FORMULA 1: Raikkonen la prima victorie în 2009, Fisichella pe doi!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FORMULA 1: Raikkonen la prima victorie în 2009, Fisichella pe doi!
FORMULA 1: Raikkonen la prima victorie în 2009, Fisichella pe doi!

Finlandezul Kimi Raikkonen obţine prima victorie din sezonul 2009, premieră şi pentru echipa pentru care pilotează, Ferrari. Pe locul doi al cursei de la Spa Francorchamps, Marele Premiu al Belgiei, a sosit Giancarlo Fisichella de la Force India după o cursă memorabilă iar podiumul a fost completat de Sebastian Vettel de la Red Bull Racing

16.30 Bucurie mare la boxele echipei Force India care pentru prima oară în istoria echipei se clasează pe podium.

16.29 Este prima victorie pentru Kimi Raikkonen. Motorul lui Barrichello a luat foc, dar acum nu mai contează, este stins imediat de cei de la boxe.

16.28 FINAL DE CURSĂ: Raikkonen câştigă, Fisichella al doilea, primele puncte pentru Force India, Vettel pe locul trei, Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Barrichello rezistă şi termină pe 7.

Ultimul tur: Lui Barrichello i se spune de la boxe că e doar o pierdere de ulei şi poate rula normal, pentru că mai este un singur tur de pistă

Turul 43: Iese fum din maşina lui Barrichello, îngrijorare la boxele echipei Brawn. Barrichello încetineşte şi trebuie să salveze motorul în ultimele 2 tururi. E foarte greu pentru brazilian să păstreze locul 7.

Turul 42: Se dau dueluri interesante în pluton, Kovalainen este atacat de Barrichello pentru locul 6, Rosberg este în spatele lui Webber pentru locul 8.

Turul 41: Vettel se apropie cu jumătate de secundă pe tur faţă de Fisichella dar mai sunt prea puţine tururi pentru a mai putea avea loc o depăşire. Trei tururi mai sunt până la final.

Turul 39: Vettel reuşeşte cel mai rapid tur pe pistă.

Turul 37: Raikkonen, Fisichella, Vettel, Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Barrichello, Rosberg, Webber şi Glock sunt piloţii care se luptă pentru puncte, cu Glock atacându-l pe Webber. 

Turul 36: Vettel, ultima haltă la boxe, 6,4 secunde, timp foarte bun şi a ieşit pe locul al treilea în faţa lui Robert Kubica. S-a mişcat foarte bine echipa celor de la Red Bull.

Turul 35: Duel extraordinar între Raikkonen şi Fisichella, 0,7 secunde în favoarea finlandezului, echilibru extraordinar, cei doi împărţindu-şi secţiunile de pe circuit în ceea ce priveşte cel mai bun timp.

Turul 34: Vettel este pe primul loc, dar nu a efectuat ultima oprire la boxe, în timp ce Heidfeld a trecut pe la standuri. Barrichello se luptă cu Kovalainen pentru locul 9 şi încearcă să ajungă în puncte.

Turul 31: Raikkonen şi Fisichella la boxe. Timpi identici şi cei doi ies de la boxe în aceeaşi ordine, acum pe locurile 3 şi 4 dar cu siguranţă vor reveni pe primele locuri odată cu opririle celorlalţi piloţi din frunte: Vettel şi Heidfeld.

Turul 29: Raikkonen, Fisichella, Kubica şi Vettel rulează în interiorul a 11 secunde. O cursă destul de strânsă la vârf.

Turul 28: Abandon Alonso! Al şaselea abandon al zilei şi Spa îşi confirmă din nou statutul de cursă dură.

Turul 27: Fisichella rulează în acelaşi ritm cu Raikkonen, face o cursă tactică perfectă şi aşteaptă următorul pitstop, care poate fi decisivă pentru soarta cursei de astăzi. Kovalainen a ieşit la boxe de pe locul 4, este singura oprire la boxe pentru finlandezu de la McLaren

Turul 27: Raikkonen, Fisichella, Kubica, Kovalainen, Vettel, Heidfeld, Barrichello, Sutil, Rosberg şi Glock este ordinea primilor 10. Alonso a revenit pe pistă penultimul, pe locul 14 dar este nevoit să revină la boxe deoarece roata nu este din nou fixată slab. I se spune să revină încet la boxe pentru a nu pierde din nou roata. Incredibil!

Turul 25: Fernando Alonso face prima oprire la boxe, de pe locul 3. Greşeală a mecanicilor care nu reuşesc să fixeze roata din stânga faţă!!! Din nou Alonso are probleme cu roţile pe faţă, după ce la Hungaroring roata din dreapta a zburat pe circuit. Cursă compromisă pentru Alonso.

Turul 23: Lui Raikkonen i se spune de la boxe să forţeze o distanţare faţă de Fisichella deoarece ambii vor opri cam în acelaşi timp la boxe şi astfel liderul cursei ar putea pierde prima poziţie. Răspunsul vine imediat de la Force India, Fisichella este anunţat că trebuie să câştige cam o zecime pe tur faţă de Raikkonen pentru a-l putea depăşi la standuri

Turul 22: Abandon al lui Jarno Trulli care plecase de pe locul al doilea pe grila de start. O cursă dezastruoasă pentru italian care nu a reuşit pentru tururi bune să-l depăşească pe Luca Badoer, iar acum a fost nevoit să renunţe după un incident la boxe, la alimentare.

Turul 20: Fernando Alonso este pe trei şi este rugat de la boxe ca atât timp cât se află în spatele lui Fisichella să economisească benzina, fără însă a-l pierde din loc pe pilotul de la Force India.

Turul 20: Mark Webber a coborât pe locul 13 după penalizare. La vârf distanţa dintre Raikkonen şi Fisichella este sub o secundă, cei doi rulând pe primele două locuri după ce Rosberg a trecut pe la boxe

Turul 17: Nico Rosberg conduce, dar nu a oprit încă la boxe. Raikkonen e pe doi şi va trece în curând la conducerea cursei. Fisichella îl urmează îndeaproape pe Raikkonen.

Turul 16: Webber a fost foarte aproape să-l atingă pe Heidfeld la standuri iar comisarii i-au acordat lui Webber o penalizare cu trecere pe la boxe. Webber a reintrat în pistă fără să se asigure a fost decizia comisarilor. Vettel a ieşit la boxe din postura de lider.

Turul 16: Agitaţie la boxe: Raikkonen şi Fisichella au oprit în acelaşi timp, italianul a avut posibilitatea să-l depăşească pe finlandez la boxe, dar mecanicii de la Force India s-au mişcat mult prea încet. Ordinea este aceeaşi. Webber a plecat de la standuri şi i-a tăiar faţa lui Heidfeld, dar apoi, pe circuit, Heidfeld l-a depăşit pe Webber

Turul 13: Robert Kubica şi Timo Glock sunt primii piloţi care efectuează o oprire planificată la boxe. Kubica iese de la standuri pe locul 9, în spatele lui Fernando Alonso

Turul 12: Raikkonen continuă să conducă, 1,8 secunde faţă de Fisichella. Kubica are 1,7 secunde în spatele lui Fisichella, Glock a pierdut deja contactul cu trio-ul fruntaş şi este atacat din spate de Mark Webber într-un duel pentru locul 4.

Turul 10: Distanţa dintre lider şi Fisichella a crescut la aproape 2 secunde. Restul piloţilor aflaţi în puncte sunt apropiaţi unul de celălalt şi s-ar putea să mai asistăm la depăşiri în următoarele tururi.

Turul 8: Barrichello continuă seria depăşirilor şi trece de Nakajima. Este acum pe 12.

Turul 7: Raikkonen a reuşit cel mai rapid tur de pistă şi se distanţează la 1,4 secunde de Fisichella. Cei doi ar putea fi coechipieri începând cu Marele Premiu al Italiei de la Monza, pilotul de la Force India negociind în aceste zile cu scuderia italiană care doreşte înlocuirea lui Luca Badoer

Turul 6: Vettel trece pe locul şapte după ce l-a depăşit pe Nico Rosberg

Turul 6: Barrichello a trecut deja de Jarno Trulli şi acum îl atacă pe Luca Badoer pentru locul 13. Este speranţa celor de la Brawn. Barrichello a trecut deja şi de Badoer!

Turul 5: Avem din nou o cursă! Raikkonen trece pe primul loc, depăşire clasică, a mers la aspiraţie, a dat drumul la KERS şi Fisichella e pe doi!

Turul 4: Safety-car-ul va părăsi circuitul la finalul acestui tur. Lui Barrichello i se spune de la boxe să fie foarte agresiv la reluarea cursei. Pilotul de Brawn este acum pe 15 la două locuri în spatele lui Luca Badoer

Turul 3: Raikkonen a avut cel mai bun start şi are mari şanse să treacă pe primul loc pentru că are mai multă benzină în rezervor decât Fisichella. Plutonul mai are doar 16 piloţi în componenţă după abandonurile lui Hamilton, Alguersuari, Grosjean şi Button

Turul 3: Fisichella, Raikkonen, Kubica, Glock, Trulli, Webber sunt primii. Urmează Heidfeld, Rosberg, Vettel, Alonso, Kovalainen şi Buemi.

Turul 2: Button a fost agăţat din spate de Grosjean iar Hamilton şi Alguersuari s-au izbit de monopostul lui Button aflat în răsucire (descrierea accidentului care a urmat startului)

Turul 1: Hamilton, Alguersuari şi Grosjean sunt out. Button a fost şi el implicat în accident. Barrichello a avut un start foarte slab şi a intrat la boxe la finalul primului tur.

Turul 1: Start spectaculos! Raikkonen a atacat furibund, folosindu-se de sitemul KERS. Mai mulţi piloţi au ieşit de pe trasa ideală. ACCIDENT!!!! Trei maşini implicate, cursa se întrerupe şi va fi safety-car

15.00 S-a plecat în turul de încălzire. Startul se anunţă spectaculos cu asemenea grilă dată peste cap, iar primul viraj este unul extrem de dificil, un ac de păr. Circuitul de la Spa oferă o mulţime de posibilităţi de depăşire astfel că se anunţă o cursă spectaculoasă (vezi mai jos harta circuitului)!

14.57 Inedit: La standurile cu produse F1 amenajate în jurul circuitului, cel mai mare succes de vânzări le-au avut şepcile care marchează revenirea lui Michael Scumacher pe pistă!!!. Citeşte povestea completă a acestor şepci în suplimentul Adevărul Sporturi!

14.55 "Nu sunt foarte dezamăgit de rezultatul calificărilor, anul acesta a fost ca un roller-coaster pentru echipa noastră, am avut suişuri şi coborâşuri. Voi încerca o clasare în puncte şi sper ca problemele de aderenţă pe care le-am avut în calificări să fie rezolvate", a declarat Lewis Hamilton de la McLare, după sesiunea de calificări de ieri.

14.50 "Am un sentiment bun. Este important pentru noi să reuşim să ne clasăm în puncte şi poate chiar să forţăm un podium. Cred că ar fi foarte greu să reuşeşc o victorie, realistic vorbind, dar voi încerca să mă clasez pe podium", a declarat ocupantul surpriză al primului loc pe grila de start, Giancarlo Fisichella, pentru televiziunea britanică BBC chiar înainte de start.  

14.45 Cer parţial noros deasupra circuitului de la Spa Francorchamps, condiţiile de ploaie sunt destul de mici însă. Temperatura este de 29 de grade Celsius.  

image

14.40 Iată care este masa fiecărui monopost înainte de start, un indiciu în ceea ce priveşte cantitatea de benzină cu care pleacă fiecare pilot. Jenson Button, Lewis Hamilton şi Heikki Kovalainen au cele mai grele maşini la start, cei trei vor încerca probabil să forţeze un drum cât mai lung până la prima oprire la boxe, pe parcursul căruia să încerce depăşirea a cât mai mulţi adversari

1. Giancarlo Fisichella   Force India-Mercedes  648.0 kg          
2. Jarno Trulli       Toyota                656.5 kg         
3. Nick Heidfeld     BMW-Sauber            655.0 kg         
4. Rubens Barrichello  Brawn-Mercedes        644.5  kg        
5. Robert Kubica       BMW-Sauber            649.0 kg         
6. Kimi Raikkonen    Ferrari               655.0 kg         
7. Timo Glock        Toyota                648.5 kg         
8. Sebastian Vettel       Red Bull-Renault      662.5 kg         
9. Mark Webber       Red Bull-Renault      658.0 kg         
10. Nico Rosberg      Williams-Toyota       670.0 kg         
11. Adrian Sutil        Force India-Mercedes  678.5  kg    
12. Lewis Hamilton     McLaren-Mercedes      693.5 kg       
13. Fernando Alonso       Renault               684.4  kg  
14. Jenson Button       Brawn-Mercedes        694.2  kg    
15. Heikki Kovalainen   McLaren-Mercedes      697.0  kg       
16. Sebastien Buemi        Toro Rosso-Ferrari    685.0   kg     
17. Jaime Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari    704.5  kg       
18. Kazuki Nakajima     Williams-Toyota       706.1  kg       
19. Romain Grosjean     Renault               704.7  kg      
20. Luca Badoer       Ferrari               691.5 kg

Calificările pentru Marele Premiu al Belgiei, desfăşurate astăzi, la Spa Francorchamps, au fost extrem de disputate, la final consemnându-se o mare supriză. Din pole-position va pleca mâine Giancarlo Fisichella (Force India), pilotul despre care mulţi spun că va trece curând la Ferrari.

Este pentru a cincia oară în carieră când italianul va fi primul pe grila de start. Fisichella s-a dovedit a fi cel mai rapid (1:46,308) în C3 (sesiunea a treia a calificărilor), devansându-i pe Jarno Trulli (Italia / Toyota) şi Nick Heidfeld (Germania / BMW). Dacă în ceea ce îl priveşte pe pilot surpriza nu e mare, el având un nume în Formula 1 – a concurat alături de Fernando Alonso, la Renault -, pentru Force India acest rezultat este monumental. Intrată recent în circuit, echipa indianului Vijay Mallya avea ca performanţă în acest an un loc 10 pe grila de start de la Silverstone. Totuşi patronul anunţase după Marele Premiu al Europei, de la Valencia, că modificările aduse monopostului VJM02 vor permite echipei sale să câştige puncte... La acel moment declaraţia a stârnit zâmbete. Acum, însă, gluma se îngroaşă.
Surprinzătoare sunt şi absenţele din ultima rundă a calificărilor a liderului Jenson Button (Bawn GP) şi a deţinătorului titlului mondial Lewis Hamilton (McLaren). Este pentru prima dată în acest sezon când primul nu intră în lupta pentru pole-position, el urmând a pleca de pe a 14-a poziţie a grilei de start (1:45,251).
Cursa de la Spa Fracorchamps va avea loc mâine, de la ora 15.00.
Marele Premiu al Belgiei
Calificări – rezultate (grila de start)
1. G. FISICHELLA (Ita / Force India) 1:46,308
2. J. Trulli (Ita / Toyota) 1:46,395
3. N. Heidfeld (Ger / BMW) 1:46,500
4. R. Barrichello (Bra / Brawn GP) 1:46,513
5. R. Kubica (Pol / BMW) 1:46,586
6. K. Raikkonen (Fin / Ferrari) 1:46,633
7. T. Glock (Ger / Toyota) 1:46,677
8. S.Vettel (Ger / Red Bull) 1:46,761
9. M. Webber (Aus / Red Bull) 1:46,788
10. N. Rosberg (Ger / Williams) 1:47,362
.............................................................
11. A. Sutil (Ger / Force India) 1:45,119
12. L. Hamilton (MBr / McLaren) 1:45,122
13. F. Alonso (Spa / Renault) 1:45,136
14. J. Button (Brawn GP) 1:45,251
15. H. Kovalainen (Fin / McLaren) 1:45,259
..............................................................
16. S. Buemi (Elv / Toro Rosso) 1:45,705
17. J. Alguersuari (Spa / Toro Rosso) 1:45,951
18. K. Nakajima (Jap / Williams) 1:46,032
19. R. Grosjean (Fra / Renault) 1:46,307
20. L. Badoer (Ita / Ferrari) 1:46,359


 

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite