Regele Schumi revine în Formula 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Va împlini 41 de ani peste două săptămâni şi se pare că nu mai rezistă departe de competiţie. Michael Schumacher este foarte aproape de semnarea unui contract cu Mercedes GP!  Deşi Mercedes nu va face niciun anunţ oficial până în ianuarie, nimeni nu mai concepe ca septuplul campion mondial să nu ia startul în sezonul 2010.

La începutul acestui an, într-un interviu acordat televiziunii germane ZDF, Michael Schumacher vorbea despre lipsa motivaţiei ca principal motiv pentru care nu dorea să se reîntoarcă pe pistă. Se pare însă că încercarea de revenire pentru Ferrari, în locul accidentatului Felipe Massa, pe finalul sezonului 2009, i-a deschis iar apetitul pentru curse Regelui Formulei 1.

Împiedicat atunci să concureze din cauza unor dureri la gât, cauzate de un accident de motocicletă, Schumacher pare acum mult mai aproape de o revenire spectaculoasă pentru echipa germană Mercedes GP.

Parteneriat de vis

O prezenţă pe grilă sută la sută germană a fost ţelul celor de la Mercedes GP imediat după ce au preluat frâiele defunctei Brawn GP. Dacă jumătate din obiectiv a fost atins prin semnarea lui Nico Rosberg, „peştele mare" este Michael Schumacher şi nemţii sunt gata să declare captura.

Astfel, Schumi s-ar reîntâlni cu managerul care l-a condus către toate titlurile de campion mondial, Ross Brawn, acest adevărat făuritor de campioni, care anul trecut a uimit lumea Formulei 1 cu propria sa echipă. Ar fi un parteneriat de vis, cel puţin pe hârtie, pentru că deocamdată nimeni nu bănuieşte ce mai are Schumi în rezervor pentru duelurile cu lupii tineri.

Ce riscă Schumi

Posibila revenire a lui Schumacher nu va fi însă lipsită de riscuri, dincolo, evident de cele medicale. Ca de fiecare dată, reîntoarcerea marilor campioni după o pauză îndelungată este pusă sub semnul îndoielii şi nu puţini au fost aceia care au dezamăgit la reapariţia lor în competiţii. Schumacher nu a mai concurat din 2006 şi a testat ocazional monoposturi Ferrari.

Turele sale, realizate în special pe circuitul de teste de la Fiorano, nu au fost cronometrate sau au fost irelevante în raport cu reglementările în vigoare din Formula 1. Iar faptul că vom avea cea mai aglomerată grilă din ultimii 15 ani nu-l va incomoda deloc pe neamţ. Schumacher a câştigat al doilea său titlu mondial în 1995, ultimul an în care au concurat 26 de monoposturi, adică tot atâtea câte vor lua startul şi în 2010.

Dar oare va rezista Schumacher unui întreg sezon? La Ferrari nu ar fi fost vorba decât de câteva curse, pe final de sezon, fără prea mare presiune. Acum Mercedes GP vrea să dovedească că implicarea în Formula 1 nu e întâmplătoare şi, mai ales, are de apărat moştenirea Brawn GP.

Răspunsul îl vom afla, dacă va fi cazul, în 2010. Cert este însă că imaginea lui Michael Schumacher nu va putea fi afectată, la fel cum şi revenirea unui alt Michael, Jordan, nu i-a ştirbit acestuia reputaţia de cel mai bun baschetbalist al planetei.

Michael Schumacher

Schumacher a erupt în Formula 1 în 1994-1995, cu două titluri mondiale cucerite de alături de Benneton. A urmat apoi trecerea la Ferrari, o asociere care avea să aducă echipei căluţului cabrat succesul pe care nu îl mai întâlnise de mai bine de un deceniu, ultimul titlu la constructori fiind adjudecat în 1983, iar ultimul la piloţi în 1979, prin Jody Scheckter.

Venirea pilotului german la echipa italiană i-a atras şi pe foştii săi colaboratori de la Benneton, cei care au stat în umbra titlurilor sale acolo, Ross Brown şi Rory Byrne. Cei trei, alături de „micul Napoleon" Jean Todt, angajat în 1993, sunt creditaţi cu crearea uneia dintre echipele cu cel mai mare succes în istoria Formulei 1.

Şi-a măturat adversarii

Chiar dacă perioada 1996-1999 a fost una de teste şi de încercări, pentru a aduce monopostul Ferrari la nivelul puternicelor Benetton şi Williams, creşterea de la an la an era evidentă. În 1999, Schumi era în lupta pentru titlu cu finlandezul Mika Hakkinen, însă în Marele Premiu al Marii Britanii a suferit un teribil accident care l-a scos din luptă pentru tot restul sezonului, fiind înlocuit de Mika Salo. În 2000, însă, drumul către titlu a fost în sfârşit netezit.

A fost anul în care a reuşit în Marele Premiu al Italiei de la Monza cea de-a 41-a victorie din carieră, egalându-l pe idolul său, Ayrton Senna. Conferinţa de presă ce a urmat acelei victorii a arătat unul dintre puţinele momente de slăbiciune a celui considerat o stană de piatră, Schumacher izbucnind în lacrimi în faţa jurnaliştilor. Duelul său cu Hakkinen a continuat, Schumacher impunându-se în Marele Premiu al Japoniei pentru a-şi adjudeca al treilea titlu de campion mondial şi primul cu Ferrari.

Deja, în anul următor, Schumacher începea să se distanţeze faţă de orice alt competitor. Doar alţi patru piloţi au câştigat curse în 2001, dar germanul avea să încheie campionatul piloţilor cu 123 de puncte, cu 58 mai multe decât urmăritorul său David Coulthard. De asemenea el devenea pilotul cu cele mai multe victorii de Grand Prix din carieră, depăşindu-l pe Alain Prost.

A urmat un sezon în care Ferrari a ieşit pe piaţă cu modelul F2002 considerat unul dintre cele mai dominante care au rulat în Formula 1. Ferrari şi-a permis câteva momente mai puţin fair play. Unul când Barrichello i-a cedat primul loc lui Schumacher în Marele Premiu al Austriei, iar apoi la Indianapolis unde Schumacher, aflat la conducere, a primit ordine să-l aştepte pe Barrichello pentru un finiş în doi şi, ironic, neatenţia lui Schumacher a dus la victoria coechipierului său brazilian.

Germanul avea să încheie cu 144 de puncte având 67 de puncte avans faţă de locul doi ocupat de Barichello, cei doi terminând pe primele două locuri în 9 dintre cele 17 curse ale sezonului.

Titlurile din 2003 şi 2004 au venit parcă firesc, doar în 2003 având o competiţie reală din partea lui Kimi Raikkonen, în faţa căruia a avut doar 2 puncte avans la finalul sezonului. Recordurile individuale au căzut unul după altul, Schumacher reuşind în 2004 să câştige 12 dintre primele 13 curse ale sezonului şi 13 în total, încheind cu 148 de puncte.

Campion la şase ani

Cariera lui Schumacher pe patru roţi a început la 4 ani, atunci când tatăl său i-a montat un mic motor pe kartul său cu pedale. La scurt timp după aceea, Schumi l-a lovit de un stâlp, iar tatăl său a decis să-l ducă la clubul de karting din Kerpen-Horrem, unde a devenit cel mai tânăr membru.

A câştigat la de şase ani primul său campionat într-un kart construit de tatăl său. Însă chiar dacă acesta şi-a luat un al doilea job pentru a-i susţine cariera, atunci când s-a pus problema unui kart mai performant, familia nu l-a mai putut susţine Pilotul a beneficiat însă de sprijinul unor oameni de afaceri locali.

După ce a câştigat primul titlu de campion de juniori la karturi, în 1984, a mai fost nevoie de doar şapte ani până la debutul său în F 1.

Schumacher confirmă indirect reîntoarcerea

„Există o mare, mare posibilitate să revin în curse pentru Mercedes", Acestea au fost cuvintele lui Michael Schumache într-o conversaţie telefonică cu preşedintele Ferrari, Luca DiMontezemolo. Acesta din urmă a dezvăluit presei o parte din dialogul cu Schumacher, fiind citat de site-ul autosport.com.

Foto: Arhiva Adevărul

„Prin ceea ce a spus arată că nu este sută la sută hotărât" a mai adăugat boss-ul scuderiei Ferrari. Acesta consideră că cel care va pilota pentru Mercedes va fi un alt Michael Schumacher. „Cel pe care îl cunosc eu mi-a spus că îşi va încheia cariera la Ferrari. Însă după o asemenea relaţie, începută acum 14 ani, am devenit prieteni şi vom rămâne aşa indiferent de situaţie. Oricum pentru ceea ce a făcut pentru Ferrari nu va fi uitat niciodată", a mai spus Montezemolo.

Recordmenul... recordurilor

Michael Schumacher deţine în acest moment nu mai puţin de 31 de recorduri în Formula 1:

-7 titluri de campion (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)

-5 titluri consecutive (2000-2004)

-91 de curse câştigate

-7 curse consecutive câştigate (2004, MP al Europei - MP al Ungariei)

-72 de victorii cu o singură echipă (Ferrari)

-8 victorii la acelaşi MP (Franţa)

-43 de locuri doi

-154 de podiumuri

-19 clasări consecutive pe podium (MP al SUA 2001 - MP al Japoniei 2002)

-190 de clasări în puncte

-24 de clasări consecutive în puncte (MP al Ungariei 2001 - MP al Malaysiei 2003)

-4.741 de tururi la conducerea curselor (22.155 km)

-68 de pole position

-115 starturi de pe prima linie

-76 „cel mai rapid tur"

-40 de duble (pole şi victorie)

-22 de triple (pole position, cel mai rapid tur şi victorie)

-1.369 puncte în carieră

-121 de puncte într-un sezon, cele mai multe obţinute de un vicecampion

-7 victorii într-un sezon, cele mai multe obţinute de un vicecampion

-5 victorii la Indianapolis

-5 victorii la Monza

-13 victorii într-un sezon (2004)

-10 „cel mai rapid tur" într-un sezon

-148 de puncte într-un sezon (2004, 82 la sută din maximum de puncte disponibile)

-17 clasări pe podium într-un sezon (2002)

-15 ani consecutivi cu cel puţin o victorie (1992-2006)

-1813 zile consecutive în postură de campion (2000-2005)

-6 curse rămase din sezon în momentul adjudecării titlului (2002)

-22 de Mari Premii diferite câştigate

- 14 ani, o lună şi două zile, cea mai lungă perioadă între prima şi ultima victorie

Sport

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite