Pentru cine bat clopotele?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ferrari e în mare formă înainte de noul sezon şi pune presiune asupra nou-venitelor
Ferrari e în mare formă înainte de noul sezon şi pune presiune asupra nou-venitelor

Ferrari a lansat săptămâna trecută un atac vehement la adresa nou-venitelor în Marele Circ. Campos şi USF1 au şanse aproape nule de a începe sezonul peste două săptămâni în Bahrain, în timp ce sârbii de la Stefan fac presiuni asupra FIA pentru a lua startul.

Peste exact două săptămâni vom cunoaşte deja câştigătoarea primului Mare Premiu de Formula 1 din 2010. Că va fi Ferrari, că va fi Mercedes GP sau McLaren, rămâne să aflăm. Ce ştim însă deja, este că două echipe au şanse infime să ia startul în Bahrain.

Problemele cu care se confruntă spaniolii de la Campos Meta şi americanii de la USF1 au dat naştere unui atac furibund din partea celor de la Ferrari. Scuderia italiană, singura care a participat la toate cele 60 de ediţii ale Campionatului Mondial până acum, l-a acuzat pe Max Mosley, fostul preşedinte al FIA, pentru încercarea sa de a aduce în Marele Circ echipe noi şi a luat în derâdere încercările eşuate ale nou-venitelor de a lua startul în noul sezon.

„Aceasta este moştenirea războiului sfânt purtat de fostul preşedinte al FIA. Două echipe şchioapătă în drumul către start, o a treia este împinsă de la spate de o mână nevăzută, iar pentru a patra trebuie să suni la «Persoane dispărute» pentru a o localiza", spune un misterios „căluţ şoptitor" pe site-ul oficial al scuderiei de la Maranello. „În acest timp am pierdut doi constructori, BMW şi Toyota, în timp ce Renault nu a mai rămas decât cu numele. Oare a meritat?" se încheie materialul italienilor.

Cine va ajunge primul la Bahrain

Dacă Virgin şi Lotus, echipele care „şchiopătează" în comunicatul Ferrari, şi-au lansat deja monoposturile şi au apucat să ruleze şi în teste, spaniolii de la Campos Meta şi americanii de la USF1 întâmpină reale dificultăţi. Deşi ibericii au anunţat deja un pilot, pe Bruno Senna, nepotul legendarului Ayrton Senna, schimbările de proprietari şi dificultăţile financiare i-au pus în imposibilitatea de a-şi duce la bun sfârşit programul de pregătire.

De partea cealaltă, informaţiile dinspre USF1 sunt ambigue. Presa argentiniană a anunţat că pilotul Jose Maria Lopez ar fi fost pus pe liber de către unul dintre proprietarii echipei, Peter Windsor, care ar fi anunţat că USF1 nu va concura în acest sezon. Aceste supoziţii sunt întărite de zvonurile privind o posibilă cooptare a lui Lopez la Campos.

Pe de altă parte, celălalt patron al americanilor, Ken Andreson, a declarat în mod oficial că a cerut permisiunea FIA să absenteze de la primele patru curse ale sezonului, în condiţiile în care regulamentul permite unei echipe să rateze doar trei curse înainte de a fi descalificată.

De această degringoladă încearcă să profite sârbii de la Stefan GP, care încearcă să obţină un loc pe grila de start în 2010. Aceştia forţează mâna FIA, prezentând recent pe site-ul oficial dovezi ale expedierii unor containere cu material în Bahrain.

Sârbii anunţă de asemenea lansarea în această săptămână a monopostului, care se bazează pe dezvoltările celor de la Toyota. Nici ei nu au scăpat de ironiile celor de la Ferrari. „Vulturii sârbi, după ce s-au lansat într-o nesfârşită bătălie legală cu FIA, au cules oasele echipei Toyota, când încă aceasta nu se răcise pe patul de moarte", scrie "căluţul şoptitor".

Branson: „Atacul Ferrari e trist"

Miliardarul Richard Branson, proprietarul uneia dintre nou-venite, Virgin Racing, a considerat atacul celor de la Ferrari unul "trist". "Cred că este destul de trist să vezi o echipă ca Ferrari folosind asemenea vorbe. E păcat că opun o asemenea rezistenţă şi cred că e prostesc", a spus Branson.

"Noile echipe vor face Formula 1 mai interesantă, mai ales când bugetele vor scădea la limite realistice", a mai spus miliardarul britanic. Acesta a evidenţiat că echipele noi pleacă cu un handicap major, faptul că au avut acelaşi număr de ore de teste la fel ca şi echipele deja existente care îşi dezvoltă de mai mulţi ani monoposturile.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite