Antena 1 a îmbrăcat tricoul naţionalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Postul lui Dan Voiculescu a oferit FRF suma de 2,6 milioane de euro pentru a transmite în direct şase meciuri pe teren propriu ale tricolorilor. Federaţia Română de Fotbal (FRF) a anunţat

Postul lui Dan Voiculescu a oferit FRF suma de 2,6 milioane de euro pentru a transmite în direct şase meciuri pe teren propriu ale tricolorilor.

Federaţia Română de Fotbal (FRF) a anunţat ieri câştigătorii licitaţiei pentru drepturile de difuzare TV a meciurilor echipelor naţionale pentru următorii doi ani. Antena 1 a câştigat cel mai preţios pachet, care conţine partidele oficiale ale tricolorilor în preliminariile CM 2010, pentru suma de 2,6 milioane de euro.

Marea bătălie pentru cele şase meciuri pe care echipa naţională le va disputa pe teren propriu pentru calificarea la Mondialul din Africa de Sud s-a dat între Antena 1 şi TVR. Postul lui Voiculescu a câştigat fiindcă a oferit în plus 200.000 de euro şi un pachet de promovare a imaginii naţionalei superior celui avansat de televiziunea publică.

Ionuţ Lupescu, directorul executiv al FRF, a declarat că "balanţa s-a înclinat" în favoarea Antenei 1, din două motive: suma oferită şi capacitatea trustului Intact de a promova intens, prin mai multe medii, imaginea naţionalei.

Licitaţia, organizată de FRF, cu ajutorul firmei Sport Evolution Group, cea care administrează acţiunile de marketing ale federaţiei, marchează o premieră în piaţa TV. Până acum, drepturile de difuzare erau livrate exclusiv postului public. Antena 1 detronează supremaţia TVR, profitând şi de slăbiciunile finanicare (cash-flow) ale acesteia.

Cele şase meciuri scoase la licitaţie reprezintă confruntările de pe teren propriu ale naţionalei (inclusiv partida de baraj, dacă va fi cazul). Cele ce vor fi jucate în deplasare sunt "libere" de vreun contract cu FRF, acestea urmând să fie negociate de orice televiziune autohtonă cu deţinătorul drepturilor TV din ţara respectivă. În ofertele celor doi calificaţi în finală a fost trecută şi valoarea pachetului de promovare a imaginii echipelor naţionale (seniori, feminin, U18 şi U21). Antena 1 a avansat 12 milioane de euro (nu vă speriaţi, este calculat la tarife-listă!), iar TVR a propus 53.000 de euro pentru fiecare meci.


TVR se consolează cu pachetul B

Caietul de ofertă, lansat luna trecută, preciza că unul dintre criteriile de departajare va fi şi audienţa medie generală a posturilor şi cea a ştirilor sportive. Audienţa generală medie a TVR1 în luna octombrie a fost de 330.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional, iar cea a Antenei 1, de 310.000. Pe de altă parte, audienţa medie a ştirilor sportive în prime-time la TVR1 a fost, în luna septembrie, de 879.000 de telespectatori, în timp ce postul din Băneasa a avut 578.000. Oficialii FRF nu au mai ţinut cont de audienţă, preferând să fie atenţi la criteriul financiar.

În această afacere, TVR se poate consola cu al doilea pachet scos la licitaţie, mult mai slab decât primul, pentru care a oferit cea mai mare sumă: 600.000 de euro. Conducerea TVR a declarat că decizia de a prelua acest pachet va fi luată în şedinţa Consiliului de Administraţie de săptămâna viitoare. Dacă TVR va refuza pachetul B (şi sigur va fi tentată s-o facă, din orgoliu), atunci Antena 1 va prelua şi acest pachet, pentru care a avansat 500.000 de euro.

Este greu de evaluat dacă Antena 1 îşi va acoperi această investiţie din vânzările de publicitate la cele şase (sau cinci meciuri). Cert este că postul va fi lider de piaţă detaşat în zilele în care vor avea loc aceste meciuri, ştirile sportive vor creşte în audienţă şi, nu în ultimul rând, notorietatea postului va urca. În privinţa banilor, dacă Antena 1 va reuşi să acopere din vânzările de publicitate 70% din investiţia de 2,6 milioane de euro, poate considera că a făcut o afacere de imagine bună.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite