FORMULA 1: Barrichello câştigă Marele Premiu al Italiei de la Monza

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FORMULA 1: Barrichello câştigă Marele Premiu al Italiei de la Monza
FORMULA 1: Barrichello câştigă Marele Premiu al Italiei de la Monza

Rubens Barrichello câştigă ultimul Mare Premiu din Europa în 2009, cel al Italiei, de la Monza, după o cursă excelentă strategic cu o singură oprire la boxe. El a fost urmat de coechipierul său Jenson Button şi de finlandezul Kimi Raikkonen de la Ferrari. Campionul mondial Lewis Hamilton a abandonat în ultimul tur, când se afla pe trei.

16.25: Brawn GP reuşeşte o dublă importantă în condiţiile în care Red Bull Racing a reuşit un singur punct astăzi prin Sebastian Vettel, urcat pe opt după abandonul lui Hamilton. Sutil a încheiat pe locul patru, Alonso pe cinci, Kovalainen pe şase şi Heidfeld pe şapte. Giancarlo Fisichella a reuşit un loc nouă la debutul său pentru Ferrari 

16.21: Hamilton a pierdut controlul maşinii în timp ce forţa să-l prindă pe Button în ultimul tur. El a atins o porţiune de iarbă sintetică aflată lângă bordură şi s-a răsucit, lovind parapetul.

Turul 53: ABANDON HAMILTON ÎN ULTIMUL TUR! Cursa se va încheia sub safety-car. Barrichello câştiga, Button pe doi şi Raikkonen rezistă pentru a prinde un nesperat podium!

Turul 52 Barrichello se îndreaptă către victorie, după o cursă strategică de excepţie. De altfel în fara de McLaren, Ferrari şi Force India restul echipelor au apelat la o singură oprire la boxe. Dar Brawn GP a ştiut să profite de poziţiile avute la start

Turul 48: Duel de cascadorii râsului în piloţii Toyota, Trulli şi Glock, primul iese în decor, dar revine pe pistă.

Turul 47: Hamilton îl are în vizor pe Button. Se anunţă un final încins de cursă.

Turul 46: Sutil îl presează pe Raikkonen în duelul pentru locul 4, dar finlandezului i se comunică de la boxe să folosească butonul de KERS dacă este nevoie.

Turul 44: Sebastian Vettel a ieşit în decor, dar a reuşit să se redreseze pe porţiunea de pietriş şi a revenit pe traseu. Însă greşeala îl poate costa obţinerea măcar a unui punct, germanul este acum pe nouă dar s-a îndepărat de locul 8. Sunt acum 7 secunde între el şi Nick Heidfeld care rulează pe opt.

Turul 42: Brawn GP ar putea puncta aproape decisiv în clasamentul constructorilor cu o dublă astăzi, având în vedere că Red Bull Racing nu are o zi foarte bună, cu ambii piloţi în afara punctelor.

Turul 40: Barrichello are un avans de 5,4 secunde faţă de Button şi de peste 8 secunde faţă de Hamilton

Turul 38: Raikkonen şi Sutil intră împreună la boxe şi ambii au avut probleme în dorinţa de a câştiga câteva zecimi în plus faţă de adversar. Sutil a intrat în trombă şi a dărâmat un mecanic în timp ce Raikkonen a fost foarte aproape să oprească motorul la plecare. Ordinea s-a păstrat însă Raikkonen şi Sutil rulând acum pe locurile 4 şi 5 în urma lui Barrichello, Button şi Hamilton

Turul 34: Hamilton la boxe. 7,7 secunde, insuficient însă şi a ieşit în spatele lui Button. Barrichello este acum favorit la câştigarea cursei. Hamilton s-ar putea apropia după ce încălzeşte cauciucurile, mai ales că nu are foarte multă benzină în rezervor şi maşina este uşoară.

Turul 32: Hamilton a cerut cauciucuri dure pentru ultima parte a cursei. Pilotul McLaren a stabilit cel mai rapid tur de pistă, 1.24.869

Turul 30: Lewis Hamilton este lider din nou acum, urmat de Sutil şi Raikkonen, toţi trei având strategii cu două opriri la boxe. Hamilton are acum 14,1 secunde avans faţă de Barrichello şi trebuie să forţeze atât timp cât maşinile Brawn sunt grele, din cauza plinului de benzină, pentru a putea avea un avans decisiv înainte de ultima ieşire la boxe

Turul 30: Barrichello la boxe! A ieşit pe patru în faţa lui Button. Cei doi probabil că nu vor mai face alte opriri la Monza

Turul 29: Button a revenit pe circuit pe locul al cincilea. Mai sunt 24 dintre cele 53 de tururi ale Marelui Premiu al Italiei.

Turul 28: Barrichello a coborât sub 1,25 pe tur, stabilind cel mai rapid tur de pistă. Button intră la boxe.

Turul 27: Alonso a trecut pe la boxe şi de pe locul şase a ajuns pe 10. Kovalainen şi Vettel opresc la rândul lor.

Turul 24: Button se apropie de Barrichello, în timp ce lui Hamilton i se spune de la boxe că mai are nevoie de câteva zecimi de secundă pe tur pentru a putea profita de ieşirea la boxe a liderului cursei. 12,9 secunde sunt acum între Barrichello şi Hamilton

Turul 23: Tonio Liuzzi abandonează de pe locul 4. Ar putea fi din cauza unei probleme la motor sau la cutia de viteze

Turul 22: Barrichello, Button, Hamilton, Liuzzi, Raikkonen, Alonso, Sutil, Kovalainen sunt piloţii aflaţi acum în puncte

Turul 21: Barrichello are acum un avans de 11,4 secunde faţă de Hamilton, care rulează pe locul 3

Turul 20: Alguersuari este al treilea abandon al zilei după Mark Webber (ieşire în decor) şi Robert Kubica (probleme tehnice). Pilotul spaniol de la Toro Rosso a avut la rândul său probleme cu maşina.

Turul 20: Raikkonen a ieşit pe poziţia a cincea în spatele lui Liuzzi. Barrichello şi Button sunt pe primele două locuri ale cursei în acest moment

Turul 19: Lui Jenson Button i se comunică de la boxe că are o secundă în spatele lui Raikkonen, pe o strategie virtuală, în timp ce pilotul finlandez a făcut prima oprire la boxe

Turul 18: Adrian Sutil a făcut prima oprire şi a revenit pe pistă în poziţia a 7-a, înaintea lui Heikki Kovalainen.

Turul 16: Abandon al lui Robert Kubica, trădat din nou de maşină. A fost un sezon dezastruos pentru BMW Sauber, care de altfel a anunţat că se va retrage din Formula 1 la finele acestui sezon

Turul 15: Hamilton a trecut pe boxe şi a revenit pe pistă pe locul al cincilea în spatele lui Jenson Button. Are benzină pentru aproximativ 20 de tururi. Lider este acum Raikkonen, urmat de Sutil şi Barrichello

Turul 14: Hamilton stabileşte cel mai rapid tur de pistă 1.25.032 

Doru Sechelariu a obţinut astăzi dimineaţă primul podium românesc în Formula BMW Europa, clasându-se pe locul al treilea în a doua cursă de la Monza.

Turul 10: Este un duel la distanţă şi între Hamilton şi Rubens Barrichello. Brazilianul de la Brawn GP are prevăzută o strategie cu o singură oprire şi va viza primul loc atunci când piloţii din faţa sa vor face prima oprire la boxe. Totul va depinde apoi de cât de aglomerat va fi traficul în spatele său, pentru a putea aşeza secundele necesare păstrării primei poziţii.

Turul 10: Hamilton are un avans de 4,2 secunde faţă de Kimi Raikkonen, care are la rândul său un avans de peste 5 secunde faţă de Sutil.

Turul 9: Lui Robert Kubica îi este fluturat steagul negru cu portocaliu, însemnând că trebuie să intre la boxe deoarece maşina sa nu este sigură pentru ceilalţi concurenţi. Kubica are avariat eleronul faţă, în partea stângă şi riscă să piardă o parte din acesta. Polonezul a intrat la boxe 

Turul 6: La vârf plutonul s-a rarefiat. Hamilton s-a distanţat în frunte şi impune un ritm alert.

Turul 5: Nico Rosberg a intrat la boxe. Monopostul Williams a avut ceva probleme, rezolvate însă. Williams nu a avut un weekend fericit niciunul dintre piloţi nereuşind să treacă de sesiunea  treia de calificări

Turul 4: Alonso a trecut de Kovalainen şi îl atatcă pe Liuzzi, dar înlocuitorul lui Fisichella la Force India rezistă. Se anunţă o cursă spectaculoasă cu multe depăşiri.

Turul 3: Kovalainen merge extrem de slab şi este acum atacat de Fernando Alonso. Fisichella a plecat extrem de bine şi a câştigat 3 poziţii de pe 14 pe 11

Turul 1: Liuzii a avut un start extraordinar, şi l-a depăşit la rândul său pe Kovalainen, care acum rulează pe şapte. Hamilton, Raikkonen, Sutil, Barrichello, Button şi Liuzzi este ordinea acum

15.04 START în Marele Premiu al Italiei. Hamilton a plecat lent dar a reuşit să-şi menţină prima poziţie. Kovalainen a fost depăşit de ambii piloţi Brawn GP. Abandon Webber în primul tur!

15.01 S-a plecat în turul de încălzire

14.58 Doar câteva minute până la start. Hamilton, Raikkonen şi Kovalainen sunt gata să folosească sistemele KERS la start pentru a rupe ritmul. La capătul liniei de start aşteaptă însă o şicană extrem de provocatoare. Sunt multe echipe care pregătesc o tacitcă cu o singură oprire la boxe pe acest circuit extrem de rapid, dar va conta desigur şi modul în care piloţii îşi protejează cauciucurile.

14.53 Michael Schumacher, care a semnat un nou contract cu Ferrari pentru postul de consultant, este prezent pe grila de start alături de Giancarlo Fisichella, pentru a-i oferi câteva ultime sfaturi înainte cursă pilotului italian care debutează azi pentru Ferrari

14.50 Vremea este excelentă la Monza. Doar câţiva nori se văd pe cer, dar nu sunt ameninţări de ploaie pe durata cursei. Temperatura este 24 de grade Celsius în aer.

14.45 Tonio Liuzzi, noul pilot de la Force India a fost marea surpriză până acum la Monza. Înlocuitorul lui Giancarlo Fisichella va pleca de pe un uimitor loc 7 pe grilă, confirmând, alături de locul doi ocupat de Adrian Sutil, forma extraordinară a monoposturilor Force India. Circuitul de la Monza, extrem de rapid, avantajează echipa indiană, care a operat înainte de Marele Premiu al Europei de la Valencia câteva schimbări aerodinamice.

14.35 Nici Rubens Barrichello nu a fost lipsit de probleme la cutia de viteze, însă în cele din urmă cei de la Brawn GP au decis să nu facă schimbarea, caz în care pilotul brazilian ar fi pierdut cinci poziţii pe grila de start. Barrichello este excelent plasat pe poziţia a cincea, avându-l alături pe coechipierul său Jenson Button

14.30 Jaime Alguersuari va pleca de la boxe în cursa de astăzi. El a fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start pentru că a schimbat cutia de viteze şi ar fi trebuit să plece de pe poziţia a 20-a. Dar echipa a decis să mai realizeze câteva modificări de ultim moment şi astfel tânărul pilot spaniol va pleca de la boxe.

După ce au dominat pe rând sesiunile de antrenamente, Lewis Hamilton (McLaren) şi Adrian Sutil (Force India) pleacă din prima linie a grilei de start tatonaţi de finlandezii Kimi Raikkonen de la Ferrari şi Heikki Kovalainen de la McLaren

Iată componenţa grilei de start şi timpii obţinuţi în calificări:
1. L. HAMILTON (MBr / McLaren-Mercedes) 1:24,066 (*)
2. A. SUTIL (Ger / Force India-Mercedes) 1:24,261
3. K. RAIKKONEN (Fin / Ferrari)  1:24,523
4. H. KOVALAINEN (Fin / McLaren-Mercedes) 1:24,845
5. R. BARRICHELLO (Bra / Brawn GP-Mercedes) 1:25,015
6. J. BUTTON (MBr / Brawn GP-Mercedes) 1:25,030
7. V.. LIUZZI (Ita / Force India-Mercedes) 1:25,043
8. F. ALONSO (Spa / Renault) 1:25,072
9. S. VETTEL (Ger / Red Bull Racing-Renault) 1:25,180
10. M. WEBBER (Aus / Red Bull Racing-Renault) 1:25,314
11. J. TRULLI (Ita / Toyota) 1:23,611
12. R. GROSJEAN (Fra / Renault) 1:23,728
13. R. KUBICA (Pol / BMW Sauber-BMW) 1:23,866
14. G. FISICHELLA (Ita / Ferrari) 1:23,901
15. N. HEIDFELD (Ger / BMW Sauber-BMW) 1:24,220
16. T. GLOCK (Ger / Toyota) 1:24,951
17. K. NAKAJIMA (Jap / Williams-Toyota) 1:24,220
18. N. ROSBERG (Ger / Williams-Toyota) 1:24,121
19. S. BUEMI (Elv / Toro Rosso-Ferrari) 1:24,220
20. J. ALGUERSUARI (Spa / Toro Rosso-Ferrari) 1:24,951
(*) Medie orară: 248.1 km/h 

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite