Alonso a câștigat în Coreea după o cursă haotică!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alonso (dreapta), victorios și Massa, pe locul trei, au urcat pe podium în Coreea
Alonso (dreapta), victorios și Massa, pe locul trei, au urcat pe podium în Coreea

Fernando Alonso este marele câștigător al cele mai nebune curse din ultimii ani, începută sub safety-car și ploaie și terminată după apusul soarelui la trei ore de la start. Spaniolul este noul lider al clasamentului general după ce ambii piloți Red Bull au abandonat.

12.18: Clasament Marele Premiu al Coreei de Sud

1. Fernando Alonso Ferrari 2h48:20.810
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes + 14.999
3. Felipe Massa Ferrari + 30.868
4. Michael Schumacher Mercedes + 39.688
5. Robert Kubica Renault + 47.734
6. Tonio Liuzzi Force India-Mercedes + 53.571
7. Rubens Barrichello Williams-Cosworth + 1:09.257
8. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:17.889
9. Nick Heidfeld Sauber-Ferrari + 1:20.107
10. Nico Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:20.851
11. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:24.146
12. Jenson Button McLaren-Mercedes + 1:29.939
13. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 tur
14. Bruno Senna HRT-Cosworth + 2 tururi
15. Sakon Yamamoto HRT-Cosworth + 2 tururi

Cel mai rapid tur: Fernando Alonso, 1:50.257

Abandonuri:
Adrian Sutil Force India-Mercedes turul 63
Sebastian Vettel Red Bull-Renault turul 62
Vitaly Petrov Renault turul 56
Timo Glock Virgin-Cosworth turul 48
Sebastian Buemi Toro Rosso-Ferrari turul 47
Lucas Di Grassi Virgin-Cosworth turul 42
Jarno Trulli Lotus-Cosworth turul 42
Mark Webber Red Bull-Renault turul 35
Nico Rosberg Mercedes turul 35


Clasament general piloți:
1. Fernando Alonso 231p
2. Mark Webber 220p
3. Lewis Hamilton 210p
4. Sebastian Vettel 206p
5. Jenson Button 189p
6. Felipe Massa 143p
7. Robert Kubica 124p
8. Nico Rosberg 122p
9. Michael Schumacher 66p
10. Rubens Barrichello 47p
11. Adrian Sutil 47p
12. Kamui Kobayashi 31p
13. Tonio Liuzzi 21p
14. Vitali Petrov 19p
15. Nico Hulkenberg 18p
16. Sebastian Buemi 8p
17. Pedro De la Rosa 6p
18. Nick Heidfeld 6p
19. Jaime Alguersuari 3p

Clasament general constructori:
1. Red Bull-Renault 426p
2. McLaren-Mercedes 399p
3. Ferrari 374p
4. Mercedes 188p
5. Renault 143p
6. Force India-Mercedes 68p
7. Williams-Cosworth 65p
8. Sauber-Ferrari 43p
9. Toro Rosso-Ferrari 11p

12.08: Mark Webber a declarat că în ciuda abandonului de astăzi păstrează șanse la titlul mondial. Webber este la 11 puncte în spatele lui Fernando Alonso, cu două curse rămase de disputat.

12.04: Felipe Massa era la un pas să cadă pe scările care duc către podiumul de premiere. Întunericul s-a lăsat pe circuitul de la Yeongam. Rămâneți pe adevarul.ro pentru a vedea clasamentul oficial al cursei precum și ierarhiile la piloți și constructori!

12.02: Liuzzi, Barrichello, Kobayashi, Heidfeld și Hulkenberg completează topul primilor 10. Ferrari se apropie în clasamentul general al constructorilor de cei de la Red Bull.

12.01: Hamilton pe doi, Massa pe trei, Schumacher pe patru, Kubica pe cinci. Schumacher și-a egalat cea mai bună performanță a sezonului.

Ultimul tur: Alonso câștigă la Yeongam după o cursă haotică. Este a cincea victorie în acest sezon pentru spaniol, pilotul cu cele mai multe victorii în 2010. Alonso devine noul lider al clasamentului general și se anunță un final de sezon efervescent!!!

Turul 53: Michael Schumacher este pe locul patru, însă departe de Felipe Massa. Liuzzi este pilotul cu cel mai mare salt al zilei, urcând 11 poziții față de grila de start, pentru a ocupa locul șase în prezent

Turul 51: Încă cinci tururi din acest Mare Premiu absolut nebun. Vettel aproape că are lacrimi în ochi la boxele echipei Red Bull. Pe pistă Alonso și Hamilton luptă în continuare. Se anunță o zi de succes pentru Ferrari, cu Massa pe locul trei. Circuitul nu este uscat încă deși nu mai plouă de aproape o jumătate de oră. Drenajul este dezastruos, iar mașinile arată ca unele de raliuri, cu noroi pe laterale din cauza cantităților mari de praf care nu au putut fi spălate de ploaie.

Turul 48: Sutil abandonează după un atac ratat asupra lui Kobayashi, care are probleme la direcție. Alonso are doar o secundă în fața lui Hamilton. Oare ce surprize ne mai rezervă această cursă???

Turul 47: Cei de la McLaren exultă la boxe, la fel ca și cei de la Ferrari. Campionatul este cu adevărat o nebunie. Alonso va deveni lider dacă termină cursa pe primul loc, iar Hamilton păstrează în continuare șanse.

Turul 46: Abandon VETTEL. Dezastru pentru Red Bull. I-a cedat motorul!

Turul 45: Soarele apune în 10 minute și întunericul începe să se facă simțit pe circuit. Vettel se plânge de vizibilitatea din ce în ce mai redusă. Mai sunt aproape 20 de minute din timpul oficial al cursei. Sunt șanse destul de mari să se dispute toate tururile programate.

Turul 42: Hamilton este în plasa lui Alonso, în timp ce Vettel a fost constant mai rapid în ultimele trei tururi decât spaniolul. În spate Massa a scăpat de Michael Schumacher, care este acum la peste 10 secunde de fostul său coechipier.

Turul 40: Hamilton s-a apropiat la 1,8 secunde de Alonso. Accident Petrov! Rusul era pe locul șapte. A intrat prea tare într-un viraj, a blocat roțile și s-a izbit de bariera de cauciuciri de protecție. Steaguri galbene, dar monopostul este într-o zonă de degajare și nu incomodează, iar resturile nu au ajuns pe circuit.

Turul 39: Tensiune maximă la vârf unde Vettel este presat de Alonso. Cine va greși primul? ”Nu fii foarte agresiv, protejează pneurile”, este sfătuit Alonso de la boxe. Dispute în pluton. Button a coborât până pe locul 15, după ce a greșit trasa în urmă cu câteva tururi. Reluările arată că a pierdut trei locuri dintr-un foc.

Turul 37: Alonso este la 1,2 secunde de Vettel. Cei doi au început să-și dispute cel mai rapid tur de pistă. Mai în spate Schumacher, pe cinci, amenință poziția a patra ocupată de Felipe Massa, fostul său coechipier de la Ferrari.

Turul 35: S-a reluat din nou cursa! Vettel a plecat ca din tur. Circuitul începe să se usuce și unii piloți au apelat deja la intermediare. Norii s-au mai risipit de deasupra circuitului. Hamilton a ieșit în lateral și a pierdut poziția a doua câștigată la boxe!!!!

Turul 33: Avalanșă de intrări la boxe. Hamilton și Massa urmați de Vettel și Alonso. Kubica aproape de acroșaj pe linia boxelor cu Adrian Sutil. Haosul este cuvântul de ordine astăzi pe circuitul de la Yeongam. Hamilton a reușit să se plaseze în fața lui Alonso după trecerea la boxe. Se anunță o revenire spectaculoasă pentru britanic în lupta pentru titlu.

Safety Car-ul a intrat de mai multe ori pe circuit în MP al Coreei

Turul 32: SAFETY CAR. Buemi accident.

Turul 30: Hamilton a stabilit cel mai rapid tur de pistă și s-a apropiat de Fernando Alonso. Vettel are aproape 4 secunde în fața lui Alonso, care răspunde cu un tur rapid. Spaniolul are aproape cinci secunde față de Hamilton.

Turul 28: Schumacher urcă pe locul cinci după o superbă depășire pe interior în duelul cu Jenson Button. A fost o sclipire care a adus pentru moment aminte de septuplul campion mondial în anii de glorie. Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Schumacher, Button, Hulkenberg, Kubica este ordinea în cursă.

Turul 26: Vettel conduce, urmărit îndeaproape de Alonso. Niciunul dintre ei nu forțează.

Turul 25: Cursa s-a reluat dar un nou incident a avut loc pe pistă, o ciocnire între Jarno Trulli și Bruno Senna. Resturi au rămas pe pistă, dar deocamdată organizatorii nu apelează din nou la Safety Car. Trulli iese la boxe cu avarii importante dar ar putea reveni pentru ca cei de la Lotus să se folosească de tururile rămase pentru a testa în regim de cursă. Senna deocamdată a rămas pe circuit, având avarii mai mici.

Turul 22: Vettel, Alonso, Hamilton este ordinea primilor trei.

Turul 20: Webber s-a răsucit după ce a prins o baltă sub roți și a fost lovit din spate de Rosberg. Vettel este noul lider virtual al clasamentului general, urmat de Alonso și Webber. Reacție de bucurie la boxele celor de la McLaren după abandonul lui Mark Webber. Australianul a ieșit prea larg într-un viraj având o viteză prea mare, a prins bordura și o baltă și totul s-ar putea nărui pentru el în urma acestui accident. Cursa continuă sub safety-car. Doar două tururi s-au alergat în regim de cursă!

Turul 20: SAFETY CAR. Accident ciocnire între Webber și Rosberg. Resturi de monopost pe circuit.

Turul 18: AVEM O CURSĂ! Vettel pare cel mai avantajat, el neavând de înfruntat norii de apă care țâșnesc de sub roțile monoposturile. Mai mult tentative de depășire în pluton, dar deocamdată majoritatea piloților aleg varianta mersului la siguranță. Este extrem de greu să păstrezi mașina pe circuit în condițiile în care asfaltul proaspăt le-a creat mari probleme piloților și când era perfect uscat.

10.41: Safety Car-ul va ieși la finalul acestui tur. Este cel cu numărul 17 din 55.

10.38: Discuțiile de la distanță continuă. Informat despre temerile celorlalți piloți, Hamilton a replicat destul de tăios: ”E o cursă pe ploaie! Ce se așteaptă!” Hamilton le sugerează celor de la boxe că este aproape de intermediare.

10.29: Deja s-au parcurs 12 tururi sub safety car dintre cele 55 care ar trebui să se alerge. Previziunile meteo se schimbă de la o clipă la alta, masa de nori de deasupra circuitului fiind extrem de instabilă. Cert este că în continuare plouă ușor, însă apa se degajă greu de pe pistă. În condițiile unui alt circuit, Spa, Silverstone, etc. o asemenea ploaie nu ar fi împiedicat în niciun fel desfășurarea cursei.

10.26: Dueluri psihologice, în timp ce Hamilton spune că totul e ok pe pistă, Webber, liderul clasamentului general, spune că în continuare condițiile sunt extrem de proaste. Fiecare echipă încearcă să influențeze decizia comisarilor în favoare ei.

10.17: ”Situația se îmbunătățește cu fiecare tur”, spune Hamilton. Pentru britanic este o cursă vitală. În cazul în care cursa de astăzi va fi suspendată el va pierde aproape orice șansă de a mai câștiga titlul mondial. Schumacher iese în decor însă într-o zonă de degajare și revine fără probleme pe circuit.

10.15: ”Condițiile se îmbunătățesc ușor însă marea problemă este faptul că apa nu reușește să se scurgă de pe circuit”, comunică prin radio Sebastian Vettel

10.13: ”Ploaia nu se va opri pentru următoarele 25 de minute” este anunțat Rubens Barrichello. ”Pe linia dreaptă nu reușesc să disting monopostul din fața mea”, a spus Liuzii prin radio.

10.07: ”Puțin mai bine decât înainte, dar totuși foarte multă apă pe circuit”, spune prin radio Sebastian Vettel. Vizibilitatea este extrem de redusă în continuare și jeturile de apă cauzează mari probleme. Piloții au o mare dificultate în a vedea roțile din față de la propriul monopost!!!

10.03: Start sub Safety Car. Se parcurge al patrulea tur din acest Mare Premiu

09.55: Organizatorii au anunțat că această cursă se va relua la ora 16.05 (ora Coreei de Sud), 10.05 (ora României). Pneurile de ploaie sunt obligatorii pentru toți piloții iar Safety Car-ul va parcurge mai mult de un tur de pistă sunt informațiile venite de la organizatori. Piloții se pregătesc de cursă.

09.47: Există posibilitatea teoretică, potrivit regulamentelor, ca piloți să primească, în ordinea grilei de start, jumătate din punctele acordate în mod normal. Fernando Alonso și Mark Webber discută pe circuit. Webber a declarat că în virajul cu numărul trei vizibilitatea este redusă la minim din cauza apei care se adună acolo.

09.44: Există o mare posibilitate ca această cursă să fie suspendată din cauza orei târzii la care s-ar încheia!

09.40: Se așteaptă în continuare semnalul organizatorilor. Radarele de la circuit indică posibilitatea ca ploaia să se oprească la ora 16.00 (ora locală), ora 10.00 (ora României). Ora 17.50 este ora la care apune soarele astăzi în Coreea de Sud, ceea ce ar pune în pericol finalul cursei, din cauza vizibilității reduse. Drenajul circuitului este făcut manual de către comisari, cu perii și lopeți. Fiasco total în ceea ce privește acest Mare Premiu.

09.31: Piloții au ieșit din monoposturi. Deocamdată cursa este suspendată și, potrivit ultimelor informații va fi reluată de îndată ce vremea o va permite. Șansele de a se disputa acest Mare Premiu scad odată cu trecerea timpului, deoarece există pericolul ca această cursă să se încheie la apusul soarelui, ceea ce ar scădea și mai mult vizibilitatea. Este nevoie de cel puțin 42 de tururi pentru ca rezultatele să fie omologate.

09.21: Trei tururi au fost contabilizate din acest Mare Premiu. Cronometrul a fost oprit la 1 oră 53 de minute și 8 secunde.

09.17: STEAG ROȘU. Cursa se va întrerupe. Deocamdată nu se știe dacă cursa va mai avea loc! Rămâneți pe adevărul.ro pentru a afla ce se întâmplă în continuare în Coreea de Sud! Monoposturile au fost poziționate la start. Inginerii și mecanicii revin pe pistă. Pneurile sunt încălțate cu husele care încearcă să le mențină temperatura!

09.16: S-a intrat în al treilea tur sub safety car. ”Sunt cele mai proaste condiții în care am pilotat vreodată” a spus Fernando Alonso.

09.13: Primele tururi se vor parcurge în spatele mașinii de siguranță. Potrivit informațiilor primite de la boxe de către Felipe Massa se vor parcurge între 5 și 10 tururi sub Safety Car! Principala problemă pentru piloți este să mențină pneurile la temperatura optimă în condițiile în care se rulează în regim de siguranță. Temperatura la nivelul solului este de 18 grade Celsius

09.09: Mecanicii și inginerii s-au retras de pe circuit. Se pleacă în turul de încălzire. Pista este pe alocuri inundată și piloții s-au plând de drenajul slab pe unele porțiuni. Nori de apă ies de sub roțile monoposturilor și vizibilitatea este extrem de redusă. Se anunță o cursă imprevizibilă cu multe peripeții!

09.04: Sebastian Vettel a fost informat prin radio că ploaia își va scădea intensitatea în prima parte a cursei și este posibil să se oprească în a doua jumătate. 70.000 de spectactori au fost prezenți la sesiunile de vineri și sâmbătă iar la cursă sunt prezenți 100.000 de oameni.

09.00: Problemele continuă pe circuitul de la Yeongam. Din cauza ploii startul va fi dat în spatele Safety Car-ului în aproximativ 10 minute.

08.57: STARTUL VA FI AMÂNAT CU 10 MINUTE!

08.50: Linia boxelor a fost închisă, piloții se pregătesc de start. ”Nimeni nu va câștiga titlul mondial aici, dar cineva l-ar putea pierde”, este opinia lui Fernando Alonso, pilotul Ferrari care va pleca din linia a doua, chiar din spatele rivalului său de la Red Bull, Sebastian Vettel. Se anunță un start electrizant

08.33: O ploaie ușoară va îngreuna startul piloților. Potrivit previziunilor meteorologice există posibilitatea care întreaga cursă să se desfășoare sub aversele de ploaie, care însă nu se vor înteți. Temperatura este de 20 de grade Celsius în aer.

Inedit înainte de Marele Premiu al Coreei de Sud:

- Button este singurul dintre cei cinci piloţi cu şanse la titlu care nu a fost niciodată în pole-position în acest sezon
- Red Bull a câştigat sâmbătă pole-positionul cu numărul 14, ceea ce i-a apropiat la unul singur de recodurile de 15 deţinute de McLaren (1988, 1989) şi Williams (1992, 1993)
- Vettel este singurul pilot cu şanse la titlu care nu a fost deloc lider până în acest moment

Grila de start din Coreea de Sud:
1. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull)/2. Mark Webber (Australia/Red Bull)
3. Fernando Alonso (Spania/Ferrari)/4. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes)
5. Nico Rosberg (Germania/Mercedes)/6. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari)
7. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) /8. Robert Kubica (Polonia/Renault)
9. Michael Schumacher (Germania/Mercedes)/10. Rubens Barrichello (Brazilia/Williams)
11. Nico Hulkenberg (Germania/Williams)/12. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber)
13. Nick Heidfeld (Germania/Sauber)/14. Adrian Sutil (Germania/Force India)
15. Jaime Alguersuari (Spania/Toro Rosso) /16. Sebastien Buemi (Elveţia/Toro Rosso)
17. Vitantonio Liuzzi (Italia/Force India) /18. Jarno Trulli (Italia/Lotus)
19. Timo Glock (Germania/Virgin) /20. Vitali Petrov (Rusia/Renault) (pilot declasat 5 poziţii)
21. Heikki Kovalainen (Finlanda/Lotus)/22. Lucas Di Grassi (Brazilia/Virgin)
23. Sakon Yamamoto (Japonia/HRT)/24. Bruno Senna (Brazilia/HRT)

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite