Vânzătoarele sexy, profit minim
0Vânzătoarele care arată bine au mai puţine şanse să aducă profituri mari magazinelor de haine, iar cele urâte fac cele mai bune vânzări.
Un studiu recent citat de sciencedaily.com arată că persoanele care nu se simt confortabil cu felul în care arată nu vor cumpăra un articol vestimentar dacă vor vedea o vânzătoare sexy care poartă aceeaşi ţinută. Acest lucru este valabil şi în cazul prietenelor care merg la cumpărături împreună şi care probează aceleaşi haine.
„Odată ce vezi că haina respectivă stă perfect pe un trup în mod evident mai frumos decât al tău, vei pune umeraşul la loc, căci te vei gândi că ea nu va sta niciodată aşa pe trupul tău cu imperfecţiuni", spun cercetătorii de la Universitatea British Columbia, care au coordonat studiul. Astfel, în ciuda a ceea ce se credea, vânzătoarele sexy nu fac deloc o reclamă bună când poartă hainele din magazine. Mai exact, ele nu fac altceva decât să scadă vânzările. Cercetătorii le recomandă astfel retailerilor să nu îşi mai pună vânzătoarele să îmbrace haine pe care le găsesc în magazinul propriu.
De cele mai multe ori, cumpărătorii fac alegeri în funcţie de comportamentul social al celorlaţi şi se inspiră din ceea ce poartă alţii. Aceştia însă nu doresc să poarte ceva ce altora le vine mult mai bine. În cazul în care persoana care arată mai bine nu probează rochia pe care o ţine în mână, sunt foarte mari şanse ca prietena mai urâtă să o cumpere.