Transalpina intră în traseul „Micii Bucle“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Traseul turului ciclist al României 2012 Ediţia a 49-a (2 - 9 iunie 2012)
Traseul turului ciclist al României 2012 Ediţia a 49-a (2 - 9 iunie 2012)

Participanţii la ediţia cu numărul 49 a Turului României, care debutează sâmbătă, la Constanţa, vor avea de parcurs un traseu de 1.184 de kilometri, inclusiv o ascensiune pe cea mai înaltă şosea din ţara noastră.

Înscris din nou în calendarul Uniunii Internaţionale de Ciclism (UCI), cum de altfel s-a întâmplat şi în precedenţii trei ani, Turul României promite o întrecere palpitantă din mai multe motive. În primul rând, traseul ales pentru ediţia cu numărul 49 se anunţă a fi interesant.

Spre deosebire de anii trecuţi, când caravana ajungea de regulă la Bâlea Lac sau Cascadă, în funcţie de vreme, urmând Transfăgărăşanul, de data aceasta va fi parcursă o parte din Transalpină, şoseaua de la noi care ajunge la cea mai mare altitudine. Practic etapa de vineri, 8 iunie, se va încheia cu o căţărare, la ieşirea din Rânca, sosirea fiind programată la 2.094 m.

Va fi, fără îndoială, proba de foc la care vor fi supuşi participanţii, dar nu şi singura, ei având alte două treceri ale Carpaţilor. Prima între Poiana Largului şi Tg. Mureş (miercuri, 6 iunie / 168 km), a doua între Agnita şi Rm. Vâlcea, prin Defileul Oltului (joi, 7 iunie / 156 km).

Andrei Nechita se va afla la start

 Printre rutierii care vor lua startul în „Mica Buclă", sâmbătă, la Constanţa, se numără şi Andrei Nechita. Câştigător al ediţiei de anul trecut, rutierul originar din Bârlad va concura pentru echipa României, el fiind de altfel şi singurul român care va participa la Jocurile Olimpice de la Londra în probele pe şosea. Legitimat la Generali Balla Videa Coppi Gazzera - trăieşte de ani buni în Italia, la Quinto di Treviso - Nechita va avea ocazia să se pregătească pentru dificila competiţie din luna august. El a ocupat locul 3 la o competiţie de şosea desfăşurată recent în Turcia.

Nechita nu va fi singurul ciclist cunoscut înscris la această ediţie a Turului României. Campion mondial şi participant la Jocurile Paralimpice, medaliat în 2008, Carol Eduard Novak va fi, ca de obicei, unul dintre animatorii echipei din Tuşnad. De asemenea, nu va lipsi grecul Ioannis Tamouridis, care a terminat pe podium anul trecut.

O noutate faţă de ediţiile anterioare o reprezintă dispariţia echipei Dinamo, una dintre cele care au scris istorie în „Mica Buclă". În locul ei a apărut team-ul Clubului Sportiv din Otopeni, care îl are ca manager pe Mircea Romaşcanu, ex-dinamovistul care s-a impus de trei ori în Turul României (1974, 1983 şi 1985), un record pentru această întrecere.

Originar din localitatea învecinată cu Bucureştiul, acesta se bazează în „Mica Buclă" pe rutieri cunoscuţi. Fiu al lui Constantin Ciocan, cunoscutul antrenor din Ploieşti, Alexandru Ciocan s-a impus în urmă cu puţin timp în Turul Dobrogei.

„Coana Miţa Biciclista" va fi la sosire

Dincolo de clasamente şi timpi, Turul României îşi propune să promoveze şi mersul pe bicicletă în rândul tinerilor. În acest scop, în oraşele în care se vor încheia etapele, precum şi la Constanţa, la start, Asociaţia „Bate Şaua să Priceapă Iapa" va oferi reprezentaţii cu spectacolul „Coana Miţa Biciclista".
Cunoscută şi sub porecla „Miţa Cotroceanca" din cauza unei presupuse legături amoroase cu Regele Ferdinand, Maria Mihăescu (1885-1968) şi-a câştigat faima datorită frumuseţii sale, dar mai ales a faptului că era o femeie nonconformistă. Ziaristul George Ranetti a poreclit-o „Coana Miţa Biciclista" după ce a văzut-o mergând pe bicicletă pe Calea Victoriei. Ceea ce, la sfârşit de secolul al XIX-lea, nu era o practică obişnuită doamnelor.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei „Bate Şaua să Priceapă Iapa", „Turul Ciclist al României şi Coana Miţa Biciclista au scris file importante din istoria bicicletei. Vom avea un spectacol scurt, un experiment de pantomimă, care va face legătura între bicicliştii amatori şi cei profesionişti. Noi ne dorim să punem în valoare un personaj care a existat cu adevărat, pe care românii l-au ignorat până acum, dar care a făcut pentru bicicletă în România ceea ce a făcut Coco Channel pentru modă în Franţa". 

info
info
Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite