Steaua - Rapid, Superbowl publicitar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Meciul Steaua - Rapid transmis în direct de Antena 1 (şi returul de Realitatea TV) este primul eveniment sportiv care reuşeşte să arunce în aer preţurile de media, costul rulării unui spot

Meciul Steaua - Rapid transmis în direct de Antena 1 (şi returul de Realitatea TV) este primul eveniment sportiv care reuşeşte să arunce în aer preţurile de media, costul rulării unui spot publicitar crescând de până la patru ori şi înregistrând cereri record din partea clienţilor. "Acest meci va face 30 de puncte de rating (3.375.000 de telespectatori, n.r.) în timpul transmisiei şi 10-12 puncte de rating în pauză, iar preţul unui punct de rating în Prime Time se vinde în medie la noi sau la Pro TV cu 250-270 de euro. Pentru un meci-eveniment cum este acesta, Antena 1 a fixat o taxă suplimentară de 50%, punctul de rating ajungând în jurul valorii de 400 de euro", ne-a declarat Laurenţiu Ionete, vicepreşedinte Antena 1. Cu alte cuvinte, în pauză se va putea încasa din publicitate aproximativ 100.000 de euro. Pe lângă spoturile clasice au mai existat şi alte tipuri de produse publicitare pe care Antena 1 le-a oferit clienţilor. "Inserţii grafice, solo spoturile (spoturi izolate, n.r.) din timpul transmisiei s-au bucurat de o cerere foarte mare", a mai declarat Laurenţiu Ionete.
La Realitatea TV, preţurile au o suprataxă de 300% faţă de standard. "În afară de spoturi publicitare şi calupurile aferente meciului, Realitatea TV a pregătit o serie de programe dedicate acestui fenomen", a precizat Brînduşa Vlanga, director de vânzări Realitatea TV. "11 pentru România şi Realitatea Zilei - ediţia specială ce precede meciul - sunt programe incluse în pachetul oferit clienţilor noştri. De asemenea, în timpul transmisiunii în direct a meciului s-au vândut solo spoturi şi inserţii grafice, aşa cum sunt ele reglementate de legislaţia în vigoare", a continuat ea.
Este investiţia în drepturi de televizare una rentabilă pentru cele două televiziuni? "Dacă Antena 1 poate atinge şi chiar depăşi suma de 200.000 de euro încasări din publicitate, pentru Realitatea Tv acest lucru este mult mai greu. Diferenţa vine din decalajul de audienţă înregistrat de acest post faţă de Antena 1, dar şi din preţul mediu de vânzare al punctului de audienţă", apreciază Cătălin Săndulache, Managing Partner Splendid Media, firma care s-a ocupat de vânzarea spaţiului publicitar la Realitatea TV până la începutul acestui an. "Achiziţia meciului de fotbal de către Realitatea TV trebuie privită în primul rând ca un instrument de marketing şi nu de creştere a vânzărilor", conchide acesta.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite