Corida cu doi căluţi cabraţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tensiunile dintre Fernando Alonso şi Felipe Massa sunt din ce în ce mai evidente, deşi ambii, împreună cu echipa Ferrari, neagă acest lucru după incidentul petrecut în Marele Premiu al Chinei. Numele lui Alonso apare din nou în mijlocul unui conflict după o cariera ce i-a fost brăzdată de multiple controverse.

Toată săptămâna trecută, reprezentanţii scuderiei Ferrari au încercat să învelească într-un frumos ambalaj un incident aparent banal, petrecut pe o intrare la boxe, în Marele Premiu al Chinei. Atunci, spaniolul Fernando Alonso l-a depăşit cu o manevră riscantă pe coechipierul său Felipe Massa, scoţându-l cu două roţi pe iarbă.

Trecând peste indecizia celor de la Ferrari, care şi-au chemat ambii piloţi în acelaşi timp la boxe, manevra spaniolului a fost judecată drept un evident argument forte, într-un conflict mocnit, pe genul „cine-i şeful?".

Declaraţiile de „prietenie" ale celor doi piloţi şi aruncarea pisicii în curtea presei, care ar fi răstălmăcit atât incidentul, cât şi vorbele lor, precum şi cuvintele liniştitoare ale mai-marilor de la Ferrari au avut rolul de a calma atmosfera. Dar istoria, în special cea a lui Alonso, al cărui nume a apărut deseori în mijlocul unor controverse, nu susţine deloc punctul de vedere al scuderiei.

Massa l-a acuzat pe Alonso

Ferrari a încercat să ofere imaginea unei echipe strâns unite încă de la tradiţionala sesiune de schi de la Madonna di Campiglio, acolo unde Massa şi Alonso au pozat de gât, amândoi numai un zâmbet. Însă Massa a declarat în mai multe rânduri, uneori mai voalat, alteori mai direct, că îl consideră pe Alonso vinovat pentru că a ratat titlul în 2008. Atunci, brazilianul a pierdut la doar un punct în faţa lui Lewis Hamilton, însă situţia ar fi putut fi cu totul alta dacă nu ar fi existat deja celebra cursă de la Singapore.

Massa era lider în momentul accidentului produs deliberat de către Nelson Piquet jr. şi care a dus la victoria lui Fernando Alonso, prima pentru spaniol din acel sezon. Deşi Alonso a fost exonerat de orice vină, considerându-se că nu a ştiut de acel plan pus la cale de Flavio Briatore şi de inginerul Pat Symonds, totuşi, Massa nu va uita niciodată că a ratat titlul.

Mai mult, brazilianul nu uită nici incidentul din 2006, când a fost „ţinut" de Alonso în calificări, incident pentru care spaniolul a fost atunci penalizat. Şi nu în cele din urmă, ajuns la maturitate în Formula 1, Massa probabil că şi-ar fi dorit să ajungă numărul unu în echipă după ce a fost locotenent atât pentru Michael Schumacher, cât şi pentru Kimi Raikkonen.

De aici şi duelul evident pentru supremaţie în cadrul echipei, cu Alonso ştiut fiind ca unul care nu ţine cont nici măcar de coechipieri atunci când este vorba de victorie.

Controversele din cariera lui Alonso

2003, Marele Premiu al Europei - I-a frânat brusc în faţă lui David Coulthard, pe finalul cursei, când scoţianul încerca să-l depăşească.

Coulthard a ieşit atunci în decor şi a abandonat, iar McLaren a cerut pedepsirea lui Alonso, iertat însă de comisarii de cursă.

2006, Marele Premiu al Ungariei - În timpul unei sesiuni de antrenamente din Ungaria, în momentele în care erau fluturate steagurile roşii, spaniolul frâna intenţionat pentru a-l provoca pe Michael Schumacher să-l depăşească, manevră interzisă de regulament.

2006, Marele Premiu al Ungariei - Tot în timpul unei sesiuni de antrenamente, i-a frânat în faţă lui Robert Dornboos, pilot de teste Red Bull. Alonso a fost sancţionat cu o secundă din cel mai bun timp obţinut în fiecare dintre sesiunile din calificări.

2006, Marele Premiu al Italiei - L-a „ţinut" pe Felipe Massa în calificări pentru a-l împiedica pe acesta să realizeze un tur rapid. A fost penalizat cu cinci locuri pe grila de start

2007, Marele Premiu al Ungariei - Coechipier cu Hamilton la McLaren, Alonso a staţionat intenţionat la standuri în faţa britanicului câteva secunde în plus, de ajuns pentru ca acesta din urmă, care era la momentul respectiv în pole-position, să nu mai reuşească încă un tur „fierbinte". Alonso avea să iasă apoi pe circuit şi să obţină pole-ul. În cele din urmă, lui Alonso i-a fost acordată o penalizare de cinci locuri pe grilă.

2007, „Spygate" - Alonso îi ameninţă pe cei de la McLaren că în cazul în care nu renunţă la Lewis Hamilton şi nu-i conferă lui poziţia de pilot principal, atunci va face publice o serie de mesaje prin care aflase strategia Ferrari privind calificările pentru Marele Premii din Australia şi Bahrain. Ron Dennis, directorul de atunci al echipei McLaren, refuză, iar la scurt timp după aceea FIA redeschide ancheta asupra cazului de spionaj în care McLaren era acuzată că a primit informaţii din interiorul echipei Ferrari. McLaren este suspendată în urma anchetei şi amendată cu 100 de milioane de dolari, iar Alonso revine la Renault, unde a concurat în sezoanele 2008 şi 2009.

2008, „Crashgate" - Alonso câştigă Marele Premiu din Singapore, după un accident provocat intenţionat de coechipierul său, Nelson Piquet jr. ;

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite