Afacerea Super Bowl! Vezi aici câţi bani se câştigă datorită fotbalului american

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai popular eveniment sportiv din Statele Unite, finala campionatului profesionist de fotbal american, a adus venituri uriaşe pentru toţi cei implicaţi.

Toate preţurile au sărit în aer în săptămâna dinaintea meciului, iar agitaţia a început încă de luni, deşi meciul a avut loc abia aseară. Cel mai ieftin bilet de avion pe ruta Washington - Dallas a costat 415 dolari. În Dallas, pentru o cameră la un hotel decent, trebuie să plăteşti în jur de 300 de dolari pe noapte. Şi parcarea a devenit o mare afacere, companiile sau micii întreprinzători privaţi care îşi au sediul în zona stadionului, oferind locuri de parcare la preţuri între 200 şi 900 de dolari, în funcţie de distanţa faţă de stadion.

Mai citeşte şi:

VIDEO Se întâmplă şi la case mai mari: Aguilera a uitat imnul american la Super Bowl

Un bilet, cât un apartament de lux în Bucureşti

Cowboys Stadium, unul dintre cele mai moderne stadioane din lume, a găzduid aproximativ 105.000 de persoane. Însă Jerry Jones, patronul echipei de fotbal din Dallas, a vrut să depăşească orice recorduri de audienţă şi a instalat lângă stadion câteva ecrane gigant pe care a fost urmărit meciul. Pentru a vedea duelul dintre Packers şi Steelers din afara stadionului, suporterii au plătit 200 de dolari. Privilegiaţii care au reuşit să prindă un bilet în incintă au plătit însă de cel puţin 10 ori mai mult. Cele mai scumpe bilete au costat cam cât un apartament de lux într-o zonă rezidenţială a Bucureştiului, 295.000 de dolari. Locurile se aflau în lojele Hall of Fame ale stadionului, unde mâncarea, băutura şi evenimentele conexe sunt la discreţie.

Autorităţile din Dallas şi Arlington au făcut deja o primă estimare a veniturilor de pe urma Super Bowl, ediţia 45, şi apreciază că fanii au cheltuit cam 202 milioane de dolari pentru hoteluri, restaurante, maşini de închiriat, suveniruri, etc. Suma este una record, cu 15 milioane mai mare decît totalul înregistrat anul trecut, cînd Super Bowl-ul s-a jucat în Miami.

Preţ-record pentru reclame

Anul acesta s-a înregistrat un nou record la preţul pentru reclamele difuzate de postul FOX în timpul meciului: 3 milioane de dolari pentru 30 de secunde, ceea ce înseamnă 100.000 de dolaro pe secundă! Şi meciul a fost urmărit de peste 100 de milioane de telespectatori. Ca termen de comparaţie, în orice altă zi din an, în prime time, 30 de secunde de reclamă la unul dintre cele patru mari posturi TV din SUA, CBS, ABC, NBC sau FOX costă între 100.000 şi 500.000 de dolari, în funcţie de emisiunea în cadrul căreia este difuzat spotul. În timpul Super Bowl XLV, FOX a avut în desfăşurătorul transmisiei 68 de minute de publicitate.

Sport



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite