Prin desele sale accidentari, Ronaldo a falimentat o firma elvetiana de ceasuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La fel ca starul brazilian, si alti sportivi, precum David Beckham, Ana Kournikova sau romanca Andreea Raducan, si-au vandut imaginea pentru promovarea unor produse

Activitatea din arene a marilor vedete internationale este, de cele mai multe ori, depasita de celebritatea cucerita prin vanzarea imaginii. Marii producatori isi sporesc vanzarile apeland la vedete din lumea sportului carora le preiau imaginea sau chiar numele. Totusi, atunci cand cariera sportivului cunoaste o linie descendenta, marcile promovate pot ajunge rapid in pragul colapsului. Unul dintre cei mai cunoscuti fotbalisti ai planetei, Ronaldo, a provocat, prin desele sale accidentari, falimentul unei companii elvetiene de ceasuri. Producatorul "Montes in Extenso", din Geneva, a semnat, in luna septembrie 1998, un contract cu firma "Emporio Ronaldo", a fotbalistului brazilian, prin care obtinea in exclusivitate drepturile de productie a ceasurilor marca "Ronaldo". In urma accidentarilor grave suferite de brazilian in 1998 si 2000, firma de ceasuri a inregistrat pierderi masive, platindu-i fotbalistului doar 1,2 milioane de dolari din cele 5,2 milioane datorate. In prezent firma elvetiana are datorii de sase milioane de euro, responsabilii societatii acuzandu-l pe brazilian ca stia de problemele sale de sanatate atunci cand a semnat contractul. Cazul lui Ronaldo, care prin intermediul imaginii a promovat diverse produse, nu este singular in lumea fotbalului. Cunoscutul international englez David Beckham a semnat contracte de publicitate cu firme ca Adidas, Mark and Spencer, Coca-Cola sau compania de telefonie mobila Vodafone. Ziarul britanic "Observer" a notat ca "brand-ul" Beckham a fost estimat recent la suma de 334,5 milioane de dolari. Acum nici nu mai conteaza foarte mult cum joaca englezul, totul e sa apara pe teren ca lumea sa-si aminteasca marca Beckham. In ceea ce priveste sexul frumos, cea mai cautata imagine este cea a jucatoarei de tenis din Rusia Ana Kournikova, despre care specialistii considera ca a revolutionat lumea tenisului feminin, Ana reusind sa castige mai multi bani din vanzare numelui si a imaginii decat din turneele de tenis. Frumoasa rusoaica promoveaza ceasurile firmei Omega, dar si-a vandut numele si unui producator de accesorii pentru tenis. De asemenea, calendarele, dar si casetele video prin care Ana prezinta unele exercitii fizice au mare cautare. Kournikova castiga din vanzarea imaginii aproximativ 15 milioane de dolari anual. Tot in lumea sportului alb, fosta jucatoare de tenis, spaniola Gabriela Sabatini a scos o intreaga gama de parfumuri care ii poarta numele. In Romania, cel mai cunoscut caz de imprumutare a imaginii unei vedete din lumea sportului este cel al gimnastei Andreea Raducan, o companie de jucarii urmand sa scoata pe piata papusa "Andreea Raducan". Mai mult chiar, omul de afaceri Adrian Porumboiu a lansat pe piata paine si produse lactate "Andreea Raducan", pe care deocamdata le vinde doar in Moldova.

Sport



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite