Alonso, prinţul întunericului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fernando Alonso a cucerit ambele titluri mondiale din carieră în urma unor curse din Brazilia
Fernando Alonso a cucerit ambele titluri mondiale din carieră în urma unor curse din Brazilia

Fernando Alonso (Ferrari) poate câştiga titlul mondial în următorul Mare Premiu, cel din Brazilia, dacă iese învingător, iar Mark Webber se clasează pe cinci sau mai jos. Cursa are loc duminică, de la ora 18.00 (TVR 1). Succesul spaniolului ar fi unul contestabil, având în vedere scandalurile privind ordinele de echipă în care spaniolul şi formaţia sa, Ferrari, au fost implicaţi în acest sezon.

A ieşit la lumina reflectoarelor aţintite către podiumul de la Yeongam, din întunericul care se lăsase pe pistă. Călare pe căluţii săi roşii a bifat cea de-a cincea victorie din acest sezon, cele mai multe pentru un pilot. Un argument solid pentru un posibil campion mondial, la fel ca şi cele 11 puncte avans pe care le are în faţa celui mai apropiat rival, cu două curse rămase de disputat. Dar cât de contestabil este acest virtual titlu de campion mondial (ar fi al treilea în carieră) pe care Fernando Alonso îl poate obţine chiar în următoarea cursă, cea din Brazilia?

Cele şapte puncte în plus pe care spaniolul le-a obţinut fraudulos în Marele Premiu al Germaniei vor fi o povară grea. O consideră chiar şi mult contestatul fost preşedinte al Federaţiei Internaţionale de Automobilism, Max Mosley. „Cred că lui Alonso îi trebuiau retrase acele puncte. Dacă va câştiga titlul mondial la mai puţin de şapte puncte, atunci succesul său şi-ar pierde valoarea", a spus Mosley.

Ferrari, acuzată şi după Coreea

Însă dincolo de cursa aranjată din Germania, când Massa i-a cedat deliberat locul lui Alonso şi pentru care Ferrari a fost amendată cu 100.000 de dolari, noi suspiciuni planează asupra scuderiei şi după Marele Premiu al Coreei de Sud. Potrivit „Bibliei" în materie de Formula 1, revista britanică „Autosport", Ferrari a apelat la ordine de echipă şi în ultima cursă. Astfel, în momentul în care Fernando Alonso se afla la boxe pentru schimbul de pneuri, Felipe Massa se pregătea să încheie turul, având în spate mai mulţi piloţi. Massa a primit ordin de a încetini pentru a-i permite lui Alonso să nu piardă prea multe locuri.

Doar Hamilton a reuşit atunci să treacă de Alonso, însă britanicul avea să piardă poziţia câteva tururi mai târziu, lăsându-l astfel pe spaniol pe urmele lui Vettel. Cum neamţul a abandonat, Alonso şi-a trecut în cont o nouă victorie suspectă. „În absenţa ordinelor de echipă atât Massa, cât şi alţi piloţi din spatele său ar fi putut trecut de Alonso, iar şansele acestuia la victorie ar fi scăzut dramatic", au scris cei de la „Autosport".

Totuşi, acuzaţiile sunt greu de probat. În acele momente nu a existat nicio comunicare prin radio între boxe şi monopostul lui Felipe Massa, iar în cazul în care pilotul ar fi primit o asemenea recomandare printr-un alt mijloc, aceasta ar putea fi motivată de condiţiile meteo extrem de potrivnice din timpul cursei.

Brazilia, talismanul lui Alonso

Marele Premiu al Braziliei are o însemnătate specială pentru Fernando Alonso, care a cucerit ambele titluri mondiale din carieră la Sao Paolo. Acest lucru se poate repeta şi în 2010. Dacă Alonso câştigă în Brazilia, iar Webber se clasează pe locul cinci sau mai jos, Alonso e campion mondial.

Webber este singurul dintre cei cinci piloţi care luptă pentru coroana cu lauri, care şi-ar mai păstra şansele în cazul unei victorii a spaniolului la Sao Paolo, dar doar în condiţiile menţionate.

Două locuri doi obţinute de Alonso nu-i asigură titlul mondial, dacă Webber reuşeşte să câştige ambele curse rămase din acest sezon. În acest caz, australianul ar încheia cu un avantaj de trei puncte. Însă duelul intern de la Red Bull, dintre Sebastian Vettel şi Webber, i-ar putea fi de mare ajutor lui Alonso. Într-un scenariu perfect posibil, având în vedere performanţele monoposturilor de până acum, dacă echipa austriacă realizează două duble la rând, cu Vettel câştigător şi Webber pe doi, Alonso poate deveni campion mondial cu două clasări pe podium, pe poziţia a treia.

Dintre urmăritori, Hamilton şi Vettel nu-şi mai permit niciun pas greşit, orice abandon fiind aproape sinonim cu ratarea titlului mondial. Teoretic şi Jenson Button mai poate câştiga titlul mondial, însă şansele sale sunt de domeniul fatasticului. Ar trebui să câştige ambele curse, iar cei aflaţi acum deasupra sa nu ar trebui să realizeze mai mult de 7 puncte (Alonso), 18 puncte (Webber), 29 puncte (Hamilton) şi 33 de puncte (Vettel), cumulat, în cele două curse.

"Lui Alonso îi trebuiau retrase punctele din Germania. Dacă va câştiga titlul mondial la mai puţin de şapte puncte, atunci succesul său şi-ar pierde valoarea."
Max Mosley fost preşedinte FIA

Clasament constructori

Numele/puncte

1. Red Bull-Renault 426p
2. McLaren-Mercedes 399p
3. Ferrari 374p
4. Mercedes 188p
5. Renault 143p
6. Force India-Mercedes 68p
7. Williams-Cosworth 65p
8. Sauber-Ferrari 43p
9. Toro Rosso-Ferrari 11p

Clasament piloţi

Numele/ puncte

1. Fernando Alonso 231p
2. Mark Webber 220p
3. Lewis Hamilton 210p
4. Sebastian Vettel 206p
5. Jenson Button 189p
6. Felipe Massa 143p
7. Robert Kubica 124p
8. Nico Rosberg 122p
9. Michael Schumacher 66p
10. Rubens Barrichello 47p
11. Adrian Sutil 47p
12. Kamui Kobayashi 31p
13. Tonio Liuzzi 21p
14. Vitali Petrov 19p
15. Nico Hulkenberg 18p

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite