Afacere în stil italian

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Afacere în stil italian
Afacere în stil italian

Un pilot italian la scuderia italiană în Marele Premiul al Italiei. Giancarlo Fisichella a fost omul potrivit, la momentul şi locul potrivit pentru Ferrari. Dintr-o listă care cuprindea, mai în glumă, mai în serios, 21 de candidaţi, reprezentanţii Ferrari au făcut alegerea logică înainte de Monza. 

Nici că se potrivea o mutare mai bună. Venirea lui Fisichella la Ferrari înaintea Marelui Premiu de la Monza va asigura o reţetă de excepţie, fapt recunoscut de altfel chiar de Vijay Mallya, patronul celor de la Force India. „Este un lucru pozitiv pentru Formula 1, care poate aduce câştiguri importante la capitolul imagine în aceste vremuri de criză”, a explicat miliardarul indian plecarea lui Fisichella la scuderia italiană.

Marketingul nu este, desigur, singura motivaţie. Fisichella a demonstrat de-a lungul carierei, fapt punctat decisiv în ultima cursă din Belgia, că este un pilot rapid şi sigur, pe care Ferrari se poate baza în lupta pentru podium în clasamentul constructorilor. Chiar dacă Luca Badoer era la rândul său italian, cei de la Ferrari şi-au permis riscul de a avea un monopost pe ultimul loc pe grila de start în faţa tifosilor.

Mai mult, Giancarlo are moralul ridicat la cer după ce a adus în weekend-ul trecut primele puncte din istoria echipei Force India. Probabil că în alte condiţii echipa miliardarului Mallya nu i-ar fi dar drumul lui Fisichella, mai ales că ultimele modificări aerodinamice propulsaseră monopostul aproape de o victorie de răsunet. Dar oportunitea pentru pilotul italian era mult prea mare şi nimeni nu ar fi putut sta în calea sa.

Cântecul de lebădă

Ultimele cinci Mari Premii din acest sezon vor fi probabil cântecul de lebădă al pilotului italian, care are contract şi pentru sezonul 2010, dar deocamdată doar ca pilot de teste şi de rezervă. Însă chiar de la Monza, Fisichella are posibilitatea de avea un final de carieră impresionant.

El va deveni primul pilot italian care se va afla la bordul unui Ferrari la Monza, într-o cursă de Formula 1, după 1992, atunci când Ivan Capelli era la volan. Iar în cazul unei victorii, statisticienii vor trebui să se întoarcă în timp 43 de ani pentru a găsi ultimul succes al unui italian pilotând un Ferrari la Monza. Se întâmpla în 1966 cu Ludovico Scarfiotti. Fisichella a adunat până acum 226 de curse cu care se află pe locul cinci în clasamentul tuturor timpurilor, condus de Rubens Barrichello cu 283.

Schumacher va negocia la Monza

Faptul că italianul Fisichella nu a semnat ca pilot de bază decât până la finalul acestui sezon lasă uşa deschisă pentru revenirea lui Michael Schumacher în cockpit.

De altfel neamţul, de şapte ori campion mondial în trecut, va avea o primă rundă de discuţii oficiale cu reprezentanţii echipei, chiar la Monza, la Marele Premiu al Italiei.

 Chiar dacă nu a precizat dacă este vorba despre un nou contract de consultant, pentru care se estimează că primeşte cinci milioane de euro anual, sau despre un contract de pilot, „Schumi“ a confirmat negocierile.

“Toate părţile implicate vor sta la aceeaşi masă pentru discuţii. Este pentru prima oară când se întâmplă acest lucru”, a declarat, recent, Michael Schumacher pentru celebra publicaţie germană Bild. “Este problema lui Michael dacă va vrea sau nu să mai piloteze. După atâţia ani petrecuţi în cel mai periculos sport din lume, ştie ce este mai bine pentru el”, a precizat şi managerul pilotului.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite