Dur ca pietrele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dur ca pietrele
Dur ca pietrele

Finlandezul Jakko Miettinen de la Jack Daniels Hiparion Rally Team, pe un Mitsubishi Evo 9, a câştigat Raliul Sibiului. Sută la sută desfăşurat pe macadam, raliul şi-a dovedit din nou renumele de cel mai dificil din calendarul intern, doar 26 dintre cele 40 de echipaje ajungând la finiş.

Raliul Sibiului ar putea fi asemănat cu regele probelor atletice, maratonul. Este o mare reuşită dacă reuşeşti să treci linia de sosire. Drumurile de munte pline de bolovăniş nu s-au dezminţit nici de această dată, cernând serios concurenţii în cea de-a doua zi a Raliului. Debutul a fost spectaculos, pe circuitul de rally-cross din cartierul Ştrand, un traseu unic în România, unde două maşini pot rula în paralel în acelaşi timp.

Prima superspecială a oferit şi un prim duel între doi dintre granzii campionatului intern, Jakko Miettinen şi ungurul Gergo Szabo. Miettinen a rulat aproape fără greşeală pe un traseu noroios pe majoritatea zonelor şi a aşezat o secundă şi jumătate între el şi rivalul său.

A doua rundă a fost mult mai strânsă, însă Miettinen a rămas lider după prima zi, cu Szabo, Bogdan Marişca şi italianul Marco Tempesta întinşi pe mai puţin de opt secunde.  Toată lumea vorbea înaintea zilei a doua de ceea ce avea să fie considerată cea mai dură probă din campionatul naţional de raliuri, cea de la Crinţi.

Coşmarul piloţilor şi al copiloţilor

28 de kilometri prin pădure, pe un drum forestier unde copiloţii au avut enorm de muncă pentru a nota fiecare bolovan care ar fi putut însemna poate chiar sfârşitul Raliului.

Virajele strânse şi noroiul prezent pe unele porţiuni au solicitat la maximum piloţii. „A fost o probă foarte grea, cred că este cea mai grea din întreg campionatul“, avea să declare învingătorul Jakko Miettinen la finalul Raliului. Finlandezul se distanţa după prima trecere pe Crinţi la peste 40 de secunde de urmăritorul său, Gergo Szabo, majoritatea piloţilor alegând prudenţa pentru a-şi proteja maşinile.

„Miettinen a mers incredibil de repede, era parcă din alt film. Am făcut tot posibilul să menţinem un ritm comparabil“, a spus Bogdan Marişca, cel care la final avea sosească al treilea.    

Miettinen, imbatabil

Jakko Miettinen, campionul României din 2008, nu a mai avut probleme până la final, alegând la a doua trecere pe Crinţi să meargă la siguranţă, doar pentru a-şi proteja avantajul. „Am mers mai precaut pe acea specială lungă dar pe celelalte două am rulat la maximum, este o plăcere să conduci acolo“, a mai declarat finlandezul.

În a doua parte a zilei lupta s-a dat pentru locul al treilea, unul dintre candidaţii la acest loc, Vali Porcişteanu, abandonând în urma unor probleme la cutia de viteze în speciala cu numărul 7. Deşi cu un amortizor pe spate rupt, clujeanul Bogdan Marişca a reuşit să-şi păstreze poziţia pe podium şi după ultima probă a Raliului, sosind înaintea italianului Marco Tempesta.

Raliul Sibiului, eveniment internaţional

Începând cu anul viitor, Raliul Sibiului va fi etapă eveniment în cadrul International Rally Championship (IRC), a doua competiţie mondială ca valoare, după World Rally Championship (WRC). „Noi sperăm ca acesta să fie un prim pas către organizarea, aici la Sibiu, a unei etape din calendarul IRC“, a declarat Berti Panaiot, ofiţerul de presă al Raliului Sibiului.

Cu „Dinamobilul“, de la nuntă direct la raliu

Bogdan Iancu, copilotul bucureşteanului Alexandru Filip, şi-a petrecut „săptămâna de miere“ la Raliul Sibiului, sosind aici direct de la nunta sa. Filip şi Iancu au reuşit un parcurs excelent la Clasa A, cu Dinamobilul, un Citroën C2R2 care subliniază atât afinitatea pe care pilotul o are pentru clubul Dinamo cât şi parteneriatul dintre cele două părţi. Iniţial cei doi au fost declaraţi câştigători dar după recalcularea timpilor au coborât pe locul al doilea.

image

Filip (dreapta), alături de copilotul Bogdan Iancu, pe podiumul de premiere de la Sibiu

„Mă bucur pentru acest podium pe care i-l dedic copilotului meu, Bogdan Iancu, care a fost nevoit să-şi petreacă „săptămâna de miere“ alături de mine. Sper ca soţia lui să mă ierte că i l-am furat de lângă ea la doar câteva zile de la nuntă“, a spus la final Alex Filip.

El va concura, alături de ceilalţi posesori de C2R2 sau C2R2 Max la Citroën Racing Trophy, o populară competiţie auto în mai multe ţări din Europa, care va debuta şi în România, începând cu Raliul Ţara Bârsei – Braşov. „În mod normal se concurează doar pe modele C2R2 Max, însă anul acesta vom permite şi posesorilor de C2R2 să participe“, a declarat dublul campion european de raliuri, Simone Jean Joseph, prezent la Sibiu.

„Există două variante de a concura. Prima este aceea de achiziţionare a maşinii, preţul fiind de aproximativ 60.000 de euro, iar cea de-a doua variantă este aceea a închirierii, costurile în acest caz pentru un eveniment fiind de 6.000 de euro“, a mai spus Joseph.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite