Schumi a câştigat la Shanghai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe podium, Alonso zâmbea amar. În China a avut toate atuurile, dar n-a ştiut să le folosească. Toate eforturile din prima parte a sezonului, atunci când s-a detaşat autoritar în fruntea

Pe podium, Alonso zâmbea amar. În China a avut toate atuurile, dar n-a ştiut să le folosească. Toate eforturile din prima parte a sezonului, atunci când s-a detaşat autoritar în fruntea ierarhiei Formulei 1, sunt acum în zadar.
Spaniolul este nevoit să atace în ultimele două etape pentru a-şi apăra titlul, dar întrebarea este dacă mai poate sau dacă mai vrea. Ploaia abundentă care a căzut înaintea cursei nu era o veste prea bună pentru Michael. Michelin îşi probase superioritatea pneurilor pentru pistă udă în calificări, atunci când Renault obţinuse primele două poziţii, cu primul pole pentru Fernando de la Marele Premiu al Canadei încoace, iar Schumi obţinuse dreptul de a pleca doar de pe linia a treia a grilei. Iar startul cursei avea să îi confirme germanului circumspecţia. Alonso a plecat ca din puşcă şi, foarte rapid, a pus 15 secunde distanţă între el şi următorul clasat, colegul de echipă Giancarlo Fisichella. La acel moment, nu ştiu câţi erau cei care mai credeau într-o schimbare a verdictului întrecerii.
Pista începuse însă să se usuce pe trasa ideală şi, la prima serie de oprire la boxe, primele maşini care aveau pneuri Michelin au plecat pentru a doua treime a cursei cu "intermediare" tocite. Lui Alonso, în schimb, i-au pus pe puntea faţă unele noi. şi imediat s-a văzut că a fost o decizie proastă. Avantajul său se subţia văzând cu ochii şi Fisico părea condamnat să devină lider. Lucru care s-a întâmplat în turul 28. Ba mai mult, în spatele său era Schumacher, iar germanul n-a avut nevoie decât de două viraje pentru a-l depăşi. Nici la a doua oprire, când pista se uscase şi mai mult, n-a venit decizia firească. Oprit din poziţia a treia, Fernando a decis să plece cu pneuri de uscat. Credeţi că i-a fost uşor? Nicidecum. Echipa de la boxe a avut probleme să-i fixeze roata stânga spate şi a mai pierdut 10 secunde. Deja lucrurile deveniseră grave. Iar inevitabilul s-a produs. Schumi l-a depăşit pe Fisichella, a devenit lider şi chiar dacă în ultima parte a întrecerii Alonso a mers ceas, urcând pe locul doi, pentru ca mai apoi să reducă din diferenţă cu câte o secundă pe fiecare tur, spaniolul a fost incapabil să mai câştige, terminând la trei secunde în spatele lui Schumi. Cel care, la egalitate de puncte, este noul lider al campionatului, pentru că are 7 victorii, faţă de cele numai 6 ale spaniolului.

Teoria conspiraţiei
O victorie mare pentru Schumi, dar una care nu poate să nu ridice semne de întrebare. Aşa cum se anticipa după ce Michael şi-a anunţat retragerea, Massa nu mai termină în puncte. Iar cei de la Renault, iată, greşesc grav de două ori într-o cursă, izbutind să-i răpească lui Alonso un succes pe care îl avea deja practic în cont. În plus, Fisichella se lasă depăşit de Michael de parcă era colegul său de echipă. Să fie oare doar o teorie a conspiraţiei? Se poate. şi, gândindu-mă la fair-play, îmi doresc din toată inima să fie aşa. Dar dacă nu este? Poate ne vom lămuri în cursele rămase până la finele sezonului, atunci când, în mod normal, ar trebui să-l vedem pe Alonso atacând cu frenezie pentru a-şi recupera locul întâi în ierarhia generală.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite