Turbanul purtat la gât, înlocuit cu eşarfe colorate şi cu imprimeuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu toate că peste graniţe eşarfele arăbeşti s-au demodat de vreo două - trei sezoane, tinerii români continuă să poarte kuffiyehurile sau shemaghurile ca accesorii de primăvară - vară. Pentru că pot fi asortate la diverse ţinute şi purtate atât pe stradă cât şi la serviciu, eşarfele arăbeşti se lasă cu greu înlocuite în vestimentaţia tinerilor.

Tinerii români s-au ataşat de simbolul naţional palestinian. Pe forumuri sau prin magazinele de specialitate, ei continuă să caute eşarfele originare din lumea arabă.

Cei care vor să-şi asorteze eşarfa la o vestimentaţie colorată îşi aleg kuffiyehurile, bucăţi pătrate din bumbac sau pânză şi decorate în special cu alb şi roşu. În timp ce aceia care ţin la o vestimentaţie mai sobră aleg shemaghurile-eşarfele pe alb şi negru.

Comercianţii susţin că accesoriile de acest tip continuă să se vândă la fel de bine ca acum doi ani. „S-au vândut în mod constant, din iunie 2007, de când le-am adus prima dată şi până acum“, a declarat Augustin Vardian, director de vânzări la Military Shop. „Cel mai căutat model este cel pe alb-negru. Clienţii noştri sunt persoane tinere, dar printre cumpărători se află şi doamne pe la 50 de ani“, a mai adăugat Vardian.

Îşi aprovizionează prietenii

Reprezentanţii magazinului Kaki Army Shop spun că, de regulă, tinerii cumpără câte patru-cinci eşarfe o dată fie pentru a le face cadou, fie pentru a le asorta cu hainele din garderobă.

Cu toate că sunt destul de călduroase, majoritatea fiind fabricate din bumbac sută la sută, tinerii îndrăgostiţi de aceste eşarfe le-au adaptat chiar şi la ţinutele de primăvară.

Ele sunt purtate, în ciuda utilizării lor iniţiale, la baza gâtului, în combinaţie cu tricouri, rochiţe sau chiar maiouri.

Simbol al solidarităţii

Iniţial, kuffiyehurile au fost purtate de către palestinienii din provincie.

 Acestea au devenit simbol naţional odată cu revolta arabă din 1930, iscată împotriva ocupaţiei britanice. Astfel, pentru a opune rezistenţă sioniţilor (adepţii mişcării apărute la sfârşitul secolului al XIX-lea la baza căreia stă ideea întemeierii unui stat evreiesc pe teritoriul Palestinei), palestinienii de la oraş au preluat şi ei portul acestor kuffiyehuri. Obiectivul era să le îngreuneze englezilor sarcina de a-i recunoaşte pe cei care opuneau rezistenţă şi să se arate solidari cu palestinienii care luptau pentru apărarea teritoriului lor.

Mai târziu, odată cu ascensiunea liderului Yasser Arafat, kuffiyehurile s-au bucurat de o mai mare popularitate. Ele au fost adoptate apoi de vedete ca David Bechkam sau Sting şi aduse la rang de modă printre admiratorii acestora.

Criticul de modă Alin Gălăţescu afirmă însă că aceste eşarfe s-au demodat şi numai românii le mai consideră „cool“.

El spune că moda lor a fost preluată de la vedetele din afară şi că rezistă încă pentru că „se găsesc pe orice tarabă”. Gălăţescu crede că acestea se poartă din inerţie. „La noi se preiau nişte trenduri din afară, dar până se aprovizionează comercianţii, până găsesc alternative, ajungem să purtăm lucrurile care au fost la modă în afară în urmă cu câteva sezoane“, explică criticul.

Alternativă: imprimeuri şi culori pastelate

image

Cei care s-au săturat de eşarfele arăbeşti pot alege unele în nuanţe de negru. Avantajul: pot fi purtate la aproape orice ţinută. Cea din imagine costă 19,99 de lei, la Meli Melo.

image


La modă sunt şi eşarfele fantezie. Culorile pastelate sunt vedetele sezonului, potrivit criticului de modă Alin Gălăţescu. Cea din imagine este propunerea celor de la Meli Melo şi costă 39,99 de lei.

image

Potrivite pentru o ţinută de vară, eşarfele în culori vii pun în valoare atât un ten mai închis, cât şi unul mai deschis. Cea din imagine costă 29,99 de lei, tot de la Meli Melo.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite