Rezervă de lux!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rezervă de lux!
Rezervă de lux!

Felipe Massa profita în 2006 de retragerea lui Michael Schumacher pentru a deveni pilot full-time la Ferrari. Acum, istoria se repetă în sens invers. Septuplul campion mondial e gata de curse după accidentul lui Massa. Schumacher a intrat într-un program intensiv pentru a-şi putea recăpăta forma de concurs.

Pe când fanii Formulei 1 erau încă buimăciţi de vestea revenirii lui Michael ­Schumacher, omul care a dat peste cap recordurile Marelui Circ era deja la volan pe circuitul Mugello.

Cât ai trece pe la standuri pentru o realimentare şi un schimb de pneuri, Schumi îşi recăpătase deja superlicenţa pe care o pierduse la finalul sezonului 2005, odată cu retragerea, începuse programul de pregătire fizică şi rulase câteva sute de kilometri la volanul unui monopost.

Nu F60, cel cu care Ferrari concurează în acest sezon, ci doar un F2007, deoarece regulamentele FIA interzic testele în timpul sezonului pe maşinile de concurs. Nu a fost însă o piedică pentru stabilirea unui program de pregătire cu meticulozitatea cu care pilotul german îşi obişnuise colaboratorii pe vremea când concura.

„Următoarele săptămâni vor fi dedicate în totalitate pregătirii. Voi încerca să parcurg cât mai mulţi kilometri pe monoposturile pe care le voi împrumuta cu sprijinul prietenilor mei de la F1 Clienti. Chiar dacă sunt monoposturi mai vechi, important pentru mine este să pilotez”, a declarat Schumacher.

Pregătirea fizică este crucială

Chiar dacă are în continuare o condiţie fizică de invidiat chiar şi pentru unii atleţi, ­Schumacher trebuie să-şi testeze limitele sale în următoarele săptămâni pentru a vedea dacă este capabil să reziste un weekend întreg de concurs. De acest lucru se vor ocupa doctorul său personal, Johannes Peil şi un fizioterapeut.

„Îşi va asculta corpul şi apoi va vedea cum vor decurge pregătirile”, a declarat purtătorul de cuvânt al lui Schumacher. Pilotul german obişnuia să aibă la dispoziţie, pe vremea când concura, o sală de fitness ambulantă, pe care o căra la toate circuitele. Astfel nimeni nu se îndoieşte, cunoscând puterea de muncă a lui Schumi, că acesta nu va trece testele fizice la care va fi supus înaintea Marelui Premiu de la Valencia.

Ar putea fi o cursă de vis

Dacă FIA va ridica suspendarea de o etapă pentru Renault, în urma apelului depus de echipă, şi astfel Fernando Alonso ar putea concura, atunci am putea asista la Valencia la o cursă de vis. Pe pistă s-ar afla ultimii patru campioni mondiali de Formula 1: Michael Schumacher (2004), Fernando Alonso (2005, 2006), Kimi Raikkonen (2007) şi Lewis Hamilton (2008). Un duel aşteptat în special de Lewis Hamilton, singurul dintre cei enumeraţi mai sus care nu a apucat să se dueleze pe circuit cu Schumacher.

image
image

Următoarele săptămâni vor fi dedicate în totalitate pregătirii. Voi încerca să parcurg cât mai mulţi kilometri. Chiar dacă sunt monoposturi mai vechi, important pentru mine este să pilotez.

image


Michael Schumacher
fost campion de Formula 1

Va trebui să se adapteze la noutăţi

De când Michael Schumacher nu a mai pilotat oficial în Formula 1 au intervenit o serie de schimbări de regulament, care au modificat mono­posturile. Principalele noutăţi sunt:

Controlul tracţiunii
A fost scos în sezonul trecut. Asigura o mai bună stabilitate a monopostului

Rotaţiile motorului
Au fost reduse de la 19.000 la 18.000 în ideea de a face motorul mai durabil şi de a reduce viteza în curbă

Sistemele KERS
Noutatea din 2009. Recuperează energia pierdută prin frânare şi o înmagazinează pentru a putea furniza o viteză mai mare pentru scurte perioade de timp

Cauciucurile slick 
Au revenit după 11 ani, dar nu sunt tocmai o noutate pentru Schumacher, care a pilotat cu ele până în 1997.

Elemente de design Eleronul din faţă a fost modificat accentuând astfel aerodinamica monopostului ceea ce duce la obţinerea unor timpi mai buni.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite