Românii speră să fie prezenţi la Dakar 2011

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar dacă întâmpină probleme în strângerea bugetului, piloţii români speră că vor putea participa la ediţia 2011 a celebrului Raliu Dakar, care va avea loc în Argentina şi Chile.

"Sunt încântat că organizatorii Raliului Dakar şi-au făcut timp să ne prezinte ediţia 2011. Dorim să participăm, dar suntem condiţionaţi de bugetul de care avem nevoie pentru a ne înscrie. Împreună cu Mani Gyeneş şi Alex Gârbacea ne pregătim pentru acest concurs. Mai întâi vom merge în Egipt la Raliul Faraonilor, iar apoi ne vom concentra pe Argentina şi Chile. Sper totuşi să participăm", a spus Butuza.

Reprezentanţii Amaury Sport Organisation (A.S.O. - Organizatorii Dakar-ului) au fost prezenţi joi la Bucureşti în cadrul turneului de promovare a celui mai dificil raliu din lume.

Chiar dacă raliul propriu-zis va debuta pe 1 ianuarie, cu startul oficial din Buenos Aires (Argentina), pregătirile pentru acest eveniment au început deja din luna mai. În perioada 15 mai - 15 iulie, cei care îşi doresc să ajungă în Dakar trebuie să se înscrie în raliu, ulterior să îşi pregătească echipamentul şi să se antreneze pentru ca la sfârsitul lui noiembrie vehiculele din Europa să fie îmbarcate din Franţa către America de Sud.

Argentina şi Chile, venituri semnificative de pe urma Raliului

Argentina şi Chile au reprimit cu braţele deschise Raliul Dakar, în urma căruia au reuşit să înregistreze un venit semnificativ la bugetul de stat. Toate cheltuielile organizatorice legate, de exemplu, de transport, cazare şi hrană, reprezintă injecţii directe de fonduri în economia locală. Studiile efecuate pe eşantioane de spectatori care au venit să vadă cursa sau chiar mass-media care au relatat evenimentul au ajutat la evaluarea beneficiilor totale legate direct de competiţie. Pentru tot raliul, estimarea impactului economic direct se ridică la 396 milioane de pesos
(74,3 milioane de euro). Studiul comandat de Guvernul argentinian s-a concentrat, de asemenea, pe aspectul beneficiilor indirecte - imaginea de ţară şi optimizarea potenţialului turistic, evaluate la 277 milioane de pesos (52 milioane de euro). Astfel beneficiile totale ajung la o cifră de 673 milioane de pesos (126,3 milioane de euro), doar pentru Argentina. "Este cel mai bun lucru care s-a întâmplat turismului argentinia de multă vreme încoace", declara un reprezentant al guvernului argentinian.

Schimbări pentru ediţia 2011
Pentru ediţia de anul viitor, organizatorii vin cu o serie de moficări, unele tehnice, altele legate de traseu. Astfel 70 la sută din traseu a fost modificat, introducându-se o serie de elemente menite să crească spectacolul. Se va ajunge în cel mai nordic punct al statului Chile, localitatea Arica, de lângă graniţa cu Peru, iar etapele din deşertul Atacama au fost modificate pentru a potoli setea de dune şi nisip, anunţându-se cele mai dificile momente ale raliului.
Din punct de vedere tehnic motocicletele vor avea capacitatea maximă de 450 cmc iar la clasa maşinilor s-a încercat echilibrarea între motoarele diesel şi cele pe benzină.

Un alt aspect menit să crească spectacolul este limitarea folosirii GPS-ului, pentru a mări rolul road-book-ului. Astfel, dacă până acum participanţii beneficiau de semnal pentru GPS la 3 kilometri în jurul punctului de control, acum acesta a fost limitat pe o rază de 400 de metri în jurul punctului de control. Rolul copiloţilor şi al notiţelor pe care aceştia le primesc înaintea fiecărei etape va fi astfel determinant.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite