Trabi 002, electromobilul care prinde 90 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inventatorul gălăţean al Trabantului electric recidivează construind varianta a doua,  superioară prin performanţe şi ca aspect. Noua maşină, vopsită în culoarea „roşu Ferrari“ perlat, poate funcţiona fără reîncărcare pe o distanţă de 200 de kilometri. 

Scandalizat de repetatele scumpiri ale benzinei şi ale motorinei, omul de afaceri gălăţean Marin Dobre a decis să îmbunătăţească rezultatul unui mai vechi experiment al său, de acum un an, în care a înlocuit motorul clasic al unui autoturism Trabant, cu un electromotor. Astfel, a construit  un nou vehicul electric pe şasiul unui automobil scos din uz, pe care l-a denumit simbolic „Trabant 002".

„Noul model are parametri superiori celui vechi. În primul rând, cutia de viteze este modificată şi poate asigura autoturismului o viteză mai mare decât în cazul  modelului «001». Cutia de viteze a fost scoasă de la un model din 1998, de 1,1 litri. În al doilea rând, acumulatorii pot ţine chiar şi până la 200 de kilometri, spre deosebire de alte cei ai altor electromobile care asigură energie electrică pentru cel mult 100 de kilometri", spune Marin Dobre. Autovehiculul poate atinge 90 de kilometri pe oră, însă inventatorul spune că nu va depăşi limita maximă de viteză de 70 de kilometri pe oră, impusă în interiorul oraşului.

Investiţie: 6.000 de euro

Odată îmbunătăţit, „Trabant 002" avea nevoie şi de un aspect estetic pe măsură. Părintele Trabantului electric i-a aplicat o vopsea „roşu Ferrari", peste care a pus un strat de lac cu efect perlat. Dobre a cheltuit pentru acest model peste 6.000 de euro, bani cu care ar fi putut să-şi cumpere un automobil hibrid din prima generaţie, la mâna a doua. El s-a încăpăţânat să-i investească într-un Trabant, motivând că este îndrăgostit de această marcă.

Raliu Galaţi-Brăila!

„Vreau să organizăm o cursă de automobile electrice între Galaţi şi Brăila pe varianta lungă, pe la Vădeni. Fără implicarea autorităţilor din cele două oraşe nu putem face nimic. În ţară mai sunt posesori de autovehicule electrice cu care am discutat şi care ar vrea să participe la această cursă", povesteşte părintele Trabantului electric. Colecţionarul gălăţean nu vrea să se oprească aici. El lucrează acum la proiectul unui nou model „revoluţionar", după cum susţine, cu motoare electrice care vor acţiona direct şi roţile din spate. „De data aceasta, voi face experimentul pe un autoturism Opel. Cred că va ieşi foarte interesant, pentru că practic dispar planetarele şi cutia de viteze", mai spune Marin Dobre.

Pasiune

Colecţia lui Marin Dobre numără  şase autovehicule Trabant. Printre ele, un „Trabi" decapotabil, o limuzină lungă de peste şase metri şi două autovehicule electrice.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite