VIDEO F1: Cinci curse, pentru cinci piloţi
0Sezonul 2010 al Formulei 1 intră în linie dreaptă către final. Mai sunt cinci curse, începând cu cea din acest weekend de la Singapore şi, din nou, cinci piloţi se luptă pentru supremaţie. Marele Premiu al Statului Singapore va fi transmis în direct de TVR 1, duminică, de la ora 14.55.
Dacă în Marele Premiu al Belgiei de la Spa Fracorchamps, Alonso, Vettel şi Button au avut probleme, iar Webber şi Hamilton au profitat, la Monza, în Marele Premiu al Italiei, rolurile s-au inversat, cu excepţia lui Vettel.
Un maximum de 125 de puncte mai sunt disponibile în acest sezon iar primii cinci piloţi în clasamentul general, în ordina Webber, Hamilton, Button, Alonso şi Vettel sunt „răspândiţi" de-a lungul a doar 24 de puncte. Cu puţin noroc, chiar şi Felipe Massa, aflat acum la 63 de puncte de lider, ar putea reintra în calcule cu o victorie în Singapore.
Cursa nocturnă se anunţă spectaculoasă dincolo de lumina reflectoarelor, pentru că previziunile meteo indică averse puternice de ploaie de-a lungul celor trei zile, ceea ce va îngreuna şi mai mult vizibilitatea.
Configuraţia circuitului din Singapore:

Piloţii Ferrari întâmpină şi altfel de probleme, deoarece şi-au epuizat numărul de opt motoare permise de regulament. Astfel Alonso şi Massa trebuie să-şi protejeze cu mare atenţie propulsoarele, iar în cazul în care vor apela la un al nouălea motor, atunci automat primesc o penalizare de 10 locuri pe grila de start.
Red Bull a ratat pole-positionul la Monza, o raritate în acest sezon, şi va încerca acum să-şi recâştige supremaţia în primul rând în calificări şi apoi şi în cursă. Cu atât mai mult cu cât în Italia nu au avut niciun pilot pe podium, ceea ce nu se mai întâmplase de la Marele Premiu al Canadei, când Webber şi Vettel s-au clasat în ordine pe locurile 4 şi 5.
Cei de la McLaren sunt dornici să-şi ia revanşa după Monza, în special Lewis Hamilton, a cărui ieşire în decor în chiar primul tur, i-a zdruncinat şansele la titlu. A fost al doilea abandon în utlimele trei curse pentru pilotul britanic şi chiar dacă ele au fost separate de victoria de la Spa, totuşi campionul din 2008 a cedat destule puncte concurenţei.
Marele Premiu din Singapore va marca şi revenirea în Formula 1 a lui Nick Heidfeld, care va concura pentru prima oară după cursa de la Abu Dhabi, de anul trecut. Heidfel i-a luat locul la Sauber lui Pedro de la Rosa.
Mai citeşte şi:
Heidfeld: "Nu mi-am decis viitorul în Formula 1"
Vezi un tur de circuit împreună cu liderul clasamentului general Mark Webber:
Clasament piloţi:
1. Mark Webber 187p
2. Lewis Hamilton 182p
3. Fernando Alonso 166p
4. Jenson Button 165p
5. Sebastian Vettel 163p
6. Felipe Massa 124p
7. Nico Rosberg 112p
8. Robert Kubica 108p
9. Michael Schumacher 46p
10. Adrian Sutil 45p
Clasament constructori:
1. Red Bull Renault 350p
2. McLaren-Mercedes 347p
3. Ferrari 290p
4. Mercedes GP 158p
5. Renault 127p
6. Force India-Mercedes 58p
7. Williams-Cosworth 47p
8. BMW Sauber-Ferrari 27p
9. STR-Ferrari 10p
10. Lotus-Cosworth 0p
Marele Premiu din Singapore - Curiozităţi:
- 1500 de proiectoare, alimentate de 12 generatoare produc un nivel de iluminare de 3000 de lucsi, de patru ori mai mult decât este nevoie pentru iluminarea optimă a unui stadion de fotbal
- Proiectoarele sunt situate pe o singură parte a pistei, pentru a împiedica dezoriantarea piloţilor în cazul în care aceştia se răsucesc. Proiectoarele sunt montate pe rame de oţel, la 10 metri deasupra pistei. Aceste rame sunt susţinute de 240 de piloni de oţel, plasaţi la distanţe de 32 de metri unul de celălalt. Peste 108.000 de metri de cablu sunt necesari pentru a conecta şi alimenta proiectoarele.
- Singapore a mai găzduit Mari Premii de viteză între începând cu 1966, primul an după câştigarea independenţei faţă de Malaysia, până în 1973. Cursele aveau loc tot pe un circuit stradal, numit Thomson Road.
- McLaren se poate considera singura echipă multiplă câştigătoare în Singapore. Pe lângă victoria lui Lewis Hamilton de anul trecut, McLaren mai deţine un succes, obţinut de nou-zeelandezul Graeme Lawrence, în 1969, în Tasman Series. Modelul MP4-24 era propulsat atunci de motoare Ford.