VIDEO Sinuciderea virtuală, cea mai nouă modă pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sinuciderea virtuală oferă unui utilizator ştergere oricărei urme de pe reţelele sociale utilizate şi evitarea ca aceste platforme să-i înmagazineze datele, dar poate fi făcută doar dacă o faci prin anumite portaluri. Dacă utilizatorul îşi anulează contul manual, datele sale vor fi în continuare stocate de reţelele de socializare.

Potrivit Las Provincias, "te dai mort" din reţelele sociale prin intermediul unor site-uri care organizează sinucideri, cum sunt seppukoo.com şi suicidemachine.org.

Portarurile respective au apărut la finalul anului 2009 pentru a denunţa faptul că reţele sociale scot profit din informaţiile utilizatorilor lor, dar mai ales pentru a arăta cât este de complicat să renunţi total la serviciile lor, transmite Agerpres.

Pentru a dispărea definitiv din reţele de socializare, este nevoie doar să accesezi pagina cu numele şi cu parola folosită pentru a scrie un mesaj de adio sau un panegiric. Web-ul va trimite apoi cuvintele de adio tuturor contactelor, va dezactiva profilul virtual şi va crea o pagină în amintirea celui "decedat".

Pe Seppukoo, a cărui denumire vine de la ritualul de sinucidere al samurailor pentru recuperarea onoarei pierdute, se pot chiar vizita astfel de "cimitere virtuale" şi char se pot lăsa mesaje pentru cel care a a ales "o viaţă mai bună".

În cazul în care vreun utilizator regretă decizia luată, există şi posibilitatea "resucitării" identităţii celui "decedat" pe Facebook, singura reţea socială cu care deocamdată există un parteneriat.

Dacă utilizatorul alege Suicide Machine, trebuie să ştie că nu există cale de întoarce. Profilurile celor eliminaţi de pe Facebook, Twitter, MySpace sau LinkedIn nu se mai recuperează niciodată. Pagina, creată de un laborator artistic din Rotterdam, promite reducerea la 52 de minute a procesului de lichidare a profilului, care dacă se face manual poate ajunge chiar la nouă ore. Sunt eliminate pas cu pas fotografiile, prietenii, imaginile video sau datele utilizatorului.

În mai puţin de şase luni, Seppukoo şi Suicide Machine au reuşit să convingă zeci de mii de utilizatori să renunţe la profilul lor pe reţelele de socializare. După cum este firesc, creatorilor reţelelor iniţiativa nu le-a picat deloc bine. Cu toate că responsabilii de la MySpace şi LinkedIn încă nu s-au pronunţat oficial, Facebook şi Twitter au blocat accesul la pagina lor a potenţialilor sinucigaşi.

Pretextul invocat a fost faptul că aceste web-uri se fac vinovate de infracţiunea de "phishing", adică folosesc datele clienţilor în alte scopuri decât cele declarate.

Seppukoo.com a respins aceste acuzaţii şi după dezvoltarea unei strategii legale pentru a-şi putea continua activitatea, şi-au continuat serviciile.
Suicide Machine se ocupă, de asemenea, cu "lichidarea" conturilor clienţilor săi, dar întotdeauna la cerere.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite