VIDEO: Schumi, băiatul rău din F1 - Vezi cele mai “murdare” manevre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Septuplu campion mondial, deţinător a nenumărate recorduri în Formula 1 şi considerat de mulţi cel mai bun pilot din istoria competiţiei, Michael Schumacher şi-a încântat fanii de-a lungul anilor cu măiestria sa pe circuit. Dar, în aceeaşi măsură, a furnizat destule momente pentru care contestatarii săi îl consideră unul dintre piloţii cei mai lipsiţi de fair-play.

Ultimul dintre ele, cel din Marele Premiu al Ungariei de la Hungaroring, acolo unde Schumacher l-a „dirijat" pe Rubens Barrichello la limita zidului de beton, într-o manervă riscantă care s-ar fi putut solda cu o tragedie. Barrichello a văzut moartea cu ochii la 300 de kilometri pe oră în timp ce Schumi a tratat incidentul zâmbind.

Nu a fost însă o moment întâmplare. Septuplul campion mondial nu a ezitat niciodată să-şi „terorizeze" adversarii, împingându-i la limită, ba chiar provovând intenţionat incidente care întorceau soarta curselor în favoarea sa.

Iată cinci momente din cariera lui Michael Schumacher pentru care va fi ţinut minte atât de adversarii săi dar şi de fanii echipelor adverse drept o adevărată teroare pe circuit:

Adelaide 1994:


După ce fusese descalificat în acelaşi an, în cursa de la Silverstone, pentru că a refuzat să execute o penalizare cu trecere pe la boxe, şi fusese supendat pentru alte două curse, Schumacher avea un avantaj de un singur punct în faţa lui Damon Hill în clasamentul general. Sezonul se încheia în Australia, la Adelaide. Schumi se afla la conducere, dar sub presiunea constantă a lui Hill. A greşit la un moment dat un viraj, a ieşit prea larg şi a atins zidul de beton, avariindu-şi uşor maşina. Hill a profitat de moment şi s-a năpustit pe interior pentru a depăşi. Schumacher a reuşit să revină şi s-a acroşat cu rivalul său, ambii abandonând, însă germanul câştiga titlul mondial.

image

Vezi aici video cu manevra de la Adelaide:

Jerez 1997


Schumascher a încercat să repete manevra executată împotriva lui Hill în 1994, ţinta fiind de această dată Jacques Villeneuve. Avantajul germanului în clasamentul general era acelaşi, de un punct. Schumi i-a tăiat calea canadianului cu o manevră bruscă, cei doi s-au atins, germanul şi-a rupt suspensia însă monopostul lui Villeneuve nu a avut de suferit. Acesta a câştigat cursa şi titlul mondial, iar Schumacher a fost descalificat din campionat.

Montreal 1998
Manevrele lui Schumacher s-au dovedit uneori atât de periculoase încât au schimbat şi regulamentele din Formula 1. În Marele Premiu al Canadei germanul a trecut pe la boxe şi la revenirea pe pistă s-a năpustit direct în faţa lui Heinz Harald Frentzen, care rula tocmai pe partea opusă. Frentzen a frânat busc, s-a răsucit cu monopostul şi în cele din urmă a abandonat. Schumi nu a fost penalizat dar FIA a introdus acea linie de demarcaţie de la ieşirea din standuri, pe care piloţii nu au voie să o depăşească.

image

Nurburgring 2001


Nimeni nu se aştepta probabil ca vreodată victima lui Schumacher să fie chiar fratele său Ralf. Pe principiul „frate frate, dar brânza e pe bani", şi cu o manevră aproape identică cu cea de la Hungaroring din 2010 asupra lui Rubens Barrichello, Michael l-a pus la zid pe fratele său. Acesta din urmă a fost la un pas de un accident grav.

image

Monaco 2006


Pe circuitul stradal de la Monte Carlo pole-positionul este vital. Michael Schumacher deţinea un avans mic în calificările pentru Marele Premiu din principat, iar pe ultimul tur Fernando Alonso era evident mai rapid. Era evident pentru toată lumea că Alonso îi va smulge pole-ul lui Schumi. Cum însă acesta se afla în faţă nimic nu era decis. Neamţul s-a făcut că greşeşte trasa ideal pe ultimul viraj şi a blocat circuitul îngust cu monopostul său. Steagurile galbene au apărut instantaneu iar Alonso pierdea prima poziţie pe grilă. Avea însă să fie o chestiune de câteva zeci de minute. „Greşeala" lui Schumi a fost sancţionată de stewarzi, care l-au trimis în coada plutonului. După patru ani, la revenirea, în 2010, la Monaco, Schumi avea să sară iar calul, depăşindu-l pe Alonso pe finalul cursei, în timp ce safety-car-ul ieşea de pe pistă, într-o manevră discutabilă care i-a adus o penalizare de 20 de secunde şi l-a scos din puncte.

image

Vezi aici manevra de la Monaco din 2006:

sursa: espnf1.com

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite