Campionii-apelor, de la petrecere din nou în barcă pentru Naţionale

Doar trei zile de relaxare au avut la dispoziţie dublii campioni mondiali la canoe Alexandru Dumitrescu şi Victor Mihalachi, timp în care s-au relaxat şi au sărbătorit performanţa în mijlocul familiei. Apoi s-au întors în barca de aur, unde astăzi au început lupta pentru prima treaptă a podiumului la Campionatele Naţionale care au loc la Snagov. Cei doi au reuşit să se impună la Campionatele Mondiale de la Poznan (Polonia), la pr

Petrecerea a început imediat ce canoea de aur a tricolorilor a pus piciorul în ţară. "La aeroport ne-au aşteptat rude, prieteni şi o mulţime de oameni. Am avut parte de o primire foarte frumoasă. Nu ne-am aşteptat. Încă o surpiză avea să vină imediat după aceea. Ni s-a zis să urmăm o maşină. Nu ştiam unde ne duc. Oricum eram euforici cu tot ce se întâmpla în jurul nostru. Când am ajuns la destinaţie era o petrecere-surpriză pentru noi, cu un tort, cu fotografia noastră în barcă. A fost foarte frumos", povesteşte Alex.

Iar sărbătoarea a continuat şi a doua zi, în curtea familiei, de la Ştefeşti (Prahova). Grătare, lăutari, multă lume şi voie bună. „Ne place să avem curtea plină de oameni şi acum cu atât mai mult", spune mama campionului, care încearcă să omenească pe oricine îi trece pragul casei.

Dacă pe iarba din faţa casei deja stau întinse mesele de dimineaţă, în casă, camera lui Alexandru s-a mai completat cu încă cinci medalii: două la Mondialele de seniori şi trei la Universitare.

„Nu le ştiu numărul, dar sunt cu aproape 30 mai puţine deoarece după concursuri am mai dat la prieteni din ele. De nouă ani de când fac canoe doar la trei concursuri nu am urcat pe podium, în rest am fost acolo sus", mai spune Alex. Aceeaşi comoară de medalii se găseşte şi peste Prut, într-o casă din Republica Moldova de unde este colegul său de barcă Victor Mihalachi. „Eu le-am dus pe toate acolo, chiar dacă ajung destul de rar. Oricum România este ca şi casa mea acum", spune Victor, care s-a mutat în ţara noastră de trei ani şi o reprezintă cu mândrie.

35 de kilometri pe zi de tras la pagaie
Din octombrie trecut campionii nu au mai avut o vacanţă. „Cam după 5-6 săptămâni avem câte 3 zile libere şi atunci putem să ne vedem cu cei dragi", spun tricolorii, acesta fiind şi singurul lor timp liber. Când se află în cantonamente nu se poate pune problema unei astfel de „delicateţe".

„Programul este destul de încărcat. Dimineaţă la 6:30 ne trezim, facem câte două-trei antrenamente pe zi, în care vâslim aproximativ 35 de kilometri, la care se adaugă pregătirea fizică, plus alergare cinci kilometri, program de recuperare, iar seara cazi lat şi nu mai ai chef de nimic", spun campionii-apelor, care visează să combine canoea şi cu alte sporturi.

„Vreau să devin pilot de raliu. Îmi plac motoarele, dar cred că deocamdată este o investiţie prea mare pentru mine acum", spune Alex. Nici Victor nu se lasă mai prejos şi ar vrea să continue cu dansurile: „Când eram mic am făcut dansuri sportive . Şi acum iubesc să dansez, mai ales stilul latino".

Amuletele campionilor: o cruciuliţă şi o mătanie

Dacă îi întrebi pe proaspeţii campioni mondiali de la canoe, Alexandru Dumitrescu şi Victor Mihalachi, care sunt „ingredientele" unei medalii de aur la una dintre cele mai mari competiţii ale lumii, îţi spun fără să clipească: multă muncă, seriozitate şi nu în ultimul rând inteligenţa. Iar la toate acestea se adaugă, credinţa.

Amândoi poartă două talismane bisericeşti de care nu s-au despărţit de ani buni. „Am o mătanie primită cadou şi pe care nu am dat-o jos de la mână de cinci ani şi o carte de rugăciuni din care citesc dimineaţa şi seara", spune Alex, completat imediat de Victor: „Eu am o cruciuliţă pe care am primit-o de la fostul meu coleg de barcă din Republica Moldova, Hariton Ivanov, care mi-a dat-o înainte de Mondialele de juniori. O port la gât de atunci".

Lipalit: „Trebuie să devină şi campioni naţionali"

Dubli campioni mondiali de anul acesta la 500 şi 1000 de metri, Alexandru Dumitrescu şi Victor Mihalachi, participă începând de astăzi la Campionatele Naţionale de kaiac- canoe care au loc la Snagov. Deşi concurenţa nu este aşa de acerbă, ei fiind de departe favoriţi, antrenorul lor, Igor Lipalit nu-i lasă să se relaxeze. „Trebuie să fie primii şi la Naţionale. Degeaba eşti campion mondial dacă nu câştigi şi pe plan intern", a spus antrenorul campionilor.