Sex-shopurile câştigă bătălia cu mentalităţile învechite
0Clienţii acestor magazine sunt persoane”descuiate”: fie au educaţie solidă, fie au bani, fie au călătorit anterior în străinătate.
Peste 80% dintre clienţii acestor magazine sunt bărbaţi.
„Sexul tare”cumpără în proporţie de 90% jucării şi accesorii sexuale destinate doamnelor, spune Dragoş Enea, manager la Exclu¬sive Promotion SRL, firmă care deţine site-ul erotica.ro. A început afacerea în urmă cu 7 ani, cu un magazin; acum are şase, toate în Bucureşti. „Afacerea merge în oraşele mari, clienţii noştri fiind mai ales oameni destupaţi la cap, cu studii cel puţin medii şi care câştigă bine”, ne-a declarat Enea, inginer de profesie.
Cătălin Buruiană, la rândul său inginer, s-a plictisit de afacerile cu electrocasnice şi a trecut pe vibratoare. A deschis “Sex Play” la intersecţia Golescu cu Ştefan Furtună pentru a beneficia şi de “reputaţia”de altădată a străzii din Bucureşti, renumită pentru bordelurile ei. “Intră aici oameni de tot felul, dar majoritatea sunt educaţi. Avem printre clienţi şi muncitori în construcţii, dar care au fost în Spania sau în Italia şi au văzut cum stau lucrurile pe acolo”, spune Buruiană.
In cazul comenzilor pe internet, „competiţia” dintre bărbaţi şi femei devine mai echilibrată: 60% dintre cei care comandă pe internet sunt bărbaţi şi 40% sunt femei, spune Cristian Roşca de la erogen.ro.
Pe de altă parte, cei care şi-au deschis magazine de acest gen spun că majoritatea jucăriilor sunt comandate pentru a putea fi folosite în cuplu; doar 18% dintre cei care comandă pe internet sunt persoane singure.
Evoluţia magazinelor online, care au şi avantajul de a-i pune pe clienţi la adăpost de ochii cunoscuţilor, este spectaculoasă: în ultimii doi ani, numărul lor a crescut de la 20 la 200, spune Roşca.
Ploaia ridică afacerea
Românii îşi comandă jucăriile sexuale mai ales pe internet, iar valoarea medie a comenzilor nu depăşeşte 120 de lei. Clienţii acestei afaceri sunt oameni activi şi de aceea vânzările cresc în perioadele ploioase ale anului şi iarna. “În sezonul teraselor, poţi să închizi magazinul!”, spun patronii. Clienţii educaţi şi cu bani ai sex shopurilor sunt puternic influenţaţi de criza economică. Roşca susţine că în acest an, puternic lovit de criză, vânzările acestor magazine din Uniunea Europeană vor scădea cu aproape 30%.
Cifra de afaceri a magazinelor de “plăceri” este influenţată, de asemenea, de ştirile tragice, oamenii fiind dispuşi să cheltuiască mai puţin pe sex când lumea e marcată de dezastre. De pildă, în perioada în care televiziunile difuzau ştirile despre experimentul cu acceleratorul de particule Large Hadron Collider de la Zurich, nu se mai cumpăra aproape nimic, mai spune Cristian Roşca.
Acesta mai atrage atenţia asupra faptului că în magazinele online “se vinde” poza, nu calitatea, aşa că românii care cumpără în acest fel nu se gândesc la materialele din care sunt făcute jucăriile şi nici nu acceptă sfatul vânzătorilor.
Suntem prea săraci să ne permitem lucruri ieftine, aşa că jucăriile sexuale ar trebui să fie privite ca o investiţie pe termen lung şi, în consecinţă, cumpărătorii n-ar trebui să se zgârcească la preţ, spune Roşca.
Jucăriile sexuale „condimentează” relaţia
“O persoană care foloseşte jucării sexuale este, în genere, o persoană care îşi acceptă sexualitatea şi îşi cunoaşte nevoile. Jucăriile sexuale sunt ca nişte condimente: importantă este cantitatea utilizată. Imaginaţi-vă că scăpaţi un plic întreg de piper într-o mâncare. Acel fel nu se mai poate mânca”, spune Violeta Mancaş, psiholog şi psihoterapeut.
Utilizate în cuplu, jucăriile sexuale sunt incitante şi duc la consolidarea relaţiei şi încrederii reciproce a partenerilor, mai spune specialistul.
Jucăriile sexuale sunt create pentru a fi folosite în cuplu, atrag atenţia specialiştii. Există riscul de a neglija ce se ascunde în spatele nevoii de o asemenea jucărie, dar şi cel a dependenţei.
“Vibratoarele, dildourile, bilele pot fi folosite deopotrivă de femeia îndrăzneaţă, tupeistă, dar şi de cea sensibilă sau timidă. Ultilizarea lor are legătură de multe ori cu fantasma violului, cu dorinţa de variaţie, cea de a fi posedată de doi parteneri sau cu nevoia de a poseda ceva al ei”, mai spune Violeta Mancaş. Ea atrage atenţia că şi folosirea jucăriilor sexuale oscilează pe scala normal – anormal.
Tradiţionalişti şi in pat
“Spre deosebire de occidentali, clienţii români nu se uită la calitate şi nici nu vor cu uşurinţă să încerce ceva nou. Nu se uită la ce recomandăm noi, la materialul din care sunt făcute aceste jucării, iau ce e mai ieftin. Dacă în Anglia se vând aproape numai vibratoarele cu forme non-sexuale, românii le cumpără pe cele care copiază cel mai fidel formele anatomice”, ne-a spus Cristian Roşca. În paralel cu site-ul din România, el deţine o platformă similară în Marea Britanie.
Pro
“Sare şi piper” în doi
Utilizate în cuplu, jucăriile sexuale sunt incitante şi duc la consolidarea relaţiei şi încrederii reciproce a partenerilor, spun specialiştii.
Contra
Nu vă „jucaţi” singuri
Jucăriile sexuale sunt create pentru a fi folosite în cuplu, atrag atenţia specialiştii. Există riscul de a neglija ce se ascunde în spatele nevoii de o asemenea jucărie, dar şi cel a dependenţei.
Cumperi de nevoie sau din curiozitate?
CONCLUZII
Cele mai cumpărate rămân în continuare afrodiziacele, produsele de farmacie, uleiurile de masaj şi lubrifianţii, pentru că au preţuri accesibile, iar românul nu este încă dispus să dea bani mulţi pentru fanteziile sexuale.
1. Tinerii între 20 şi 25 de ani intră în sex shopuri din curiozitate sau dacă vor să facă un cadou sau o glumă unui prieten. Aceştia cumpără cărţi de joc, lenjerie intimă sexy, cătuşe. Drumul cadourilor îl iau şi păpuşile sau animalele gonflabile, cumpărate prea puţin la noi pentru destinaţia lor de bază şi mai mult pentru distracţii la petrecerile adulţilor.
2. Între 25 şi 35 de ani, se consideră că informaţia de care dispun clienţii le permite acestora să-şi satisfacă anumite dorinţe. Vor să încerce lucruri noi şi să iasă din rutină. Ajung într-un sex-shop din dorinţa de a-şi face viaţa sexuală mai picantă. “Testează mai multe produse, culeg informaţii, vor să se educe. Unii dintre ei vor să cheltuiască mai mult, produsele de bază li se par ieftine! Aşa am ajuns la cătuşele bătute cu cristale, care costă 250 de lei”, spune Dragoş Enea.
3. După 35 de ani apare necesitatea, spun patronii de sex-shop-uri. Bărbaţii, mai ales, caută ceva care ar putea să-i ajute să-şi recapete vigoarea de altădată. În plus, au de satisfăcut partenere mai mature, care ştiu ce-şi doresc. “Nu puteau lipsi «ignoranţii», mai ales persoanele trecute de 55 de ani, care nu trec pragul acestor magazine niciodată. Ei rămân cu ideile lor preconcepute”, mai spune Dragoş Enea.
O achiziţie “tare”
Lipsa de inhibiţii a persoanelor care trec pragul acestor magazine este tot mai vizibilă, spune Dragoş Enea. “Intr-unul din magazinele noastre a intrat acum câteva zile o doamnă de vreo 45 de ani, foarte frumoasă, stilată şi foarte bine îmbrăcată.
A cumpărat un vibrator, un «şarpe» cum îi spunem noi, pe care nu speram să-l vindem vreodată: 50 de cm lungime şi 8 cm în diametru. Nici nu aveam pungi de ambalaj atât de mari pentru a împacheta «monstrul» de 2kg! L-a plătit şi l-a băgat în geanta Prada pe care o purta”, povesteşte Enea.
Cele mai vândute articole, a observat Laurenţiu Costin de la loveisland.ro, “sunt cele care oferă o stimulare complexă, în special cele care masează punctul G, în cazul femeilor”. Pe site-ul său se vând foarte bine şi jucăriile erotice pentru masajul prostatei.
“Jucăriile erotice joacă un rol foarte important în viaţa de cuplu, nu trebuie privite ca un tabu, cum sunt văzute încă la noi. In Franţa, Germania , SUA sunt multe magazine «transparente», în care poţi să vezi toate produsele de afară. Pe site-uri se păstrează decenţa, iar «nivelul» de jucării erotice pe care şi noi îl promovăm nu are ambalaje cu poze indecent”, mai spune Costin.