Schumi a stricat cheful celor de la Renault

0
Publicat:
Ultima actualizare:

arătat că vor lupta până la capăt pentru titlurile mondiale şi i-au răpit lui Alonso posibilitatea de a bifa un pole-position care îi putea deschide drumul spre victorie. Dacă în

arătat că vor lupta până la capăt pentru titlurile mondiale şi i-au răpit lui Alonso posibilitatea de a bifa un pole-position care îi putea deschide drumul spre victorie. Dacă în antrenamentele libere, dominate surprinzător de Villeneuve şi BMW Sauber, germanul a avut probleme cu monopostul, în calificări, acesta nu i-a lăsat spaniolului nicio şansă. Mai mult, Massa s-a clasat al doilea, Scuderia monopolizând prima linie a grilei de start pentru a treia oară în această stagiune, în timp ce Alonso a trebuit să se mulţumească numai cu locul trei.
Rezultatul amintit le-a oferit celor de la Ferrari şansa de a începe cursa aşa cum îşi doreau. Pentru că, să nu uităm, şi la Indianapolis, acolo unde reuşiseră ultima dată să pună ambele maşini pe prima linie a grilei, Schumi a câştigat, oferind primul semn că nu a renunţat încă la ideea celui de-al 8-lea titlu al carierei. Cel de-al doilea fusese la Jerez, cu o săptămână în urmă, atunci când monopostul Ferrari, cu o configuraţie schimbată, a bătut recordul pistei. Rămânea acum de văzut dacă Michael putea să concretizeze aceste atuuri psihologice şi să-l învingă pe Alonso. Ei bine, imediat după start, germanul a sprintat, iar Massa a stat cu ochii pe Alonso, şi a blocat tentativa acestuia de a se plasa în spatele colegului său. Apoi l-a blocat pe spaniol până ce Michael Schumacher adunase un avantaj satisfăcător şi, graţie strategilor echipei, a fost în măsură să fie paravan şi după prima sesiune de opriri. Este foarte adevărat că a fost ajutat şi de faptul că Briatore a schimbat din mers strategia. Mecanicii l-au ţinut mai mult la boxe pe Alonso, pentru a-i pune mai multă benzină astfel încât să fie în măsură să oprească doar de două ori în loc de trei, cât avea stabilit iniţial, ca şi piloţii de la Ferrari. Decizia amintită nu l-a ajutat pe Alonso să-l bată pe un Schumacher imperial, care s-a dus glonţ către victorie, dar i-a permis campionului lumii să termine cursa pe locul secund şi să minimizeze pierderile. Pentru că germanul a recuperat doar două din cele 19 puncte care-l despart de spaniol, iar acesta rămâne încă favorit la titlul mondial şi în 2006.

Clasament

Cursă
1. Michael Schumacher Ferrari 1h 32:07.803
2. Fernando Alonso Renault la 10.131
3. Felipe Massa Ferrari la 22.546
4. Ralf Schumacher Toyota la 27.212
5. Kimi Raikkonen McLaren la 33.006
6. Giancarlo Fisichella Renault la 45.265
7. Pedro de la Rosa McLaren la 49.407

Piloţi
1. Fernando Alonso 96
2. Michael Schumacher 79
3. Giancarlo Fisichella 46
4. Kimi Raikkonen 43
5. Felipe Massa 42
6. Juan Pablo Montoya 26
7. Jenson Button 16
8. Rubens Barrichello 16

Echipe
1. Renault 142 p
2. Ferrari 121 p
3. McLaren 71 p
4. Honda 32 p
5. Toyota 21 p
6. BMW Sauber 20 p
7. Red Bull 11 p
8. Williams 10 p

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite