Alonso, intangibil în Singapore!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sub lumina reflectoarelor de la Singapore, Fernando Alonso și Sebastian Vettel au dominat cursa de la un capăt la altul, spaniolul obținând la final a patra victorie din acest sezon. Într-o cursă cu opt abandonuri, printre care și Lewis Hamilton, australianul Mark Webber a terminat pe locul trei și rămâne liderul clasamentului general al piloților

Nici cele două safety-car-uri care au intrat pe pistă, nici piloții întârziați și nici celelalte incidente care au presărat cursa de la Singapore nu i-au putut opri pe Fernando Alonso și Sebastian Vettel să domine. Plecați în această ordine la start, cei doi au făcut o cursă perfectă și au văzut în aceeași ordine steagul cu pătrățele în timp ce plutonul urmăritorilor a sosit la aproape 30 de secunde diferență.

Alonso a controlat cu abilitate cursa și chiar dacă Vettel a rămas la cel mult două secunde, nu i-a permis acestuia să îl atace. Ultimele două tururi puteau deveni palpitante din cauza piloților întârziați, dar steagurile galbene au anulat orice posibilitate de depășire. "Nu vă faceți griji, îi vom prinde", a concluzionat optimist Vettel din cockpit, imediat după linia de sosire, anunțând dueluri fierbinți în ultimele curse ale anului.

Hamilton, al doilea abandon consecutiv
Lewis Hamilton a fost din nou marele perdant al cursei. După ce la Monza a ieșit în decor încă din primul tur, acum britanicul a abandonat pe o încercare de depășire a lui Webber, în turul 36. Australianul, liderul clasamentului general, a adoptat o tactică riscantă, schimbând pneurile în debutul cursei. Dar pe măsură ce timpul a trecut, ajutat și de apariția primului safety-car, tactica s-a dovedit câștigătoare.

La schimbul de pneuri atât Hamilton, cât și Button, au trecut în spatele lui Webber. Nemulțumit, Hamilton a forțat, a atacat pe exterior și a fost acroșat de Webber având numai de pierdut, mai ales în lupta pentru titlu.

Kubica și Kovalainen... incendiari
Polonezul Robert Kubica și finlandezul Heikki Kovalainen au fost incendiari pe final, primul la figurat, celălalt... la propriu. Cei de la Renault au mutat inteligent în ultima treime a cursei și i-au schimbat pneurile lui Kubica. Acesta i-a luat apoi pe rând pe Buemi, Petrov, Massa și Sutil, toți depășiți în numai două tururi. Polonezul a trecut de Sutil realmente exuberant, pe exterior, în același viraj în care Hamilton s-a acroșat cu Webber.


Celălalt pilot incediar pe final a fost Kovalainen, de această dată la propriu. După un incident, motorul i-a luat foc. Cum evacuările sunt limitate pe circuitul stradal din Singapore, finlandezul a încercat să-și ducă monopostul la boxe. Focul s-a extins însă, Heikki a oprit pe marginea circuitului, a cerut un extinctor și, cu un calm specific nordicilor, a stins conștiincios incendiul făcând inutilă apariția stewarzilor.

Adrian Sutil a fost penalizat

Pilotul german Adrian Sutil (Force India), ocupantul locului opt la Marele Premiu al statului Singapore, a fost penalizat 20 de secunde pentru că a depăşit un pilot, tăind un viraj, astfel că va pierde două poziţii în clasamentul cursei, a anunţat, duminică, Federaţia Internaţională de Automobilism.

Manevra s-a produs în primul tur, iar comisarii au decis să-l penalizeze pe Sutil cu 20 de secunde după sosire.

Compatriotul său Nico Hülkenberg (Williams) şi brazilianul Felipe Massa (Ferrari) termină astfel pe locurile opt, respectiv nouă, în timp ce Sutil trece pe 10.

image

Clasament cursă
1. Alonso Ferrari 1h57:53.579
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.293
3. Webber Red Bull-Renault + 29.141
4. Button McLaren-Mercedes + 30.384
5. Rosberg Mercedes + 49.394
6. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101
7. Kubica Renault + 1:26.559

8. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791

9. Massa Ferrari + 1:53.297

10.Sutil Force India-Mercedes + 1:52.436


11. Petrov Renault + 1 tur
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
13. Schumacher Mercedes + 1 tur
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 tururi
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 tururi

Cel mai rapid tur: Fernando Alonso, 1:47.976

Abandonuri:
Glock Virgin-Cosworth turul 51
Heidfeld Sauber-Ferrari turul 35
Hamilton McLaren-Mercedes turul 34
Klien HRT-Cosworth turul 30
Kobayashi Sauber-Ferrari turul 29
Senna HRT-Cosworth turul 28
Trulli Lotus-Cosworth turul 26
Liuzzi Force India-Mercedes turul 1

Clasament piloți
1. Mark Webber 202p
2. Fernando Alonso 191p
3. Lewis Hamilton 182p
4. Sebastian Vettel 181p
5. Jenson Button 177p
6. Felipe Massa 125p

Clasament constructori
1. Red Bull-Renault 383p
2. McLaren-Mercedes 359p
3. Ferrari 316p
4. Mercedes 168p
5. Renault 133p
6. Force India-Mercedes 62p

Vezi principalele momente ale cursei:

17.05: Vettel este optimist după acest loc doi ”Îi vom prinde, nu vă faceți griji”, a spus Vettel către oamenii săi de la boxe.

Final de cursă: Alonso la a patra victorie din 2010. Suspansul s-a menținut până la final, când, în trafic, Vettel s-a apropiat amenințăro. Dar spaniolul a rezistat și a obținut a doua victorie consecutivă.

Turul 59: Kovalaeinen și Buemi se acroșează. Mașina lui Kovalainene este în flăcări. Focul se întețește!!!! Kovalainen cere un stingător de la stewarzi și își stinge singur mașina. Senzațional!, Cursa se desfășoară sub drapel galben.

Turul 54: Pe un circuit unde locurile de depășire sunt limitate, Robert Kubica este exploziv. Hulkneberg a căzut, vine Sutil acum. OOOOO în același loc unde Hamilton a abandonat încercând să treacă de Webber, Kubica îl umilește pe Sutil pe exterior. Polonezul este absolut senzațional pe acest final de cursă. Este acum pe locul șapte, dar Barrichello este la mare distanță în fața sa.

Turul 53: Kubica este dezlănțuit, a ajuns acum pe 9, trecând de Petrov și Massa în același tur. Urmează Hulkenberg. Polonezul face spectacol și decizia echipei de a-i da pneuri noi într-un moment în care era în puncte dă roade. Acum Kubica poate avansa și mai mult.

Turul 52: Kubica trece de Buemi pentru locul 11 după ce s-a chinuit timp de două tururi și a fost extrem de nervo când Buemi i-a tăiat de mai multe ori calea în apărare.

Turul 47: Webber poate fi sigur de poziția sa în cursă. Stewarzii nu vor sancționa în niciun fel acroșajul dintre pilotul de la Red Bull și Lewis Hamilton, în urma căruia ultimul a abandonat.

Turul 38: Alonso are două secunde în fața lui Vettel în timp ce Webber se află la alte cinci secunde în spate. Heidfeld a abandonat în urma contactului de mai devreme cu Schumacher. Hamilton rămâne pe trei în clasamentul general dar Alonso și Webber se distanțează în frunte.

Turul 37: Hamilton, al doilea abandon consecutiv și șansele sale la titlu scad dramatic.

Turul 37: Schumacher și Heidfeld s-au acroșat. Steaguri galbene. Schumacher intră pentru a schimba aripa față. Cursa devine din ce în ce mai aprinsă.

Turul 36: Imediat după ieșirea safety-car-ului Hamilton l-a atacat pe Webber, acesta a ripostat și cei doi s-au acroșat. Hamilton a avut cel mai mult de suferit. Stewarzii vor analiza incidentul. Webber este pe traseu și mecanicii îi transmit de la boxe că monopostul este în regulă. Consternare la boxele echipei McLaren și bucurie la boxele echipei Red Bull.

Turul 36: ABANDON HAMILTON!!!!!!

Turul 33: După ce toți piloții din plutonul fruntaș au trecut pe la boxe ordinea este Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Button. Tactica lui Webber a funcționat perfect și Red Bull poate spera la podium cu ambele monoposturi.

Turul 33: Kobayashi a fost cel care a provocat intrarea safety/car-ului, japonezul a lovit zidul și a rămas pe pistă. Din spate Bruno Senna a intrat în Kobayashi. Același pilot japonez avusese un tur mai devreme un duel cu Michael Schumacher, forțându-l pe german să evite zidul de protecție la limită, într-o mișcare agresivă.

Turul 32: SAFETY CAR!!!

Turul 22: Webber este în centrul atenției în aceste momente, după ce a greșit un viraj și era să lovească zidul. De asemenea Webber este singurul pilot din primii 10 care a efectuat schimbul de pneuri. Astfel australianul are șanse să câștige poziții importante.

Turul 22: Lui Webber i se comunică că se luptă direct cu Hamilton, care este la 20 de secunde în fața sa, dar în cazul iminent al unui schimb de pneuri ar ajunge să se lupte de la egal la egal cu liderul clasamentului general. De asemenea Webber este îndemnat să treacă totuși de Barrichello, care îl ține în loc.

Turul 8: Hulkenberg face o depășire de senzație, la limita regulamentului în fața lui Petrov, pe care l-a înghesuit serios. Rusul e năucit și Massa profită pentru a-l depăși la rândul său pentru locul 14.

Turul 8: Webber urcă pe nouă după ce îl duce la școală pe Kobayashi cu o depășire de manual.

Turul 6: Avem din nou o cursă! Alonso păstrează distanța față de Vettel, 1,7 secunde între cei doi

Turul 5: Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Barrichello, Schumacher, Kobayashi și Glock este ordinea primilor 10 piloți. Safety/car-ul va ieși la finalul turului cinci.

Turul 4: ”Fii atent, safety-car-ul este pe pistă”, i se transmite lui Vettel de la boxe, avertizat să păstreze distanța regulamentară pentru a nu păți ca în MP al Ungariei. Germanul este la pândă în spatele lui Alonso și pare încrezător. ”Totul este în regulă, cred că pot fi mai rapid decât el”, a replicat Vettel.

Turul 4: Mai multe monoposturi au intrat la boxe pentru schimb de pneuri. Printre ele și Mark Webber, liderul clasamentului general, care a ajuns acum pe locul 11. Heidfeld și Liuzzi s-au acroșat, germanul lovindu-l din spate pe pilotul de la Force India. Liuzzi a abandonat, Heidfeld a trecut pe la boxe pentru a schimba nasul mașinii.

Turul 3: Liuzzi este primul abandon, cu probleme la suspensie, se pare că a lovit monopostul. Safety car-ul intră pe pistă deoarece monopostul lui Liuzzi trebuie degajat de pe pistă. Este o operațiune complicată având în vedere gardurile de protecție.

Turul 2: Massa a trecut pe la boxe pentru a trece pe pneuri hard și va fi singurul schimb, cel obligatoriu, pentru pilotul de la Ferrari. Massa speră astfel să câștige cât mai multe poziții până la finalul cursei.

Turul 1: A fost totuși un mic incident în coada plutonului, steagurile galbene au însoțit piloții de-a lungul primului tur.

START în cursă: S-a plecat în cursă fără incidente, Vettel l-a atacat pe Alonso însă spaniolul a închis bine trasa ideală și a ieșit cu succes din prima șicană. Ordinea la vârf se păstrează.

14.50 Jaime Alguesuari va pleca de la boxe. Monopostul său nu a reușit să iasă pe grila de start în timp util.

Iată grila de start, cu ultimele modificări:

1. Alonso Ferrari 2. Vettel Red Bull-Renault
3. Hamilton McLaren-Mercedes 4. Button McLaren-Mercedes
5. Webber Red Bull-Renault 6. Barrichello Williams-Cosworth
7. Rosberg Mercedes 8. Kubica Renault
9. Schumacher Mercedes 10. Kobayashi Sauber-Ferrari
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 12. Petrov Renault
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari 14. Heidfeld Sauber-Ferrari
15. Sutil Force India-Mercedes 16. Liuzzi Force India-Mercedes
17. Hulkenberg Williams-Cosworth 18. Glock Virgin-Cosworth
19. Kovalainen Lotus-Cosworth 20. di Grassi Virgin-Cosworth
21. Trulli Lotus-Cosworth 22. Klien HRT-Cosworth
23. Senna HRT-Cosworth 24. Massa Ferrari

14.35 Vremea este excelentă la Singapore, deși se anunțaseră averse de ploaie în prognozele din această săptămână. Cerul este senin, sunt 29 de grade Celsius iar pista este uscată.

14.30 Sauber a primit o amendă de 20.000 de dolari pentru că i s-a permis să plece de la boxe prea repede, tăindu-i calea lui Michael Schumacher, care pilota pe linia boxelor. De asemenea Christian Klien, care va pilota în această cursă pentru Hispania, în locul lui Yamamoto, coechipierul acestuia Bruno Senna și Timo Glock au fost amendați pentru depășirea vitezei în standuri.

Ce a fost în calificări:
Alonso a rezistat asaltului venit din partea lui Sebastian Vettel pe ultimul tur din calificări. Neamţul a comis o eroare la începutul sesiunii a treia, care i-a dat peste cap ritmul, dar a revenit în forţă pe final. Totuşi, deşi pe primele două sectoare de timp intermediar era în faţa lui Alonso, în cele din urmă pilotul Ferrari a rămas pe primul loc la 0,067 secunde în faţa lui Vettel.

Mercedes GP a reuşit o sesiune bună de calificări şi şi-a plasat ambele monoposturi în primele zece, cu Rosberg pe poziţia a şaptea şi cu Schumacher pe nouă.

La revenirea în Formula 1, Nick Heidfeld nu a reuşit decât un loc 15 pe grila de start pentru Sauber, însă a fost îndeajuns de rapid pentru a-i depăşi pe ambii piloţi de la Force India. Sutil şi Liuzzi vor pleca de pe poziţiile 16 şi 17 cu toate că scopul declarat al acestora, mai ales după antrenamentele de ieri, era să atingă sesiunea a treia de calificări.

Felipe Massa a fost marele perdant al calficărilor, pilotul Ferrari urmând să plece din coada plutonului după ce a suferit o defecţiune tehnică.

Sport



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite