Avioanele-metrou scad confortul pasagerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avioanele-metrou scad confortul pasagerilor
Avioanele-metrou scad confortul pasagerilor

Cei care se declară dezamăgiţi de clasa economică ar putea avea parte de o surpriză neplăcută. Noul design gândit de specialişti prevede aşezarea pasagerilor faţă în faţă, pe scaune mici şi rabatabile. Operatorii aerieni ar putea face economii serioase, mai ales că vor putea îmbarca cu 50% mai mulţi pasageri într-un avion decât în prezent.

Compania care a realizat noul proiect de echipare interioară a avioanelor este din Marea Britanie şi se numeşte Design Q. Howard Guy, directorul companiei, este de părere că unii pasageri nu vor fi încântaţi de această soluţie, dar vor accepta condiţiile pentru că vor plăti mai puţin pe bilet.

„Aşezarea pasagerilor faţă în faţă nu este o soluţie ideală. Dar acest lucru va aduce încasări mai mari pentru operatorii aerieni şi bilete mai ieftine pentru pasageri. Pentru că mulţumeşte ambele categorii, propunerea ar putea fi considerată o alternativă atractivă“, explică Howard Guy, citat de cotidianul britanic „The Daily Mail“. Pasagerii vor putea alege să călătorească pe scaune obişnuite, aşezate pe rânduri, dar vor plăti pentru acest „lux“.

Soluţie de criză

În cazul în care vor opta pentru soluţia economică, cu scaune rabatabile, călătorii vor scoate din buzunar cu 30% mai puţini bani pentru un bilet. Această variantă de design interior ar putea fi folosită doar pentru cursele cu durată scurtă, de 30-80 de minute, din cauză că scaunele nu sunt confortabile, iar unii pasageri vor fi nevoiţi să stea cu spatele la geam.

Un alt inconvenient este faptul că personalul companiilor aeriene va avea ceva probleme cu servirea mâncării, mai ales din cauză că spaţiul dintre scaune este foarte îngust. „Personalul militar este obişnuit să călătorească în acest fel“, mai spune Guy.

image

Personalul militar este obişnuit cu locul strâmt din aeronave

Locuri în picioare

Iniţiativa Design Q nu este prima de acest gen. Compania aeriană low-cost Spring Airlines a avut deja discuţii cu producătorul Airbus pentru a adăuga locuri în picioare în avioanele A320, soluţie ce ar putea creşte cu 40% capacitatea aeronavei. O altă companie, United Airlines, a anunţat că îi va taxa pe pasagerii supraponderali care nu au loc pe un singur scaun, iar operatorul low-cost Ryanair ar putea introduce scaune verticale în aeronavele Boeing 737 pe care le foloseşte.

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite