preţioase, şi în acelaşi timp norocoase, titluri mondiale l-a obţinut în 2006, atunci când şi-a rupt braţul în timp ce se plimba cu un mountain bike, cu patru etape înainte de final. Avantajul de 35 de puncte s-a dovedit suficient, principalul său concurent de atunci, suedezul Marcus Gronholm, nereuşind să profite de ghinionul adversarului său.

Poreclit deseori "Michael Schumacher al raliurilor", Loeb l-a egalat acum la titluri mondiale pe actualul pilot al celor de la Mercedes GP, care deţine şapte titluri în Formula 1. Totuşi, o serie de specialişti consideră dominaţia lui Loeb mult mai importantă decât cea a lui Schumacher. În primul rând pentru că este vorba despre titluri consecutive, obţinute cu aceeaşi echipă, iar în al doilea rând având în vedere complexitatea competiţiei, cu o varietate de suprafeţe de concurs şi alte obstacole naturale în cale.

Fost gimnast în copilărie, Loeb şi-a început cariera de pilot la 21 de ani, în 1995 şi a devenit campion mondial de juniori în 2001. A semnat cu Citroën în 2002 şi a debutat în WRC în acelaşi an alături de actualul său copilot, Daniel Elena. Prima victorie a venit tot în 2002, în Raliul Germaniei, iar în 2003 a fost la un pas de a cuceri primul titlu mondial. Avea să o facă un an mai târziu şi hegemonia Loeb continuă şi în prezent.

Francezul a cochetat şi cu Formula 1 şi unele zvonuri au indicat, anul trecut, că Loeb ar putea concura pentru Toro Rosso în ultimul mare premiu din 2009, cel de la Abu Dhabi. Acest lucru nu s-a întâmplat în cele din urmă.

Citroën va concura cu un nou model din 2011: DS3 WRC
Citroën Racing a dezvoltat un model complet nou care, începând cu sezonul 2011, va înlocui actualul C4 WRC. Loeb şi ceilalţi componenţi ai echipei Citroën vor pilota un model DS3 WRC, care este conform cu noul regulament al FIA pentru Campionatul Mondial de Raliuri din 2011.

image

În comparaţie cu generaţiile anterioare de World Rally Cars, regulamentul pentru sezonul 2011 a dus la o adevărată revoluţie sub capotă. Modelul Citroën DS3 WRC este propulsat de un motor turbo de 1.600 cmc cu patru cilindri şi injectie directă, o premiera la acest nivel în motorsport, care dezvoltă 300 de CP.

Cutia de viteze Sadev, secvenţială, în şase trepte, este cuplată cu diferenţialele faţă şi spate. Elementele de control semi-automate şi diferenţialul central vor fi interzise de regulament în 2011. De asemenea, pentru a putea controla mai bine costurile, FIA a definit foarte clar caracteristicile (dimensiune, greutate, preţ, etc.) ale componentelor principale folosite la construcţia maşinii.

Iată caracteristicile tehnice ale noului bolid:

Şasiu
Structura ranforsata prin sudura, roll cage multi-punct
Caroserie otel si materiale compozite
Motor
Tip Citroën Racing - 1,6 litri turbo cu injectie directa
Diametru cilindru/cursă cilindru 82x75.5mm
Capacitate: 1.598 cmc
Putere maxima: 300 CP la 6.000 rpm
Cuplu maxim: 350Nm la 3.250 rpm
CP/litru: 188 CP/litru
Distributie: Motor cu doua axe cu came si distributie prin curea, 4 supape pe cilindru
Alimentare: benzina; Injectie directa controlata cu sistemul Magneti Marelli SRP-HP
Ambreiaj
Tip Cerametallic cu dublu disc
Transmisie
Tip 4x4
Cutie de viteze Sadev, şase trepte, secvenţială
Control Manual
Diferenţial Mecanic, faţă şi spate, auto-blocant
Frâne
Faţă Discuri ventilate, 355 mm (asfalt) şi 300 mm (macadaml) / Etrieri cu 4 pistoane răciţi cu apa (asfalt)
Spate Discuri ventilate, 300 mm / Etrieri cu 4 pistoane
Distribuţie ajustabila din cockpit
Frana de mână controlata hidraulic
Suspensie
Faţă Tip McPherson
Spate Tip McPherson
Amortizoare Citroën Racing, reglabile pe 4 cai (viteză de compresie şi revenire redusă/ridicată)
Direcţie
Tip servodirecţie hidraulică asistată
Roţi
Asfalt 8x18''
Macadam şi zapada 7x15''
Dimensiuni
Lungime 3.948 mm
Lăţime 1.820 mm
Ampatament 2.461 mm
Ecartament 1.618 mm (fata si spate)
Rezervor 75 litri
Greutate 1.200 kg (cu echipaj inclus, conform regulamentului)

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite