Vânătoarea de preţuri ieftineşte LCD-ul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Uneori pe net găseşti oferte avantajoase, alteori magazinele mari de profil au promoţii imbatabile. Te-ai hotărât să-ţi schimbi televizorul vechi cu un LCD. Singura reţetă sigură pentru a face o afacere bună este: vânează şi compară!

Marii retaileri de electronice şi electrocasnice se luptă corp la corp cu magazinele online la capitolul oferte. Să-ţi schimbi televizorul cu unul nou poate deveni o adevărată goană după ofertele anunţate de retaileri.

În timp ce magazinele online scad preţul datorită faptului că nu sunt nevoite să plătească vânzătorii sau să suporte costurile pe care le presupune un magazin, concurenţa de pe piaţa retailerilor clasici îi determină pe aceştia să lanseze promoţii foarte avantajoase. Analiştii din piaţă nu dau un verdict clar. Uneori, produsele sunt mai ieftine la retailer, iar alteori pe internet.

“De cele mai multe ori, un produs nou pe piaţă este mai ieftin la marile lanţuri de retaileri, iar cele lansate de mai mult timp apar ca superoferte pe internet”, spun reprezentanţii firmelor de profil. Proprietarii magazinelor nu sunt nevoiţi să plătească chirie pentru spaţiul de desfacere sau să-şi angajeze un personal la fel de numeros precum cel de la Altex, Flanco sau Domo, iar acest lucru se reflectă şi în preţuri.

 În acelaşi timp, marile magazine de electronice şi electrocasnice îşi permit să lanseze oferte datorită numărului mare de produse vândute. Între retailer şi magazinele online bătălia este strânsă.

Cele mai scumpe rămân reprezentanţele oficiale ale magazinelor, cum este, de exemplu, Sony Center. Aceste reprezentanţe se adresează unui public-ţintă, care doreşte o anumită gamă de produse. În magazinele oficiale sunt expuse cele mai noi modele ale producătorului.

Înarmaţi cu răbdare

Garanţiile oferite de retailerii clasici şi de magazinele de pe internet sunt similare. Dezavantajul cumpărăturilor pe internet este însă faptul că produsul cumpărat soseşte în 2-3 săptămâni, iar clientul nu are posibilitatea de a testa aparatul înainte de a-l cumpăra. Şi la magazinele clasice aşteptarea ar putea fi o problemă la fel de mare.

 În cazul în care clientul nu are o maşină suficient de mare pentru a-şi transporta produsul, televizorul LCD va sosi acasă în 2-7 zile, în funcţie de programare. Posibilitatea achiziţionării de produse în rate a fost introdusă şi de marile magazine online.

Cumpărăturile online câştigă teren

Televizorul LCD Sony cu diagonala de 102 cm, din seria S4000, are preţuri diferite în funcţie de magazine. Altex a lansat produsul pe piaţă, anunţând o promoţie, în timp ce preţul afişat de eMAG este cu 100 de lei mai mare.

Specialiştii din piaţă cred însă că valoarea comerţului pe internet va creşte. Tocmai de aceea şi retailerii clasici şi-au făcut şi magazine virtuale. În primele nouă luni ale acestui an, românii au făcut cumpărături de aproape 40 milioane de euro prin intermediul magazinelor online, cu plata prin card bancar, potrivit statisticilor RomCard.

Valoarea este mai mare decât cea înregistrată cumulat tot anul trecut. Creşterea nu este însă surprinzătoare: în 2007, piaţa s-a majorat cu 236%, la 34,8 milioane euro. Cele mai cumpărate pe internet rămân produsele IT şi  electronicele. Românii îşi cumpără de pe internet mai ales computere, laptopuri, accesorii pentru acestea, televizoare, DVD playere şi televizoare.

Diferenţă de preţuri

Televizor LCD Sony BRAVIA KDL-40 S4000, diagonala de 102cm
Altex    3.799 lei
eMAG.ro    3.899 lei
Sony Center    4.199 lei

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite