Berea, carnatii si tricourile pentru suporteri, vitale pentru supravietuirea cluburilor occidentale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Fanii lui Feyenoord Rotterdam au cerut clubului tricouri mai mari, potrivite pentru "consumatorii de bere" * Cluburile au cerut FIFA marirea pauzei, pentru ca suporterii sa cumpere mai multa bere si carnati

Marile cluburi de fotbal din lume dezvolta din ce in ce mai mult strategii de marketing prin care se doreste obtinerea de venituri prin comercializarea obiectelor cu insemnele respectivelor grupari. Cele mai vandute astfel de obiecte sunt tricourile, element care, in fotbalul occidental, lipseste rar din garderoba oricarui fan. Cu atat mai mare este dezamagirea fanilor in momentul in care tricourile puse in vanzare de magazinele clubului favorit nu corespund gusturilor cumparatorilor. Asa se face ca suporterii echipei olandeze Feyenoord Rotterdam au inaintat numeroase plangeri la conducerea clubului in urma lansarii unui nou tricou de joc, considerat prea mulat pe corp de catre consumatorii de bere. Tricourile stil "retro", produse de o firma italiana, sunt foarte stranse pe corp, lucru care i-a nelinistit pe fanii supraponderali. Clubul s-a conformat si a anuntat ca, incepand cu sezonul viitor, tricourile vor fi puse in vanzare intr-o gama mai larga de masuri, cea mai mare urmand a fi 5XL. Pentru a-si asigura castiguri cat mai substantiale, cluburile din vestul Europei solicita chiar si schimbarea regulamentului de joc. La inceputul anului, prima divizie germana de fotbal, Bundesliga, a cerut FIFA sa modifice pauza dintre reprize, de la 15 minute la 20, pentru ca spectatorii sa aiba suficient timp pentru a cumpara berea si carnatii pusi in vanzare in incinta stadioanelor. Conform conducerii gruparii germane Schalke, marirea cu cinci minute a pauzei ar putea aduce echipelor venituri de 375.000 de dolari in plus. Sumele din ce in ce mai mari platite de cluburi pentru achizitionarea jucatorilor sunt in mare parte amortizate din banii pe care fanii ii platesc pentru a cumpara tricouri cu numele si numerele noilor vedete ale echipei. Astfel, transferarea internationalului englez David Beckham la Real Madrid a adus incasari-record pentru clubul din capitala Spaniei. La doar sapte ore dupa punerea in vanzare a tricourilor cu numarul vedetei engleze, se vandusera deja 8000 de exemplare, ceea ce a adus clubului un beneficiu de aproape 150.000 de dolari. Pe de alta parte, nici fanii marilor echipe nu raman in pierdere. Pe langa traditionalul trafic cu autografe vandute prin licitatie, unii suporteri, mai inventivi, obtin sume frumoase de pe urma echipelor favorite. Doi fani ai gruparii engleze Manchester United au cules iarba tunsa de pe stadionul Nou Camp din Barcelona, imediat dupa celebra finala de Liga Campionilor din mai 1999, pe care United a castigat-o in minutele de prelungire in fata lui Bayern MUnchen. Cei doi au ambalat iarba in pachetele si au vandut-o fanilor inraiti ai "diavolilor", dornici de un suvenir original de la acea finala dramatica.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite