Armata vrea înapoi brandul „Steaua“ de la Gigi Becali!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

MApN l-a dat în judecată pe finanţatorul clubului din Ghencea şi cere ca numele echipei şi siglele să nu mai fie în proprietatea lui Becali. Finanţatorul Stelei, Gigi Becali, a dat din nou de belea. Armata vrea înapoi marca „Steaua Bucureşti“, întrucât o consideră un bun naţional şi, în plus, îl acuză pe Becali că şi-a însuşit-o ilegal.

În cazul în care latifundiarul din Pipera pierde procesul, va trebui să găsească alt nume pentru echipa pe care o patronează sau să încheie un contract cu Armata pentru a folosi numele "Steaua Bucureşti".

Comandantul Clubului Sportiv al Armatei Steaua (CSA Steaua), colonelul George Boroi, cere judecătorilor Tribunalului Bucureşti anularea mărcii „Steaua Bucureşti", aflată din anul 2004 în proprietatea  societăţii Fotbal Club Steaua Bucureşti SA.

Motivele invocat de Boroi este că înregistrarea acestei mărci s-a efectuat cu încălcarea Legii privind mărcile şi indicaţiile geografice.

Fără avizul MApN

„Clubul sportiv al Armatei Steaua Bucureşti nu este de acord ca sigla-simbol a clubului, ca reprezentant al Ministerului Apărării Naţionale, care a făcut nume şi renume în arena sportivă internă şi internaţională de-a lungul a 58 de ani de activitate sportivă, să fie cesionată abuziv şi nelegal unei grupări private, chiar dacă ea se numeşte SC Fotbal Club «Steaua» Bucureşti", arată colonelul George Boroi.

Ofiţerul a explicat că este un motiv de mândrie că siglele clubului şi culorile roşu-albastru, devenite simbol,  au fost purtate cu demnitate pe tot globul de sportivi cunoscuţi precum Iolanda Balaş Soter, Ilie Năstase, Ion Corneliu, Cristian Gaţu, Viorica Viscopoleanu, Gheorghe Berceanu, Iulică Ruican sau Sorin Babii „şi mulţi, foarte mulţi alţi campioni de excepţie ai clubului fanion al sportului românesc".

„Sigla este simbolul „CSA Steaua" şi reprezintă istoria, gloria şi mândria reprezentanţilor sportului militar din România, de cele mai multe ori cei mai valoroşi ambasadori ai României în arena sportivă olimpică, mondială sau europeană şi nimeni nu poate să o înregistreze şi să o folosească în afară de Clubul Sportiv al Armatei Steaua", şi-a justificat demersul din instanţă colonelul George Boroi.

MapN susţine că singura instituţie abilitată să deţină şi să folosească brandul „Steaua Bucureşti" este Clubul Sportiv al Armatei, cu atatât mai mult cu cât instituţia nu a acceptat niciodată înregistrarea mărcii la OSIM de către altcineva.

Siglele, cu multe asemănări

Potrivit comandatului  George Boroi, CSA Steaua Bucureşti este posesorul mărcii „Steaua"- culori roşu, albastru, alb- de la 2 iulie 1996, când Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) a eliberat un certificat de înregistrare pentru 42 de clase de produse şi servicii.

La 19 ianuarie 2004, preşedintele clubului de fotbal Steaua Bucureşti, Gigi Becali, a solictat CSA Steaua consimţământul expres pentru înregistrarea mărcii individuale Steaua Bucureşti - culori roşu, galben, albastru şi alb.

„Marca individuală pe care dorim să o înregistrăm este modificată, dar are şi unele asemănări cu marca pe care o foloseşte CSA Steaua Bucureşti, şi anume: formatul este asemănător, iar culorile sunt aceleaşi (roşu şi albastru); se utilizează numele de Steaua", arăta Gigi Becali.

După ce au analizat cererea lui Gigi Becali, reprezentanţii Ministerului Apărărării i-au răspuns că nu sunt de acord cu înregistrarea mărcii. „Nu vă putem acorda consimţământul pentru înregistrarea mărcii, întrucât obligaţiile pe care clubul şi le-a asumat în faţa suporterilor celor 22 de secţii sportive, nu ne permit acceptarea unei astfel de decizii", i-a transmis CSA „Steaua" lui Gigi Becali, în ianuarie 2004.

Norocul de la a doua încercare

În faţa refuzului militarilor, Gigi Becali a încercat să pună mâna pe brandul Steaua, printr-o nouă manevră. El a a cerut Asociaţiei Fotbal Club Steaua Bucureşti, condusă de prietenul său Teia Sponte, organizaţie care s-a ocupat de administrarea echipei de fotbal Steaua până în anul 2004, să-i cesioneze marca, lucru care s-a şi întâmplat. Astfel, la 28 aprilie 2004, OSIM şi-a dat avizul favorabil acestei cesiuni.

În 2006, cei 55 de membri ai Adunarii Generale Extraordinare a Asociaţiei Fotbal Club Steaua Bucureşti - printre care preşedintele Teia Sponte şi vicepreşedintele George Becali - au votat dizolvarea Asociaţiei, motivând că activitatea echipei de fotbal se desfăşoara în cadrul societăţii comerciale deţinută de latifundiar. „Precizăm că nu întâmplător SC Fotbal Club «Steaua» Bucureşti a solicitat Asociaţiei Fotbal Club Steaua Bucureşti cesionarea mărcii, întrucât CSA Steaua nu a  fost de acord şi nu şi-a dat consimţământul ca SC Fotbal Club «Steaua» Bucureşti să-şi înregistreze marca", mai arată judecătorilor George Boroi.

Armata cere acum în instanţă să oblige OSIM să anuleze decizia prin care brandul „Steaua Bucureşti" a ajuns în custodia firmelor păstorite de Gigi Becali, susţinând faptul că acest lucru a fost posibil prin „artificii" discutabile din punct de vedere legal.

Cu acord de la Guvern

CSA Steaua Bucureşti arată că inclusiv marca cesionată nu a fost înregistrată potrivit prevederilor legale. Motivul: această marcă conţinea vulturul valah - prezent pe emblema roşu-albastru, „similar cu însemnele naţionale ale României".

La 24 aprilie 2001, o Comisie de Reexaminare Mărci a respins cererea clubului de înregistrare a acestei mărci, întrucât vulturul este similar cu însemnele naţionale ale României. Cinci  luni mai târziu, la 5 septembrie 2001, o altă Comisie a redeschis dosarul şi, în baza unei adrese semnate de secretarul Guvernului, ministrul Şerban Mihăilescu (în prezent senator UNPR), şi-a dat avizul pozitiv de înregistrare a mărcii. „Prin înregistrarea acestei mărci de către AFCS Bucureşti nu se încalcă prevederile legale în vigoare care reglementează însemnele naţionale ale României", arată Şerban Mihăi­lescu.

Oficialii CSA Steaua susţin că Secretariatul General al Guvernului nu avea şi nu are competenţa de a autoriza folosirea unui element figurativ, similar cu stema României, iar avizul său a fost luat în considerare în mod eronat.

"Nimeni nu poate să înregistreze şi să folosească brandul «Steaua» Bucureşti în afară de Clubul Sportiv al Armatei Steaua."
George Boroi
comandantul Clubului Sportiv al Armatei „Steaua"

Acuzaţii

Gigi Becali este acuzat de MApN că a pus stăpânire, în 2004, pe marca „Steaua Bucureşti", fără acordul Armatei şi chiar în ciuda refuzului repetat al CSA Steaua de a-i da consimţământul de a înregistrat brandul la OSIM. Acum, MApN vrea înapoi brandul şi sigla.

Războiul siglelor

Armata cere în instanţă ca Gigi Becali, prin firmele sale, să nu mai folosească siglele clubului.



1. Marca 061735 aparţinând SC Fotbal Club Steaua Bucureşti SA. Sigla este folosită din anul 2004 de către echipa de fotbal Steaua, după ce Gigi Becali a înregistrat brandul la OSIM. Armata susţine că sigla conţine elemente identice cu cele ale fostei sigle oficiale, pe care, MApN, de asemenea, o revendică.

2. Marca 045638 aparţinând Asociaţiei Fotbal Club Steaua Bucureşti. Sigla a fost înregistrată în 2001 şi este aproape identică cu sigla oficială a Clubului Sportiv al Armatei. Ea conţine vulturul valah, care ţine în gheare două paloşe şi pe care este inscripţio­nat „Citius, Altius, Fortius". De asemenea, sigla conţine culorile tradiţionale ale clubului militar, respectiv roşu-albastru, precum şi numele „Steaua Bucureşti", brand cu care CSA a făcut istorie în sport.

info
Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite