Doua noi circuite de Formula 1, in calendarul competitional din 2004

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Din acest an se va folosi un singur motor pentru calificari si cursa * Cutia de viteze automata a fost inlocuita de cea manuala

Au ramas doar patru zile pana la startul noii editii a Formulei 1. Anul acesta, Formula 1 a suferit cateva modificari, atat in privinta regulamentelor, cat si in componenta curselor. In sezonul 2004, formatiile vor trebui sa foloseasca un sigur motor pentru fiecare week-end de cursa, adica calificari plus cursa propriu-zisa. Orice modificare a motorului va afecta pozitia pilotului pe grila de start. De exemplu, daca intre sesiunea de calificari si cursa motorul este modificat, pilotul va trebui sa inceapa competitia de pe ultima pozitie a grilei de start. Prin aceasta regula se urmareste cresterea fiabilitatii motorului, de la 400 de kilometri la 800 de kilometri, pentru fiecare week-end. De asemenea, la plecarea de pe linia de start masinile nu vor mai fi asistate electonic de la boxe, dar tractiunea integrala va putea fi folosita in continuare. Tot din acest sezon, pilotii nu vor putea folosi cutii de viteze automate, ceea ce inseamna ca vitezele vor fi schimbate cu ajutorul unor clapete fixate in spatele volanului. "Faptul ca va trebui sa schimbam vitezele automat va duce la cresterea spectacolului. Daca un pilot va face o greseala, chiar si mica, cum ar fi schimbarea vitezei prea devreme sau prea tarziu, acest lucru il va face sa piarda din viteza, iar masina din spate il poate depasi", a precizat David Coulthard. Tot ca o noutate pentru 2004, viteza de rulare prin dreptul boxelor va creste de la 80 km/h la 100 km/h, acest lucru putand duce la un numar mai mare de opriri la boxe. Strategia presedintelui de la FIA, Max Mosley, de a reduce costurile pe care le implica participarea la F1 a dus la modificarea anumitor regulamente. Dar noutatile nu se opresc aici. Tot din acest an, doua noi circuite si-au facut loc in calendarul competitional. Este vorba despre Marele Premiu al Bahrain-ului, care va avea loc pe 4 aprilie, si Marele Premiu al Chinei, de pe 26 septembrie. De altfel, China pare a fi o piata excelenta pentru Formula 1, in special pentru marii producatori de masini care sustin echipele de top: Ferrari, Mercedes, BMW, Renault, Ford. Televiziunile se bat pentru a obtine drepturile de transmisie, iar retetele promise par a depasi orice previziune.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite