Taifasul la români s-a mutat pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai bine de jumătate dintre românii de la oraş folosesc internetul cel puţin o dată pe lună pentru a „chat-ui“, a asculta muzică şi pentru a urmări fişiere video. În timp ce internauţii din întreaga lume devin tot mai specializaţi în găsirea informaţiilor şi în cumpărăturile online, românii folosesc internetul pentru a se distra.

Ne place pălăvrăgeala. Cel puţin aşa reiese dintr-un studiu realizat de GfK România, care arată că două treimi dintre românii de la oraş care folosesc internetul şi-au făcut un obicei din a sta de vorbă cu prietenii sau cu familia prin intermediul mesageriei instant.

În timp ce puţin peste o treime dintre internauţii din alte 26 de ţări sunt atraşi de aplicaţiile de tip mesagerie instant, 63% din românii care utilizează internetul preferă să ţină legătura cu cei dragi cu ajutorul acestor programe.

Citiţi şi: Reţelele sociale - viaţă personală la serviciu

Descărcatul fişierelor, sport naţional Potrivit studiului internaţional „Roper Reports 2010", în care GfK România a inclus şi date statistice din ţara noastră, internauţii din alte părţi ale lumii obişnuiesc să ţină legătura cu apropiaţii sau cu rudele lor pe e-mail: 66% din străini apelează la această modalitate cel puţin o dată pe lună, în timp ce numai 50% din internauţii români folosesc e-mailul în acest scop.

Puţin peste jumătate din românii de la oraş cu vârsta de peste 15 ani folosesc computerul măcar o dată pe lună, iar 51% din aceştia utilizează internetul lunar sau mai des, mai relevă studiul. Ce fac ei pe internet? 44% ascultă radio sau muzică online, 39% vizionează videoclipuri sau transmisiuni video, 36% descarcă fişiere audio, iar 31%, fişiere video. Diferenţa dintre internauţii români şi cei străini constă însă în faptul că numai 19% din cei din urmă descarcă fişiere video şi doar 39% ascultă muzică online şi o descarcă într-o proporţie mult mai mică (31%).

Diferenţe de comportament există şi în privinţa percepţiei asupra utilităţii internetului. Astfel, 45% din internauţii străini cumpără online, lunar sau mai des, produse sau servicii, ceva mai puţini (43%) fac tranzacţii bancare, iar 31% din ei plătesc facturi prin intermediul internetului. În România, doar 13% din utilizatorii din mediul urban fac cumpărături pe internet în fiecare lună şi numai 7% fac tranzacţii bancare, iar 6% plătesc facturi.

26% din internauţii români frecventează comunităţile online şi reţelele sociale cel puţin o dată pe lună.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite